me
door meganchloe Jan 13, 2015 om 12:40
Geldzaken & recht

Achterstallig onderhoud / geen onderhoud

ik ben in 2011 in mijn huidige woning komen wonen (velsen), was noodsituatie, en nog bewoond, dus niet op alles gelet.
nu kom ik steeds meer gebreken tegen in mijn woning. mede let ik beter op kleine, maar toch onveilige dingen ivm mijn dochter van 5 maanden.
ventilatie roosters, die niet open of dicht kunnen, kozijnen verrot. zwarte schimmel in mijn badkamer, tegels onder mijn wc pot die los raken en verdwijnen. geen idee waarheen. balkon deuren die niet goed meer sluiten. scheuren in mn muren, van onder tot boven, keuken kasten die vol met vocht zitten. nu heb ik via mijn woning corporatie een speciaal iets moeten aanschaffen ( solide abonnement ) zodat ze dingen komen repareren. alleen nu kreeg ik al te horen, dat mijn wc, moet ik zelf maar opnieuw betegelen, want dat valt onder zelf gemaakte schade (?) mijn badkamer, waar de schimmel zit door het vocht, moet ik zelf maar even opnieuw schilderen, terwijl ze toch een flinke klus aan mn badkamer hebben ivm douche kraan vervangen en de verrotte kozijnen. Kan ik hier iets mee, of is verhuizen de enige optie? ook met de klachten afhandeling doen ze niet zo veel. ik heb al diverse klachten ingediend over de duiven stront die op mijn voor balkon ligt en voor de haldeur van de flat. krijg ik niet eens reactie op

5406 48 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft, zo begrijp ik, de zogenaamde gebrekenbrief aan de woningbouw gestuurd, dan is de vervolgstap de huurcommissie. Zeker die verrotte kozijnen zijn gewoon voor de rekening van de woningbouwvereniging.
klik HIER

Overigens duivenpoep wordt doorgaans door de bewoners zelf verwijderd.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mochten uw buren dezelfde klachten hebben, dan is het raadzaam om samen ten strijde te trekken. Misschien is er wel een of andere bewonerscommissie.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 13 jan 2015, 13:00: U heeft, zo begrijp ik, de zogenaamde gebrekenbrief aan de woningbouw gestuurd, dan is de vervolgstap de huurcommissie. Zeker die verrotte kozijnen zijn gewoon voor de rekening van de woningbouwvereniging.
klik HIER

Overigens duivenpoep wordt doorgaans door de bewoners zelf verwijderd.

Nee ik heb geen gebreken brief gestuurd, ik heb telefonisch contact met ze gehad vanmorgen.
de duivenpoep is inderdaad voor de bewoners zelf... maar in praktijk woont daar niemand meer... schriftelijk nog wel;)

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 13 jan 2015, 13:01: Mochten uw buren dezelfde klachten hebben, dan is het raadzaam om samen ten strijde te trekken. Misschien is er wel een of andere bewonerscommissie.

alle buren verhuizen per bossen hier in de hal. in 3 jaar tijd heb ik 6 buren zien komen en gaan.
degene met wie ik contact heb gehad, die hebben het beter getroffen met hun woning. dat is beter onderhouden door huurder/verhuurder. de oude bewoners van deze woning hebben bewust de vernieuwing van badkamer/keuken/wc geweigerd 'omdat ze er toch zelden waren'

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb de link gelezen die bijgevoegd was bij uw reactie, daar staat dat kleine reparaties voor eigen kosten is, maar daar staat bijv tegelwerk enzo niet onder, het zijn foeilelijk ouderwetse groene tegels, die hoogst waarschijnlijk niet te verkrijgen zijn. dus om het knap te houden moet de hele vloer opnieuw gelegd worden. de lelijke door vorige bewoners zelf opgeplakte tegels op de onderste rand boven de vloer niet meegerekend.
ook de keuken en de badkamer staat niet in het lijstje, wat mag ik daaruit opmaken, heeft u enig idee?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan kunt u nu het beste beginnen met de gebreken brief te schrijven. Stuur deze per mail en aangetekende brief, dan kan de wbv niet ontkennen dat ze de klacht hebben ontvangen.
En als er dan geen actie wordt ondernomen kunt u naar de huurcommissie.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u het gebreken boek doorgekeken?
klik HIER
U moet maar even kijken wat daar in te vinden is.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op dinsdag 13 jan 2015, 13:23: Heeft u het gebreken boek doorgekeken?
klik HIER
U moet maar even kijken wat daar in te vinden is.

er staan best een aantal punten vernoemd waar we mee te maken hebben, Bedankt !!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijf de gebreken brief met de modelbrief van de huurcommissie

klik HIER

Veel succes!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

"tegels onder mijn wc pot die los raken en verdwijnen"

Kunt u dat eens wat uitleggen? Hoeveel tegels onder uw toilet zijn er verdwenen? Hoe groot zijn (waren) die tegels?

Een mogelijkheid is natuurlijk dat de tegels onder uw toilet massaal geëmigreerd zijn naar een land zonder duivenpoep.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

jugendstil schreef op dinsdag 13 jan 2015, 14:22: "tegels onder mijn wc pot die los raken en verdwijnen"

Kunt u dat eens wat uitleggen? Hoeveel tegels onder uw toilet zijn er verdwenen? Hoe groot zijn (waren) die tegels?

Een mogelijkheid is natuurlijk dat de tegels onder uw toilet massaal geëmigreerd zijn naar een land zonder duivenpoep.

er zijn 3 tegels losgeraakt, ik denk dat ze zich schuil houden onder mijn wc pot. de tegels zijn 5x5cm.
ik geef ze overigens geen ongelijk dat ze zich verschuilen met de afschuwelijke kleur die ze hebben. maakt het overigens verschil als de oude bewoners de vernieuwing van de huidige keuken/wc/badkamer hebben geweigerd?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u de woning niet gecontroleerd toen u het ging huren, dit is geen woning meer maar afbraak. Wat ik nu vind dat deze niet bewoonbaar is en spot met de gezondheid van en u mede bewoners.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op dinsdag 13 jan 2015, 16:15: Heeft u de woning niet gecontroleerd toen u het ging huren, dit is geen woning meer maar afbraak. Wat ik nu vind dat deze niet bewoonbaar is en spot met de gezondheid van en u mede bewoners.

ja ik heb de woning wel gecontroleerd, maar zoals de roosters en het vocht kon ik van te voren niet vaststellen. plus, door persoonlijke redenen moest ik de woning aannemen. de woning is door weigeren van onderhoud heeeeel hard achteruit gegaan.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar dit ontslaat je niet geheel van je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt de woning gecontroleerd, toen zag je ook de staat waarin je wc pot en wc-ruimte zich bevond. Waarom heb je toen geen melding gemaakt?

Je hebt getekend voor ontvangst, ook hier had je een aantal dingen kunnen optekenen.

Duivenstront is geen optie voor een W.B.V. wat moeten ze? Vertellen dat de duiven niet mogen komen?

Waarom werd alles achteraf gemeld?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

pino123 schreef op dinsdag 13 jan 2015, 17:08: Maar dit ontslaat je niet geheel van je eigen verantwoordelijkheid. Je hebt de woning gecontroleerd, toen zag je ook de staat waarin je wc pot en wc-ruimte zich bevond. Waarom heb je toen geen melding gemaakt?

Je hebt getekend voor ontvangst, ook hier had je een aantal dingen kunnen optekenen.

Duivenstront is geen optie voor een W.B.V. wat moeten ze? Vertellen dat de duiven niet mogen komen?

Waarom werd alles achteraf gemeld?

omdat ik toen de ventilatie roosters over het hoofd heb gezien, de woning was nog gemeubuleerd toen ik mocht kijken. (gordijnen o.a)
de badkamer was natte vinger werk, want er zat waterbasis verf op de muur, over de schimmel heen gesmeerd.
duiven stront komt bij mn boven buren vandaan... die er alleen schriftelijk wonen.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meganchloe
Kan me heel goed voorstellen dat als men door bepaalde omstandigheden snel moet beslissen om een huurwoning te accepteren dat men dan niet alle gebreken van zo,n woning ziet,en als ze effe snel een lik latex op de muren van de badkamer hebben aangebracht dan ziet en kan niemand weten dat er onder die lik latex een groot vocht probleem zit.
En dat de vorige bewoners onderhoud hebben geweigerd is niet uw pakkie aan,want u bent de nieuwe bewoner en zullen ze het onderhoud wat de vorige bewoner geweigerd heeft alsnog moeten uitvoeren.Want de wb wist dat er onderhoud gepleegd moest worden.
En kunnen het er niet op gooien dat u de woning niet goed heeft gecontroleerd

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

komsja schreef op dinsdag 13 jan 2015, 17:24: @meganchloe
Kan me heel goed voorstellen dat als men door bepaalde omstandigheden snel moet beslissen om een huurwoning te accepteren dat men dan niet alle gebreken van zo,n woning ziet,en als ze effe snel een lik latex op de muren van de badkamer hebben aangebracht dan ziet en kan niemand weten dat er onder die lik latex een groot vocht probleem zit.
En dat de vorige bewoners onderhoud hebben geweigerd is niet uw pakkie aan,want u bent de nieuwe bewoner en zullen ze het onderhoud wat de vorige bewoner geweigerd heeft alsnog moeten uitvoeren.Want de wb wist dat er onderhoud gepleegd moest worden.
En kunnen het er niet op gooien dat u de woning niet goed heeft gecontroleerd

ze komen vrijdag inspecteren, dus ik ben benieuwd. al lossen ze alleen mn vocht probleem maar op. zwarte schimmel lijkt me nou niet bepaald gezond

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meganchloe
Oh ja was vergeten om te zeggen dat wat betreft de duiven stront u daar ook werk van kan maken,want als het goed is staat in de regelementen van het betrekken van een huurwoning een ieder rekening dient te houden met zijn of haar mede bewoners en de ander geen overlast mag bezorgen en of dat nou met harde muziek of met duiven stront te maken heeft maakt niet uit

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meganchloe
Als ik u was zou ik er niet mee akkoord gaan als ze de badkamer insmeren met een 1 of ander schimmel werend goedje,want daar is het vocht probleem niet mee opgelost,er moet wat gedaan worden aan de ventilatie op de badkamer.
Maar wie weet word het na de inspectie vrijdag wel opgelost
Laat even weten hoe het gegaan is en wat de wb gaat ondernemen om de problemen op te lossen

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 17:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

komsja schreef op dinsdag 13 jan 2015, 17:42: @meganchloe
Als ik u was zou ik er niet mee akkoord gaan als ze de badkamer insmeren met een 1 of ander schimmel werend goedje,want daar is het vocht probleem niet mee opgelost,er moet wat gedaan worden aan de ventilatie op de badkamer.
Maar wie weet word het na de inspectie vrijdag wel opgelost
Laat even weten hoe het gegaan is en wat de wb gaat ondernemen om de problemen op te lossen

daar ga ik inderdaad niet mee akkoord. al betegelen ze de hele boel tot aan het plafond.
over de duiven, ik heb contact gehad met zijn ex/vriendin. ze zijn samen maar toch weer niet. beetje apart verhaal, maar van haar kreeg ik alleen de reactie; dat zoek je met hem maar uit, maar contact gegevens wilde ze niet geven, en hij is al een half jaar hier niet meer geweest. maar hij word op gesprek uitgenodigd a.s maandag.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2015 om 18:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meganchloe
Oke,dus er zit al wel een beetje schot in de zaak,vrijdag komt de wb en maandag (als hij komt) een gesprek over de stront.
Maar als hij niet komt opdagen dan is het een probleem van de wb en niet van u en zal de wb het stront probleem voor u moeten oplossen en de verdere afhandeling met hem moeten regelen.
Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees in praktijk woont daar niemand meer maar schriftelijk wel zijn t dan zogenaamde afbraak woningen

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

vraagje (ben zelf lid van een bewonerscommissie in Velsen): is dit een flat van het Woningbedrijf en zo ja waar staat de flat (straat)?

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 11:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht het probleem van het vocht in de badkamer onvoldoende opgelost worden, kan je het beste daar een vochtvangend apparaat in zetten. Werkt in mijn badkamer fantastisch, en zo duur zijn die nu ook weer niet.

Verder kan je tegels overschilderen met een eigen gekozen kleur, wel speciale verf gebruiken die voor tegels geschikt is. Ook dat heb ik jaren gelden gedaan in mijn badkamer (ook in de toiletruimte) en ze zien er nog steeds perfect uit. Scheelt een heleboel werk en kosten van opnieuw tegelen.

Als laatste is het ophangen van oude CD's op het balkon een prima afweermiddel tegen duiven. Ze hebben een hekel aan reflecterend licht en komen dan niet meer. Maar ja, of die dan het beste hangen op het balkon van die afwezige bewoners, of dat het al nut kan hebben op uw balkon, is het testen waard. Gewoon ophangen en kijken wat het resultaat wordt.

Heel veel succes met die gesprekken!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op woensdag 14 jan 2015, 11:43: vraagje (ben zelf lid van een bewonerscommissie in Velsen): is dit een flat van het Woningbedrijf en zo ja waar staat de flat (straat)?
ja het is een woningbouwflat. de flat staat op de langenieuwstraat.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

simon55 schreef op woensdag 14 jan 2015, 11:18: Ik lees in praktijk woont daar niemand meer maar schriftelijk wel zijn t dan zogenaamde afbraak woningen
nee het gaat niet om afbraak woningen . het betreft illegale samenwoning op n ander ades

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 12:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

meganchloe schreef op woensdag 14 jan 2015, 11:57:
jantom schreef op woensdag 14 jan 2015, 11:43: vraagje (ben zelf lid van een bewonerscommissie in Velsen): is dit een flat van het Woningbedrijf en zo ja waar staat de flat (straat)?
ja het is een woningbouwflat. de flat staat op de langenieuwstraat.

Er zijn volgens mij geen plannen om die flats binnen afzienbare tijd te slopen... en misschien gaat dat ook niet eens door. Er is wel al flink gesloopt tussen de Vechtstraat en het Marktplein maar die nieuwbouw heeft veel voeten in de aarde.
Ik ga er even vanuit dat uw flat ten westen van het Marktplein is gesitueerd (hoewel dat in deze niet veel uitmaakt).
Wat er nu (nog) staat moet gewoon onderhouden worden. Ik woon in de aangrenzende Rivierenbuurt (in een flat) maar zie ook geen onderhoud gebeuren... Stichting Woningbedrijf is erg nalatig. Er is een huurcommissie waar ik graag naar verwijs. De huurcommissie inschakelen (is mijn advies).

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op woensdag 14 jan 2015, 12:11:
meganchloe schreef op woensdag 14 jan 2015, 11:57:
jantom schreef op woensdag 14 jan 2015, 11:43: vraagje (ben zelf lid van een bewonerscommissie in Velsen): is dit een flat van het Woningbedrijf en zo ja waar staat de flat (straat)?
ja het is een woningbouwflat. de flat staat op de langenieuwstraat.

Er zijn volgens mij geen plannen om die flats binnen afzienbare tijd te slopen... en misschien gaat dat ook niet eens door. Er is wel al flink gesloopt tussen de Vechtstraat en het Marktplein maar die nieuwbouw heeft veel voeten in de aarde.
Ik ga er even vanuit dat uw flat ten westen van het Marktplein is gesitueerd (hoewel dat in deze niet veel uitmaakt).
Wat er nu (nog) staat moet gewoon onderhouden worden. Ik woon in de aangrenzende Rivierenbuurt (in een flat) maar zie ook geen onderhoud gebeuren... Stichting Woningbedrijf is erg nalatig. Er is een huurcommissie waar ik graag naar verwijs. De huurcommissie inschakelen (is mijn advies).

dank je wel voor je advies, ik wacht vrijdag af wat ze te melden hebben en anders stap ik naar de huurcommissie, het gaat trouwens op de flat tussen de noord zuid arcade en de rotonde. het woning bedrijf is inderdaad niet zo happig op reparaties uitvoeren.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ meganchloe

ik ken die flats goed... wist niet dat het onderhoud zo slecht is... :(

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op woensdag 14 jan 2015, 12:41: @ meganchloe

ik ken die flats goed... wist niet dat het onderhoud zo slecht is... :(

de rest van de flats zijn redelijk, ik heb denk ik het kneusje zeg maar haha

ve
door verwijderd - Jan 14, 2015 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ meganchloe

reden temeer om daar wat aan te laten doen - succes ermee.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2015 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op woensdag 14 jan 2015, 12:48: @ meganchloe

reden temeer om daar wat aan te laten doen - succes ermee.

vandaag voor jan met de korte naam voor niks zitten wachten., de desbetreffende persoon was vroeg naar huis gegaan!

ve
door verwijderd - Jan 16, 2015 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meganchloe misschien volgende keer mevrouw met k.............maar zover ik vernomen heb staan ook die flats voor de afbraak op de lijst zou trouwens prima zijn niet VOOR U HOOR maar t is gewoon n achterlijke bende daar in de lange nieuwstraat

ve
door verwijderd - Jan 16, 2015 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

simon55 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 16:59: @meganchloe misschien volgende keer mevrouw met k.............maar zover ik vernomen heb staan ook die flats voor de afbraak op de lijst zou trouwens prima zijn niet VOOR U HOOR maar t is gewoon n achterlijke bende daar in de lange nieuwstraat

Als ze werkelijk voor de sloop op de lijst staan is het raadzaam te blijven zitten waar u zit. Dan krijgt u waarschijnlijk met voorrang een goede woning aangeboden met daarbij ook nog een flinke verhuisvergoeding.

De mensen die ik ken die hun woning uit moesten wegens stadsvernieuwing zijn er zeker niet slechter op geworden.

klik HIER

ve
door verwijderd - Jan 16, 2015 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zoekster t betreft illegale samenwoning op n ander adres

ve
door verwijderd - Jan 16, 2015 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan een verhuis vergoeding kunnen sommige mensen een leuk centje aan overhouden of sommige mensen houden daar nieuwe meubels etc aan over,maar dan moet je wel het geluk hebben dat men Of in een nieuwbouw woning terecht komt of in een woning waar de boel alleen maar even van een ander kleurtje voorzien hoeft te worden en nieuw gordijnen en laminaat of vloerbedekking.Maar dan moet men wel vrienden familie of kennissen hebben die willen helpen met de verhuizing,want als je aangewezen bent op een verhuisbedrijf dan heb je grote kans dat je nog te kort komt aan de verhuisvergoeding.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2015 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

simon55 schreef op vrijdag 16 jan 2015, 16:59: @meganchloe misschien volgende keer mevrouw met k.............maar zover ik vernomen heb staan ook die flats voor de afbraak op de lijst zou trouwens prima zijn niet VOOR U HOOR maar t is gewoon n achterlijke bende daar in de lange nieuwstraat

dat het een achterlijke bende is daar ben ik van overtuigd haha maar van de slooplijst is bij ons in ieder geval niets bekend, ik zal het even informeren maandag ! ben ik wel benieuwd naar!!

ve
door verwijderd - Jan 17, 2015 om 04:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

het was de bedoeling dat alle flats ten westen van het Marktplein te IJmuiden worden gesloopt (met uitzondering van de Noord- en Zuidarcade) maar men kwam daarop terug (waarschijnlijk vanwege geldgebrek en de aanhoudende crisis).
Ooit.... ooit zal alles weg gesaneerd worden maar er zijn nu geen plannen (alleen gedachten).

Ik zie de flats niet binnen 10 jaar verdwijnen. Nu is (nog steeds) aan de orde het ontbreken van goed onderhoud aan de flats en het Woningbedrijf is gebleken geen goede huisvader te zijn.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2015 om 10:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

eerste afspraak is niet door gegaan, omdat de gene al vroeg weekend wilde ofzo. vandaag nieuwe afspraak tussen 9 en 10. wat blijkt dat meneer zelf de afspraak heeft verzet naar 3en4.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2015 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

een bewijs temeer dat we (huurders zijnde) met een tamelijk onbetrouwbare organisatie te maken hebben... Iets dat ik al een tijd wist.... maar het valt steeds weer zo erg tegen.

ve
door verwijderd - Jan 20, 2015 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op dinsdag 20 jan 2015, 12:03: een bewijs temeer dat we (huurders zijnde) met een tamelijk onbetrouwbare organisatie te maken hebben... Iets dat ik al een tijd wist.... maar het valt steeds weer zo erg tegen.

dat is het zeker, mochten ze nou vanmiddag weer niet komen, dan trek ik eigenhandig een inspecteur door de telefoon... dan maar zonder afspraak !

ve
door verwijderd - Jan 20, 2015 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op dinsdag 20 jan 2015, 12:03: een bewijs temeer dat we (huurders zijnde) met een tamelijk onbetrouwbare organisatie te maken hebben... Iets dat ik al een tijd wist.... maar het valt steeds weer zo erg tegen.

ze zijn geweest... weet alleen nog niet of ik er tevreden mee ben met wat er is beeisloten...
de schimmel, komt een ventilatie rooster in de deur, moet het inderdaad zelf behandelen, en 24/7 het raam open.... en dan als het terug komt word er wat aan gedaan...
de tegels in de wc worden er uit gesloopt... dus houd een kale betonnen vloer over.... ( terug brengen naar oude staat (?))
de ventilatie roosters in de slaap kamer word gewoon een lat overheen geschroefd...

is dit dé oplossing volgens de regels? of is dit de woningbouw oplossing.... want naar mijn weten word de staat alleen maar slechter op deze manier...

ve
door verwijderd - Jan 20, 2015 om 16:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meganchloe

Schimmel: als dit door een bouwkundig gebrek komt dan is de Woningbouwvereniging naar mijn mening verantwoordelijk.
Je goede wil tonen is altijd goed maar ik schat in dat de schimmel zich weer laat zien (als er alleen maar schoongemaakt wordt). Schimmel is erg hardnekkig en laat zich niet zo maar uitroeien.. Maar als het weer terugkomt dan wordt er dus wat aan gedaan....

24/7 het raam open... dat doe ik meestal ook... Maar of dat gaat helpen in jouw geval... dat zie je zelf wel...
Allemaal wel heel vervelend. Een wc-vloer moet je ook gewoon schoon kunnen maken en dat gaat niet goed lukken als de tegels worden verwijderd. Ik begrijp er niets van.
Dit zijn zaken die in de Bouwverordening van de gemeente zullen zijn geregeld. Probeer daar achter te komen (bij de gemeente zelf).

Vroeger kon je voor dit soort zaken goed bij bouw- en woningtoezicht terecht. Maar ik ben bang dat de Overheid het liefst zijn handen overal van af trekt... (met uitzondering van de inning van belastingen). Het wordt van kwaad tot erger.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2015 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op dinsdag 20 jan 2015, 16:23: @meganchloe

Schimmel: als dit door een bouwkundig gebrek komt dan is de Woningbouwvereniging naar mijn mening verantwoordelijk.
Je goede wil tonen is altijd goed maar ik schat in dat de schimmel zich weer laat zien (als er alleen maar schoongemaakt wordt). Schimmel is erg hardnekkig en laat zich niet zo maar uitroeien.. Maar als het weer terugkomt dan wordt er dus wat aan gedaan....

24/7 het raam open... dat doe ik meestal ook... Maar of dat gaat helpen in jouw geval... dat zie je zelf wel...
Allemaal wel heel vervelend. Een wc-vloer moet je ook gewoon schoon kunnen maken en dat gaat niet goed lukken als de tegels worden verwijderd. Ik begrijp er niets van.
Dit zijn zaken die in de Bouwverordening van de gemeente zullen zijn geregeld. Probeer daar achter te komen (bij de gemeente zelf).

heb contact gehad met de gemeente,
ik moet de woning bouw een aangetekende brief sturen en daarin de gebreken vermelden en een termijn waarin ik een oplossing wil zien, het schimmel probleem, valt onder mijn probleem zegt de gemeente. dus ik denk dat ik er ook maar een likje waterverf overheen smeer. voor ik verhuis en het vermeld aan de volgende huurder.
Schiet mij maar lek. ik word hier zoooo hopeloos van.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2015 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meganchloe,

"Medewerking verlenen" is een term die tegenwoordig niet meer snel gehanteerd wordt. "Tegenwerken" wel... maar dat schiet niet op.

Ik kan weinig doen maar misschien kunnen we over een tijdje verder over deze zaak van gedachten wisselen. Ik verblijf momenteel in Azie en zal binnenkort nog maar sporadisch kunnen internetten. Maar tegen einde Maart ben ik weer in de buurt.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2015 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op woensdag 21 jan 2015, 14:50: @meganchloe,

"Medewerking verlenen" is een term die tegenwoordig niet meer snel gehanteerd wordt. "Tegenwerken" wel... maar dat schiet niet op.

Ik kan weinig doen maar misschien kunnen we over een tijdje verder over deze zaak van gedachten wisselen. Ik verblijf momenteel in Azie en zal binnenkort nog maar sporadisch kunnen internetten. Maar tegen einde Maart ben ik weer in de buurt.

graag! en dankje wel.
fijn verblijf daar!

ve
door verwijderd - Jan 22, 2015 om 11:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@meganchloe

Tot einde maart dan: reageer dan weer op dit topic want ik vergeet ook wel eens wat :)

ve
door verwijderd - Feb 9, 2015 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

jantom schreef op donderdag 22 jan 2015, 11:41: @meganchloe

Tot einde maart dan: reageer dan weer op dit topic want ik vergeet ook wel eens wat :)

Groot en deels is het nu opgelost, de ventilatie roosters zijn toch dicht gemaakt ivm de nieuwe ventilatie systemen... klap ramen....
het ventilatie rooster in de woonkamer is gangbaar gemaakt (volgespoten met wd-40.)
de balkon deur staat he-le-maal krom, dus daar moet ik nu nog op wachten...
het scheeld nu bijna 10 graden in huis ( babyfoon heeft n thermometer ingebouwd ) het is bij mn dochter nu 17 graden.... mijn kachel hoeft dus niet meer zo hard te werken.... kan ik iets met mijn gas rekening... bij ze terug krijgen, volgens hun doen ze dat natuurlijk niet... aar het is van de zotte hoeveel het scheeld!
het probleem met de duiven is nog niet opgelost ! de bewoners moeten hier op een flexibele datum weer komen wonen...