mjvanderwerf
door mjvanderwerf Jul 23, 2014 om 19:20
Computers & telefonie

Actief, maar onzichtbaar programma

Hallo,
ik heb Windows 7 Home Premium.
Met een aantal MP3-bestanden wil ik een audio-CD branden. Dus :
De laatste versie van CDBURNERXP opgehaald en geïnstalleerd zonder meldingen van ongerechtigheden.
Na het opstarten van dat programma opent zich geen venster en ook in de balk rechtsonder staat geen bijbehorend icoontje.
Wel is in taakbeheer zichtbaar cdbxpp.exe * 32
Hoe kan ik dat programma toch uitvoeren ?
Groeten en alvast bedankt,
MJ

1127 20 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jul 23, 2014 om 19:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer het eens als administrator uit te voeren.
Anders zou ik het programma verwijderen en opnieuw downloaden en nog eens proberen te installeren.
Kijk anders ook even op de site van de makers/ontwerpers of u daar nog aanwijzingen kunt vinden.

aurora1
door aurora1 - Jul 23, 2014 om 19:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor de juiste versie kunt u nog even klik hier kijken.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 23, 2014 om 20:03
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank.
Heb ik allemaal al gedaan voor ik de vraag stelde.
Ook MBAM uitgevoerd.
MJ

gompy2
door gompy2 - Jul 23, 2014 om 20:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mjvanderwerf schreef op woensdag 23 jul 2014, 19:20]
Na het opstarten van dat programma opent zich geen venster en ook in de balk rechtsonder staat geen bijbehorend icoontje.
Het kan zijn dat de bijbehorende pictogram van het programma verborgen is in je systeemvak.
Als je goed kijkt zie je een klein driehoekje naar boven wijzen, zo 1-> ? , maar dan wit.
Daar klik je op.
Dan klik je op Aanpassen.
Dan kijk je of de pictogram van die CDBurner er bij staat.
Staat die er bij, de nieuw toegevoegde pictogrammen staan meestal aangeven als " Alleen meldingen weergeven" , even veranderen in " Pictogram en meldingen weergeven" .
Eens kijken of je dan wat ziet in je systeemvak rechtsonder.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 23, 2014 om 20:17
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dat witte driehoekje heb ik niet, maar wel dit gevonden :
Eigenschappen taakbalk etc.
Systeemvak aanpassen.
Bij allemaal staat : alleen meldingen weergeven.
Dat is echter niet aanpasbaar.
Veel programma's maar cdburnerxp staat er niet bij.
MJ.

gompy2
door gompy2 - Jul 23, 2014 om 20:27
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Rechtsklikken in Systeemvak, dan Eigenschappen, dan Meldingspictogrammen aanpassen lukt ook niet?
Ik heb Win-7 Ultimate, misschien is dat het verschil...

gompy2
door gompy2 - Jul 23, 2014 om 21:07
2796 Antwoorden / 0 Vragen

MJ ik heb maar even met je mee gedaan en ook CDBurnerXP geïnstalleerd maar als ik dubbelklik op het pictogram op het bureaublad start die wel gewoon op.
Daar heb jij niks aan, maar ik meld het je even.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2014 om 21:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Het zou wel eens kunnen zijn dat je tóch geïnfecteerd bent, ondanks het scannen met MBAM
Scan eens met Emsisoft.
Wie weet.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2014 om 21:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou voor de zekerheid - je weet maar nooit - ook even scannen met AdwCleaner.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 23, 2014 om 22:38
525 Antwoorden / 385 Vragen

ADW Cleaner vindt niets.
Emsisoft vindt 13 objecten.
In quarantaine zetten lukt met 12 daarvan.
Die dertiende krijg ik niet in quarantaine.
Probleem met cdburnerxp blijft.
Is overigens het enige programma , waarbij dit fenomeen zich voordoet.
MJ.

aurora1
door aurora1 - Jul 23, 2014 om 22:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat is de naam van wat u niet in quarantaine krijgt? Mogelijk zit daar dan het probleem.
Werkt het ook niet als u het programma via Start - alle programma's vindt en dan aanklikt/opent?
Probeer anders eens foutcontrole of dat iets oplevert. Duurt even, maar niet onderbreken. Als u die controle aangeklikt heeft moet u waarschijnlijk eerst de pc afsluiten en dan opnieuw opstarten voordat de controle uitgevoerd wordt.
Anders zou ik het programma verwijderen en een ander programma kiezen of het branden met de WMP doen.

gerbera
door gerbera - Jul 23, 2014 om 23:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen

In de taakbalk rechts onder moet een wit driehoekje staan. Als je dat niet ziet dan zie je voor de letters NL 3 rijttjes met puntjes staan. Ga daar met de cursor op staan en klik op de linker muisknop, je kunt de puntjes dan naar links schuiven. Mogelijk zie je daar het driehoekje of het pictogram staan.

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 09:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

Heb toch het idee dat je het via een verkeerde site (softonic?) hebt binnengehaald.

Zou het volgende eens proberen:
Download revouninstaller (klik onder Freeware).
Start het programma op.
Klik in de lijst op CDBURNERXP.
Klik midden bovenin op de-installeren.
Kies voor optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je op + voor een sleutel klikken om de sleutel verder te openen en bij de vetgedrukte te komen.

Wil je CDBURNERXP opnieuw downloaden, klik dan hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 09:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

En mocht het allemaal niet tot een oplossing leiden, dan kun je altijd nog systeemherstel proberen met een datum vóórdat je het brandprogramma ging downloaden.

Met vr.gr.

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 24, 2014 om 10:09
525 Antwoorden / 385 Vragen

Ik heb de instructies van edrick3 09.49 uitgevoerd.
Geen (positief) resultaat.
Emisoft nu "full" uitgevoerd en de 13e is nu verdwenen.
Ik geef me over !
Allen hartelijk dank en ik haal wel een ander brandprogramma op.
Prettige dag nog,
MJ

who cares
door who cares - Jul 24, 2014 om 10:59
146 Antwoorden / 9 Vragen

Als je een wilt branden gebruik eventueel het standaard programma, windows media player even de bestanden toevoegen cd erin en klaar is klara.........

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2014 om 11:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mjvanderwerf,

Is die vermelding in Taakbeheer nu wel verdwenen?

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 24, 2014 om 11:30
525 Antwoorden / 385 Vragen

Ik heb de cdburnerxp helemaal verwijderd.
Niets meer van over dus.
Geen vermelding in taakbeheer dus.
Nogmaals dank.
MJ.

aurora1
door aurora1 - Jul 24, 2014 om 11:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom gebruikt u niet gewoon de WMP die op de pc staat en ik gisteren noemde of werkt de WMP niet?

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jul 24, 2014 om 11:41
525 Antwoorden / 385 Vragen

Dank voor de tip;
MJ.