ba
door babbel1983 Mar 20, 2015 om 13:34
Vakantie & reizen

Activeringskosten huurbegeleiding

Naar aanleiding van uw e-mail met annuleringsformulier sturen wij u hierbij de bevestiging van uw annulering inzake uw Aanvraagformulier Huurbegeleiding.
Echter hebben wij al wel de dienstverlening voor u opgestart en het juridische Borgstellingsdocument voor u opgemaakt. Enkel de kosten voor het opmaken van dit document zullen in rekening worden gebracht. De factuur hiervoor wordt u per separate e-mail toegestuurd.
Onlangs heeft u bij Huurbegeleiding.nl een Opdracht tot dienstverlening verstrekt, inzake hulp met het vinden van een geschikte woning en juridische bijstand voor woongerelateerde zaken. In de bijlage vindt u de bijbehorende maandelijkse factuur voor uw gespreide maandbetaling ad. € 181.50 inclusief € 4,19 BTW (21%), met factuurnummer ....
Dat is snel geld verdienen zeg!!!!!

Betreft onderstaande voorwaarden zijn ze vergeten ' Geen gebruik maken' te plaatsen. Dus lees ik het als: stel ik heb van hun dienst gebruik gemaakt binnen die 14 dagen, dan betalen....

Indien cedent binnen de 14 dagen bedenktijd aangeeft gebruik te willen maken van de diensten van huurbegeleiding.nl en daarna annuleert binnen de wettelijke termijn, dan is cedent volgens de overeenkomst met referentienummer (je bsn nr dus) verschuldigd de somma van 181,50 betreffende activeringskosten, bij een betalingsachterstand te vermeerderen met de behandelingskosten Akte van Cessie te weten 40 euro...

Ik zit me af te vragen wat ze nou kunnen doen met een BSN nummer en adresgegevens en gegevens van een uitzendbureau...
Is er niet ergens een Wet ofzo dat er geen kosten in rekening gebracht mogen worden binnen de bedenktijd van een dienst? Oke, ik weet ik heb het wel ondertekend, maar er is toch wel iets van ' injerecht' staan o.i.d. Wat moet ik hier nou mee?? Ik heb geen zin in die 181,50 te betalen! Dan weten ze mijn bankrekeningnummer ook...

1716 22 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 20, 2015 om 13:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

...... Ik heb geen zin in die 181,50 te betalen! .....
Nee, dat snap ik, maar je had éérst de Voorwaarden goed moeten lezen vóórdat je akkoord ging. Je schrijft: ik weet ik heb het wel ondertekend....
En dus ....

Er zijn veel klachten over deze organisatie; kijk maar eens hier.

ba
door babbel1983 - Mar 20, 2015 om 13:51
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ja de meeste mensen zitten er voor 2 jaar aan vast. Maar zoals ik al heb aangegeven, had ik het anders geïnterpreteerd he in de voorwaarden. Maar hoe dan ook. Wat is het actieplan?

alfatrion
door alfatrion - Mar 20, 2015 om 14:22
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Verstuur deze voorbeeldbrief per gewone post en daarna niet meer reageren.

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb op [datum] met u online een overeenkomst gesloten betreffende huurbegeleiding. U heeft daarbij niet duidelijke en begrijpelijke wijze gewezen op het wettelijke herroepingstermijn. Deze overeenkomst is door mij tijdig herroepen op [datum].

Op [datum] heb ik van u een brief ontvangen, waarin u aangeeft de dienstverlening reeds te hebben gestart en u van mij de betaling van € 181.50 verlangt, omdat u een borgstellingsdocument zou hebben opgesteld. Echter, voorafgaand heb ik hiermee niet uitdrukkelijk ingestemd en ook heb heb ik niet verklaard afstand te doen van mijn recht op ontbinding. Om deze reden zal hoe dan ook niet overgaan tot betaling.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
[babbel1983]

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 14:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u bij dat uitzendbureau werkt, kunnen ze met dat borgstellingsdocument bij uw werkgever beslag laten legfen op uw loon. Daar hebben ze uw bankrekeningnummer niet voor nodig.

uwjurist
door uwjurist - Mar 20, 2015 om 15:34
1043 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 14:35]Als u bij dat uitzendbureau werkt, kunnen ze met dat borgstellingsdocument bij uw werkgever beslag laten legfen op uw loon. Daar hebben ze uw bankrekeningnummer niet voor nodig.
Beslag leggen kan alleen een deurwaarder. En dat kan alleen met verlof tot beslag van de rechtbank of met een vonnis.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

ba
door babbel1983 - Mar 20, 2015 om 19:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

@ alfatron, mooie brief hoor! Maar waarom opsturen en niet mailen?

--> ik heb met mijn ipad digitaal een krabbeltje gezet op de overeenkomst. Kreeg een tekenscherm en zag dat mn krabbel onder het contract kwam te staan en dan ook op de andere formulieren eronder. Ook een rare werkwijze toch?!
Maar ze zullen tijdens het telefoongesprek wel dingen opgenomen hebben om te bewijzen dat ik akkoord ging.

---> ik ben uitzendkracht zeg maar, dus geen vaste werkgever.

Wel fijn dat er mensen zijn die meedenken!!!

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 20:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het Radar forum staat vol met reacties van mensen die ook zo'n borgstelling hadden ondertekend en die niet wilden betalen. Werd gewoon ingediend bij de werkgever en afgehouden van het loon en doir de werkgever aan die club uitbetaald.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 20:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat kunnen ze dus doen met een BSN, adres en naam uitzendbureau.

zoekster
door zoekster - Mar 20, 2015 om 20:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=uwjurist schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 15:34][quote=tijger1 schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 14:35]Als u bij dat uitzendbureau werkt, kunnen ze met dat borgstellingsdocument bij uw werkgever beslag laten legfen op uw loon. Daar hebben ze uw bankrekeningnummer niet voor nodig.
Beslag leggen kan alleen een deurwaarder. En dat kan alleen met verlof tot beslag van de rechtbank of met een vonnis.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Dit gaat om een akte van cessie. Dan schijnt het wel te kunnen.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 20:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het heet inderdaad natuurlijk geen beslag, zoals ik schreef, maar je bent het wel kwijt.

alfatrion
door alfatrion - Mar 20, 2015 om 21:48
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Mailen is natuurlijk ook goed.

alfatrion
door alfatrion - Mar 20, 2015 om 22:00
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 20:51]Dit gaat om een akte van cessie. Dan schijnt het wel te kunnen.
Dat is onwaarschijnlijk. Met een akte van cessie wordt een schuld door verkocht.

Bijvoorbeeld: A en B hebben een overeenkomst met elkaar waardoor B aan A 100 euro moet betalen. Wanneer A met C een cessie sluit (en er aan de wettelijke voorwaarden wordt voldaan), dan moet B aan C 100 euro betalen.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 22:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is ook ern looncessie voor betalingsregeling.

Klik hier

Wettelijk niet toegestaan, maar als de werkgever dat niet weet en toch betaslt, moet je later een loonvordering tegen je werkgever instellen. Schiet dus alkemasl niet op.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@babbel

Stel uw werkgever, dat uizendbureau dus, in kennis van het feit dak u een borgstelling hebt getekend met hun naam daarop. Deel hen voor de zekerheid mee dat dat wettelijk niet mag en dat u niet ermee alkoord gaat dat zij aan die club betalen, als die er om komen.

ba
door babbel1983 - Mar 20, 2015 om 22:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik laat het er niet bij zitten....de rechtswinkel.nl ook maar ff ingeschakeld. Er is toch ook een wet dat de consument beschermd voor dit soort praktijken? Waarom moet er altijd op een oneerlijke manier geld worden verdiend aan anderen die gewoon hard werken voor hun geld. Voor dat ene krabbeltje op een papiertje moet ik minimaal 18 uren voor werken. De ander steekt zo het geld in hun eigen zak.op een slinkse manier. Rare beloonsysteem zo hoor.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 23:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wees in het vervolg wat zorgvuldiger met uw "krabbektje" dan komt u niet in die ellende.

En wasrschuw uw werkgever, want als u een loonvordering tegen uw werkgever moet instellen, bent u beslist ook uw basn kwijt.

zoekster
door zoekster - Mar 20, 2015 om 23:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik weet niet zeker of dit niet mag.

Klik HIER wat erover staat

zoekster
door zoekster - Mar 20, 2015 om 23:48
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=babbel1983 schreef op vrijdag 20 mrt 2015, 22:55] Voor dat ene krabbeltje op een papiertje moet ik minimaal 18 uren voor werken. De ander steekt zo het geld in hun eigen zak.op een slinkse manier. Rare beloonsysteem zo hoor.
Maar zo gaat het toch altijd met krabbeltjes op papier? Je zet een krabbeltje en je hebt een keuken gekocht, je zet een krabbeltje en je hebt een contract bij een energieleverancier. Dat krabbeltje is uw handtekening en dat heeft consequenties.

Er is wel bij Max over deze handelswijze gesproken toen heette die club nog huurakte.nl

klik HIER

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2015 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Of het mag?

In mijn eerder gegeven link staat dat de Hoge Raad heeft beslist dat het niet mag.

Maar er mag natuurlijk zoveel niet. En als een werkgever denkt dat het klopt, moet je nadien bij de werkgever aankloppen. In ieder geval dan je baan kwijt bij een uitzendbureau.

ba
door babbel1983 - Mar 21, 2015 om 00:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Zit natuurlijk een hele organisatie achter deze praktijken. Ze zullen zich wel overal op voorbereid hebben ....Maar het is gewoon ongelofelijk dat ze er zo mee weg kunnen komen. ..ik ga nog even verder onderzoek doen...ik heb nog 13 dagen voordat de betaling moet zijn gedaan...

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2015 om 00:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zit helemaal geen organisatie achter. Iedere dag zijn er wel goedgelovige figuren die hun handtekening zetten onder iets waar ze de strekking niet van doorhebben.

Wat valt er verder te onderzoeken? Maar ga gerust uw gang.

alfatrion
door alfatrion - Mar 21, 2015 om 15:52
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Breng je werkgever op de hoogte. Geeft hem aan dat je een online een overeenkomst met de club hebt gesloten, maar binnen de herroepingstermijn (van 12 maanden) de overeenkomst hebt herroepen. En geef daarbij dan aan dat ze het dan via de werkgever proberen, maar dat dit wettelijk niet is toegestaan. Geef daarbij de link van Tijger naar de Hoge Raad.