ma
door margers Feb 13, 2014 om 09:28
Voeding & gezondheid

Administratiekosten Kopen op Afstand

DayDealers.nl berekenen administratiekosten bij retourzending van een ondeugdelijk product: niet scherpe scheermesjes en defecte houders. Na diverse mailcontacten, blijven ze bij dit standpunt en "doen ze dit alleen uit coulance". Meerdere mailtjes gestuurd en gewezen op hun niet correcte handelswijze, ze mogen geen adm.kosten berekenen volgens de wet Kopen op Afstand. Echter geven geen krimp. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

1795 8 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Feb 13, 2014 om 10:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Lijkt me een heel schimmige site. Met een hoop lookalikes.
Geen zaken meer mee doen, is mijn advies.

alfatrion
door alfatrion - Feb 13, 2014 om 23:43
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Melden bij ConsuWijzer. Als meer mensen dit doen kan er een bestuursrechtelijke boete volgen.

da
door daydealers - May 7, 2014 om 09:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer/mevrouw Margers,

graag lichten wij als verkopende partij één en ander toe.

Uiteraard begrijpen wij dat u in deze teleurgesteld bent met de aankoop en het feit dat de voorgestelde oplossing niet aansluit bij uw verwachting. Doch hopen wij dat u anderzijds ook tevreden bent met het feit dat wij u in deze een oplossing hebben geboden voor het probleem en u ook NA de aankoop niet onbeantwoord laten.

De situatie doet zich als volgt voor:

Het product wat door u is aangeschaft valt, gezien de hygiënische aard van het product, buiten het recht op retourneren binnen de zichttermijn. Dit staat in de advertentie vermeldt zodat u hier op voorhand van op de hoogte kon zijn, tevens is er voor producten van deze aard een clausule opgenomen in de wet koop op afstand die de zichttermijn en het recht op retourneren nietig verklaart.
Uiteraard gaan wij er niet van uit dat u tot in de puntjes geïnformeerd bent wat betreft de wet koop op afstand en kan het zo zijn dat u over de melding in de advertentie heen heeft gelezen.
Juist daarom treffen wij met klanten die een soortgelijke klacht als u hebben een coulance regeling. Hij/zij mag de producten dan retourneren, echter worden de gebruikte producten - in dit geval scheermesjes - afgetrokken van het te retourneren bedrag.

Stel u heeft dus zestien mesjes gekocht en heeft hier vier mesjes van gebruikt dan crediteren wij 75% van het aankoopbedrag (inclusief verzendkosten).

Omdat wij uit veiligheidsoverwegingen wel alle mesjes vernietigen rekenen wij standaard €2,95 administratiekosten per retourzending van dit of soortgelijke producten.

Wij hopen dat u en andere in deze inzien dat wij uit het oogpunt van klanttevredenheid u deze optie bieden en wij hier ons ondernemersrisico aanvaarden en het verdere verlies voor ons nemen.

Hopend op een positieve reactie verblijven wij.

Daydealers.nl

zoekster
door zoekster - May 7, 2014 om 09:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=daydealers schreef op woensdag 7 mei 2014, 09:38]B

Het product wat door u is aangeschaft valt, gezien de hygiënische aard van het product, buiten het recht op retourneren binnen de zichttermijn. Dit staat in de advertentie vermeldt zodat u hier op voorhand van op de hoogte kon zijn, tevens is er voor producten van deze aard een clausule opgenomen in de wet koop op afstand die de zichttermijn en het recht op retourneren nietig verklaart.
Uiteraard gaan wij er niet van uit dat u tot in de puntjes geïnformeerd bent wat betreft de wet koop op afstand

Daydealers.nl
U bent zelf niet tot in de puntjes op de hoogte van de wet koop op afstand. Dit heeft nl niets te maken met de gewone bedenktijd, waar u op doelt. Dit gaat over een non-conform product. Het product beantwoord niet aan de overeenkomst. Tenminste moet het product geschikt zijn voor normaal gebruik.

Misschien zijn de onscherpe mesjes de baggerkwaliteit die u normaal verkoopt en mag je dat verwachten van de mesjes gezien de prijs, maar ze moeten wel kunnen scheren. De houders mogen sowieso niet defect zijn, dat is zeker een non-conformiteit. Ook wel een ondeugdelijk product genoemd.

Bij een non-conform product hoeft de consument geen kosten te maken te maken voor de retourkosten en/of administratiekosten. Ook als het product om wettelijke redenen buiten de normale zichttermijn valt.
U mag dan wel opnieuw mesjes met houders sturen, maar die moeten dan zonder defecten zijn en geschikt zijn voor normaal gebruik.

Nu weet u de puntjes ;-)

da
door daydealers - May 7, 2014 om 11:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Zoekster,

fijn dat u de tijd neemt om op deze klacht te reageren en ook uw licht hier over te laten schijnen.

Doch wil ik een kleine kanttekening maken bij uw bevindingen. De koper (heer/mevrouw Margers) geeft aan dat hij/zij gebruik wil maken van de wet koop op afstand, het product sluit niet aan bij zijn/verwachting en is minder scherp dan verwacht. Tevens geeft hij/zij inderdaad aan dat de 'houders' defect zijn, daar heb ik in mijn vorige reactie inhoudelijk inderdaad niet op gereageerd. Mijn excuses daarvoor. Gezien het feit dat de naam van de koper onbekend is en onder de naam Margers niet direct iets is terug te vinden in onze correspondentie kan ik geen uitsluitsel geven hoe deze klacht bij ons is gemeld.

Het feit dat het hier een ondeugdelijk product zou zijn is niet bewezen, het feit dat het product in de ogen van de koper ondeugdelijk is en niet strekt met zijn/haar verwachtingen staat desalniettemin vast. Derhalve dan ook de coulance regeling.

Ondeugdelijke producten staan verder los van de wet koop op afstand maar vallen onder het algemene recht aangaande een koopovereenkomst tussen twee partijen, ongeacht of deze op afstand is geweest of niet.

Ondanks dat wij uw toevoeging aan deze klacht op prijs stellen willen wij u toch verzoeken om in uw uitlatingen rekening te houden met het verschil tussen uw mening en feitelijkheden. U kunt onze website uiteraard "schimmig" vinden of onze producten van "baggerkwaliteit", echter zou het van toegevoegde waarde zijn als u hierbij duidelijk aangeeft dat dit uw mening is en waar deze op berust. Wellicht kunnen wij hier dan een les uit trekken en dit aanpassen voor de toekomst.

Bij voorbaat dank voor uw reactie,

Daydealers.nl

tijger1
door tijger1 - May 7, 2014 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@daydealers

Maar goed, de klanten weten nu dat jullie "bagger" verkopen. Dus misschien zij ze nu zo wijs dat niet meer te doen.

alfatrion
door alfatrion - May 7, 2014 om 12:19
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=daydealers schreef op woensdag 7 mei 2014, 09:38]Het product wat door u is aangeschaft valt, gezien de hygiënische aard van het product, buiten het recht op retourneren binnen de zichttermijn.
Dat is alleen geen uitzonderingsgrond. Deze gaat er over een maand wel komen, als het goed is, maar dan wel alleen als het product verzegeld is.

[quote=daydealers schreef op woensdag 7 mei 2014, 11:10]Het feit dat het hier een ondeugdelijk product zou zijn is niet bewezen, het feit dat het product in de ogen van de koper ondeugdelijk is en niet strekt met zijn/haar verwachtingen staat desalniettemin vast.
Misschien iets om achter aan te gaan.

[quote=daydealers schreef op woensdag 7 mei 2014, 11:10]Ondeugdelijke producten staan verder los van de wet koop op afstand maar vallen onder het algemene recht aangaande een koopovereenkomst tussen twee partijen, ongeacht of deze op afstand is geweest of niet.
Ja, maar dan moet u het product vervangen. Nadat de koper dit heeft ontvangen gaat de bedenktermijn lopen. En naar vaste jurisprudentie kan de koper ontbinden op grond van de Wet koop op afstand voordat het product is ontvangen.

Het lijkt mij goed dat u deze klacht gaat uitzoeken en als daaruit komt dat het product ondeugdelijk is u alsnog het volledige bedrag terugbetaald. U heeft in dat geval een dwingend regresrecht op uw leverancier.

hutch
door hutch - May 13, 2014 om 10:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[edit redactie]

Als u iets koopt via internet en dat bedrijf levert u een artikel dat niet aan de verwachtingen voldoet, dus eigenlijk iets van inferieure kwaliteit toestuurt, dan wel een ondeugdelijk product, dan mag u de koopovereenkomst ontbinden, waarna dat bedrijf u het gehele aankoopbedrag dient te retourneren.... of.... geheel gratis (dus geen meerprijs of extra verzendkosten) wel een deugdelijk artikel sturen, dat wel aan de verwachtingen voldoet.

[edit redactie]

En de artikelen die zij verkopen, kunt u nog beter en goedkoper via bijv. dealextreme.com aanschaffen.

Zomaar een simpel voorbeeldje: * * horloge, wat nu te koop is bij dat flut'bedrijfje' voor 15,90 euro incl. verzendkosten (met een zelfbedachte, nergens op gefundeerde van/voor fantasieprijs van 49,95 euro) kost u via * * ongeveer 8,50 euro, inclusief verzendkosten en vrij van belastingen en invoerkosten (omdat u onder de grens van 22 euro per bestelling blijft).

Het is maar goed dat u iedereen waarschuwd voor de (wan)partijken van Daydealers.nl.