ja
door jamiecarlos Oct 28, 2014 om 11:36
Computers & telefonie

Administratiekosten Vodafone

Beste Kasa,
Ik heb een 2 jarig abonnement gehad bij Vodafone, nou is het zo dat mijn loon het eerste van de maand binnenkomt inplaats van de derde week. Ik heb toen gebeld naar Vodafone Klantenservice of er iets te regelen was omtrent de betalingen van mijn rekeningen.
De medewerker vertelde mij dat ik gewoon het geld moest overmaken naar een rekeningnummer die ik heb gekregen en dat dit geen enkel probleem was.

Nu heb ik vanaf Maart 2014 tot en met September 2014 ruim 5 euro per maand aan administratiekosten moeten betalen (dit is mij niet verteld in door de klantenservice).

Nou had ik ook op internet gevonden dat vanaf 2009 er helemaal geen administratiekosten meer in rekening gebracht mogen worden tenzij er een andere betaalmogelijkheid is dan accept giro (en dat heeft Vodafone niet, ze kunnen dit niet omzetten).

Ik heb Vodafone meerdere keren geschreven over dit bericht maar ze willen geen fout erkennen, zij zeggen dat zij een keer uit coulance geld hebben overgemaakt en dat dit naar hun mening goed is.

Kunt u mij helpen, en sta ik nou in mijn recht omtrent administratiekosten ?

Met vriendelijke groet,

Jamie Heinsius

668 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2014 om 12:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hebben wel een andere betaalmogelijkheid, en dat is automatische incasso. En dat is "gratis". Ze doen dus niets "fout".

Afgezien daarvan krijgen de meeste mensen pas hun salaris in de vierde week. Sommigen krijgen het om de vier weken en dan schuift het helemaal, dus verstandiger is het te zorgen dat er nog genoeg geld op uw rekening staat, als Vodafone wil incasseren.

door 1953 - Oct 28, 2014 om 13:03
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U bent een betalingsregeling aangegaan met Vodafone - ook niet de gemakkelijkste.

Uw anders betalen moet door Vodafonemedewerker(s) handmatig worden verwerkt en zodanig dat er arbeidsintensieve kosten mee gemoeid gaan elke maand.

Waarom niet een maand vooraf (extra) reserveren, opdat dan Vodafone weer automatisch kan innen en u maandelijks € 5,00 bespaard.

pi
door pieterwolters - Oct 28, 2014 om 13:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als het kunnen betalen van een telefoonabonnement afhangt van de week waarin je salaris wordt gestort heb je denk ik grotere problemen dan die 5 euro administratiekosten.

aurora1
door aurora1 - Oct 28, 2014 om 14:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Neem anders na afloop van dit contract een goedkoper abonnement dat uw wel op tijd kunt betalen of neem eventueel prepaid. Te laat betalen kost in de regel overal extra.