mijntjeb
door mijntjeb Jan 9, 2011 om 14:04
Computers & telefonie

Adobe X

Goede Middag
Ik wil iets uitprinten, en het lukt niet,krijg dan te zien
dat ik adobe x moet installeren, en dat lukt wel, maar kan mijn
toegangsbewijzen niet uitprinten, heb de beveiliging uit gezet,
maar kan helaas niet printen!!
weet iemand de oplossing heb windows xp.

groetjes Mijntje

4813 27 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2011 om 14:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat er met jouw Adobe Reader aan de hand is weet ik niet, maar als ik jou was zou ik maar 's Foxit Reader proberen, die is iets minder uitgebreid, maar daardoor ook een stuk sneller en net zo gratis. Dat gebruik ik zelf al een paar jaar en ik mis Adobe Reader nog geen seconde.

birdies
door birdies - Jan 9, 2011 om 15:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Dat gebruik ik zelf al een paar jaar .......

Ik ook en bevalt mij prima! Minder log en sneller dan Adobe.

En waarom/waardoor kan het niet uitgeprint worden? Krijg je een foutmelding? Graag meer info.

pino123
door pino123 - Jan 9, 2011 om 16:50
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Jij kan de beveiliging wel uit zetten, maar als het document beveiligd is heb je toch echt een probleem! De maker wil niet dat het uitgeprint wordt.

mijntjeb
door mijntjeb - Jan 9, 2011 om 18:50
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Birdies Edwardus en Pino123.
Ik krijg geen foutmelding!!!
programma installeert ie wel.
Dus ik snap er ook niks van,heb
altijd de toegangsbewijzen kunnen uitprinten.
En ik heb ze dinsdag nodig, voor de horecabeurs Amsterdam Rai
Heb de treinkaartjes ook besteld en betaald, maar helaas kan ik
het niet printen.Of fff proberen wat edwardus zegt,Foxit Reader.

Groetjes Mijntje

diumenge
door diumenge - Jan 9, 2011 om 19:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus die toegangsbewijzen zijn .pdf files? En kan je die wel openen? Als je ze niet kan openen, even de bestanden opslaan en dan rechts klikken er op, en kiezen voor openen met .... en dan Adobe reader (of Foxit reader) selecteren.

mijntjeb
door mijntjeb - Jan 9, 2011 om 19:18
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Diumenge

Ja de toegangsbewijzen zijn PDF files!!
Nee kan ze niet openen.
Maar ga ff proberen met opslaan,ik denk dat het niet
zal lukken,want als ik op de link klik, geeft ie aan
adobe installeren, terwijl ik dat gedaan heb.(heb de toegangsbewijzen via de mail ontvangen)
Maar ga ff kijken, en laat het nog ff weten of
het gelukt is. Heb dit probleem nooit eerder gehad.

Groetjes Mijntje

wi
door wimtex - Jan 10, 2011 om 13:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

wimtex

Een noodoplossing:
a. Breng het toegangsbewijs zo groot mogelijk, maar wel in z'n geheel, in beeld.
b. contr + Alt + PrtScr Hiermee kopieer je je hele beeldscherm.
c. Word opstarten en "plakken".
d. beeld selecteren - "Opmaak" aanklikken - beeld bijsnijden
e. het toegangsbewijs iets vergroten en uitprinten

Veel plezier morgen!

Wim

pr
door prakstel - Jan 10, 2011 om 13:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je toevallig net een nieuwe pc gekocht en gebruikt deze een 64 bits systeem. Kijk even in Start, staan daar toevallig twee Internet explores in. Zo ja start het 32 bits systeem, roep de pagina op waar jouw toegangsbewijzen opstaan. Probeer ze dan uit te printen. Misschien moet je dan nog eerst Adobe installeren, maar dat zie je dan vanzelf.
Succes en groet,
Gerrit

mijntjeb
door mijntjeb - Jan 10, 2011 om 14:41
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Wimtex

Bedankt voor je reaktie, maar dat gaat ook niet lukken,
ik kan het toegangsbewijs niet openen.
Heb ik via de mail gekregen, en er staat dat ik het aan moet klikken
en er wordt niets geopend, krijg alleen te zien adobeX installeren.
Groetjes Mijntje

simon55
door simon55 - Jan 10, 2011 om 14:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

probeer eens naar Adobe te gaan klik op help en daar staat bij zoeken naar updates,wellicht heb je nog n oudere versie ervan succes

erik008
door erik008 - Jan 10, 2011 om 14:48
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je gebruikt toch toevallig geen Thunderbird, die heeft namelijk een kronkel waardoor soms Acrobat bestanden beschadigen.

traporgel
door traporgel - Jan 10, 2011 om 15:06
191 Antwoorden / 4 Vragen

Vraagje: Kan het toevallig zijn dat u uw printer niet meer als standaard printer hebt staan? Wellicht is daarmee het probleem opgelost, immers, Adobe print ook via uw standaard printer. De andere Adobe dingen in de lijst van printers zijn alleen 'virtuele printers' die alleen door Adobe Acrobat gebruikt worden.

er
door erky - Jan 10, 2011 om 15:10
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi MijntjeB,

Je kan Foxit of Adobe Reader installeren, maar voor kaartjes via internet (of e-mail) wil jouw browser ook een PDF kunnen openen. Als je een PDF op de harde schijf hebt staan zou het zeker moeten lukken.

Doe de volgende truc:
Ik ga er van uit dat je surft met Internet Explorer. Ga naar de site van Adobe en klik daar op 'Get Adobe Reader'. Als het goed is kies je daarna niet 'opslaan' maar uitvoeren. Dan is de Adobe Reader namelijk ook in Internet Explorer geïnstalleerd.

Als dat ook niet helpt lijkt het een goed idee om snel te bellen met de kaartverkoper, anders lijdt je nog schade ook.

Succes.

er
door erky - Jan 10, 2011 om 15:17
243 Antwoorden / 2 Vragen

En wat als het helemaal niet over Adobe Reader gaat? Dan zou het misschien Flash kunnen zijn. ook dat is te downloaden via de site van Adobe.

Je werkt nog met XP zie ik. Er wordt op dit ogenblik gewerkt met Adobe Reader versie 9.4 en jouw XP zou mogelijk alleen een oudere versie willen installeren. In nieuwere versies zit meer beveiliging. Zou het printen wel lukken via doorsturen naar een kennis met Windows Vista of 7?

Succes,

Erky

be
door bertk - Jan 10, 2011 om 15:22
13 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem aan de hand gehad. Win XP en ooit het (niet zo geweldige) Nitro pdf geinstalleerd. Daarmee werden alle files naar een nieuw, weliswaar pdf, formaat geconverteerd. Resultaat: niet lezen door Acrobat en printen al helemaal niet. Mijn oplossing was uiteindelijk het bestand opslaan, daarna openen in Verkenner> eigenschappen> openen met Acrobat. Hoop dat dit helpt, mvgr, Bert.

mijntjeb
door mijntjeb - Jan 10, 2011 om 17:30
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Simon Erik Traporgel Erky bertk

Bedankt voor jullie reakties, alles geprobeerd, wil niet lukken.
Heb nu de raad van Erky opgevolgd, naar een kennis verstuurd,
en dat is gelukt, die heeft het voor me uitgeprint.
En de printer staat ook als standaard ingesteld!!
Heb systeemherstel gedaan, ook geen resultaat opgeleverd,
begrijp er niks van, 2 weken geleden heb ik nog tickets uitgeprint!!!
Maar zo gauw ik de oplossing heb, laat ik het jullie fff weten.
Of misschien alles er af gooien van Adobe ook de flashplayer
en opnieuw installeren.......

Groetjes Mijntje

valerius-2
door valerius-2 - Jan 10, 2011 om 17:44
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Misschien is een scherprinter iets voor je, zoek hem maar eens op internet.

edwardus
door edwardus - Jan 10, 2011 om 21:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dus ook met Foxit Reader geen succes?

mijntjeb
door mijntjeb - Jan 11, 2011 om 13:42
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Edwardus

Foxit reader idem dito!
Of misschien fff alles er af gooien,van adobe,ook de flash player,
misschien is dit de oplossing.....

Groetjes Mijntje.

to
door token - Jan 11, 2011 om 18:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

@MeintjeB

Heb je niet toevallig dezeflde fout gemaakt als ik?
De mail die je ontvangen hebt, zal een link bevatten om de nieuwste versie van Adobe Reader te installeren. Als je dit niet wilt, omdat je bijvoorbeeld al een prima versie van Reader hebt, dan moet je niet op die link klikken. Verleidelijk om dit wel te doen, want deze link staat meestal bovenaan in het mailtje.
Meestal staat er een andere link naar de toegangsbewijzen zelf.
Als je deze aanklikt, zou het wel moeten lukken en zal je ook niet de vraag krijgen Abobe 10 te installeren. (Ik ga er vanuit dat je Abobe 10 ook niet hebt geinstalleerd en dat je de toegangsbewijzen niet als bijlage in die mail hebt ontvangen maar alleen een link naar een site waar je kan downloaden/zien?). Kan deze uitleg kloppen in jouw geval?

edwardus
door edwardus - Jan 11, 2011 om 18:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Daar begint het wel op te lijken, token.
Doe eens het volgende: op de (pdf) toegangskaart(en) met rechtermuisknop klikken, kies opslaan etc. en vervolgens vanaf die bestandslocatie op het pdf bestand dubbelklikken.

mijntjeb
door mijntjeb - Jan 11, 2011 om 22:01
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Edwardus en Token,

Die mail die ik binnen krijg is van de Rai Amsterdam en ik moet op de link klikken
anders krijg ik mijn toegangsbewijzen niet geopend, ik doe dit al jaren zo
maar nu werkt het voor geen meter!!!En als ik op die link klik krijg ik de melding: ADOBE installeren, maar ik heb ADOBE pfff wordt er een beetje moedeloos van!!
Systeemherstel heeft ook niet geholpen!!! Zelfs internet plat gegooid......
Bedankt voor het mee denken.
Fijne avond nog

Groetjes Mijntje

mijntjeb
door mijntjeb - Jan 11, 2011 om 22:04
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Token

De link staat niet boven aan het mailtje, maar in de brief van hen!!!

groetjes Mijntje

to
door token - Jan 11, 2011 om 22:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

@Mijntje

Andere PDF-bestanden openen wel goed?

edwardus
door edwardus - Jan 11, 2011 om 23:04
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Graag alsnog even het volgende proberen:

=edwardus schreef op dinsdag 11 jan 2011, 18:15: Doe eens het volgende: op de (pdf) toegangskaart(en) met rechtermuisknop klikken, kies opslaan etc. en vervolgens vanaf die bestandslocatie op het pdf bestand dubbelklikken.

mijntjeb
door mijntjeb - Jan 12, 2011 om 11:18
201 Antwoorden / 87 Vragen

Hoi Edwardus Token Simon Erik traporgel Erky bertk en Valerius

Hé Hé het is gelukt, eerst alles er afgegooid van Adobe,
toen foxit Reader geinstalleerd, en het werkt!!!!
Bedankt bedankt voor de tips..

Groetjes Mijntje

sa
door safetyman - Jan 12, 2011 om 17:01
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Mijntje,
Ik had onlangs hetzelfde gedoe bij mijn nieuwe Canon kleurenlaserprinter. De oplossing voor de afdrukproblemen bij ".pdf" files was toen niet het opnieuw installeren van Adobe, maar het wijzigingen van een printerinstelling. De instelling moest toen veranderd worden in "afdruk verkleinen tot het gewenste papierformaat" of iets dergelijks. Hierna geen problemen meer gehad. Jan