Adres fraude
Ons huis staat sinds 5 maanden te koop op Funda. Nu krijgen we sinds dan facturen van Vodafone en KPN met namen waarvan wij nog nooit gehoord hebben. Zij staan, volgens de twee providers, ingeschreven op ons adres. Dit is echter niet zo. Als we bellen dan worden we eerder afgescheept ipv geholpen... Heeft hier iemand ervaring mee of heeft iemand tips wat ik kan doen?
Hallo bpa,
Lastig/vervelend.
Stuur KPN en Vodafone een mail met daarin de mededeling dat de ontvangen facturen niet bij jou thuishoren.
Laat ze even reageren voor ontvangst.
Daarmee is de zaak voor jou afgedaan.
Suc6
Wel, het is niet jouw naam, dus de facturen zijn niet voor jou bestemd. Je mag overigens geen post openen die niet voor jou is bestemd.
Retour afzender met de woorden: geadresseerde op dit adres onbekend. Verder geen energie meer in steken.
Ik zou maar eens proberen na te gaan wie u aan het pesten is. Als je iets bestelt bij die bedrijven, abonnementen, moet men zich legitimeren.
Informeer ook eens bij de gemeente of zich niet iemand stiekem op uw adres heeft laten inschrijven.
Een gemeente zal altijd schriftelijke toestemming vragen van de bij hen bekende hoofdbewoner alvorens iemand anders ook op dat adres in te schrijven.
Het is dus onmogelijk dat er spookbewoners op jouw adres staan.
Beste bpa,
als ik was zou ik sowieso de fraudehelpdesk bellen, vraag ze om advies.
Als ik uw vraag goed begrijp dan loopt u bij zowel KPN als Vodafone tegen een muur van onwil aan, men beweert dat de geadresseerden op uw adres wonen.
Als de geadresseerden 'echte personen' zijn (geen bedrijven) dan zal een deurwaarder nooit bij u uitkomen als deze personen niet op uw adres ingeschreven staan. Dan kunt u het verder negeren,nog één keer duidelijk aangeven dat geadresseerden niet op uw adres wonen.
Maar waarschijnlijk wilt u er snel vanaf. Als ik in uw schoenen stond dan zou ik een uittreksel bij de gemeente opvragen waarop staat vermeld wie er op uw adres staat ingeschreven (het voelt verkeerd en u maakt onnodig kosten maar hiermee bent u er misschien wel het snelst vanaf).
Een scan of kopie van dit bewijs stuurt u op naar KPN en Vodafone met het dringende verzoek aan ze geen facturen meer te sturen van mensen die op uw adres woonachtig zijn.
U verzoekt KPN en Vodafone daarbij om een schriftelijke reactie en bevestiging (van ontvangst en dat men u geen facturen meer gaat sturen die niet voor u bestemd zijn) binnen 14 dagen.
Hoop dat KPN en Vodafone dan ook tot het inzicht komen dat men facturen aan het versturen is die niet te innen zijn en dat men dus 'verlies' aan het maken is.
Bij uitblijven van een reactie of als men alsnog facturen naar u blijft sturen dan zou ik een klacht indienen bij de ACM (klacht: willens en wetens versturen van facturen welke niet voor iemand op uw adres bestemd zijn).
Een ervaring als de uwe heb ik niet meegemaakt, wel last van incasso bureau's en deurwaarders gehad die een bedrijf zochten dat ooit op ons adres ingeschreven heeft gestaan. Ondanks dat het allemaal onterecht en te weerleggen was vonden we het gewoon erg vervelend en wilden we er zo snel mogelijk vanaf. We hebben ze allemaal actief (met kopie inschrijving uit de gemeente) benaderd en we waren er gelukkig binnen een half jaar vanaf.
[quote=robdeweijer schreef op woensdag 27 mei 2015, 12:39]Een gemeente zal altijd schriftelijke toestemming vragen van de bij hen bekende hoofdbewoner alvorens iemand anders ook op dat adres in te schrijven.
Het is dus onmogelijk dat er spookbewoners op jouw adres staan.
Mijn ervaring is dat dat wel degelijk mogelijk is!
Een jaar nadat wij in onze huidige woning waren gaan wonen, kwamen er ineens brieven van diverse schuldeisers op ons adres binnen die op een voor ons onbekende naam stonden. Die brieven hebben we toen steeds retour afzender gestuurd met vermelding dat betreffende personen niet op ons adres woonden. Pas toen we daarna ook nog deurwaarders aan de deur kregen, kwamen we erachter dat de vorige bewoners van onze woning nog steeds op ons adres bij de gemeente stonden ingeschreven. Zij bleken destijds met de noorderzon vertrokken naar onbekende bestemming en hadden zich dus nooit laten uitschrijven van ons adres. Toen wij ons destijds bij de gemeente gingen inschrijven is echter nooit om schriftelijke toestemming van die betreffende bewoners gevraagd! Ook gemeentes houden ziich dus niet altijd aan de regels!
Kijk goed uit met het verstrekken van jouw eigen persoonsgegevens aan dit soort bedrijven. Geef dus niet jouw naam, telefoonnummer (bel onbekend) mail/ip-adres etc. Voor je het weet staat het abonnement op jouw naam..
Als die facturen echt op uw adres staan en het huis is echt uw eigendom en niet verhuurd is, dan hebt U het recht om alle abonnementen op uw adres op te zeggen, en het vooruit betaalde abonnementsgeld terug te vragen. Dus neem contact op met die provider en zeg dat abonnement op. probleem opgelost.
[quote=akkerdistel schreef op woensdag 27 mei 2015, 20:58]Kijk goed uit met het verstrekken van jouw eigen persoonsgegevens aan dit soort bedrijven. Geef dus niet jouw naam, telefoonnummer (bel onbekend) mail/ip-adres etc. Voor je het weet staat het abonnement op jouw naam..
Overdrijven is ook een kunst....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer