lo
door loosd Jun 19, 2013 om 12:55
Elektronica & tv

Adresvermelding in telefoongids

Mijn huisnummer staat foutief vermeldt in de telefoongids. Mijn provider, tele 2, geeft aan dit nie te kunnen wijzigen en verwijst mij naar KPN, als zijnde beheerder van de telefoongids.
KPN verwijst mij naar mijn provider. Zij zouden moeten verzoeken mijn huisnummer in de telefongids te wijzigen.
Ik vindt dit, na een 5 tal keren bellen, erg vervelend en onprofessioneel.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe provider.

4289 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 19, 2013 om 13:01
937 Antwoorden / 2 Vragen
0

Het beste kunt u gewoon een melding doe naar de telefoongids zelf, telecom providers passen dat alleen aan bij nieuwe klanten en verhuizingen.

Nu zal een verkeerd huisnummer in die gids niet zo erg zijn, de post en pakketdiensten kijken daar niet in en iedereen die op bezoek komt weet het nummer als het goed is.

rapil
door rapil - Jun 19, 2013 om 13:12
433 Antwoorden / 0 Vragen
0

Succes met het zoeken.

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2013 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die foute vermelding is sowieso geen geldige reden om uw contract op te zeggen.

lo
door loosd - Jun 19, 2013 om 19:31
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

via telefoongids.nl kan ik mijn huisnummer niet veranderen. Alles valt te wijzigen maar geen huisnummer. Het lijkt wel Kafka hoe men zich hieromtrent opstelt. Zelf gegevens van de gemeentelijke basisadministratie ( hiervan ben ik jarenlang medewerker geweest ) neemt men niet over als de provider dit niet aangeeft.

Goed bedoeld maar dus geen oplossing.

Overigens voor mij wel een reden tot opzegging. Ik heb nu mijn abonnement bij tele 2 opgezegd en krijg een reactie dat ik voor de periode van 6 maqanden een korting kan krijgen van €30,-- per maand!

tijger1
door tijger1 - Jun 19, 2013 om 19:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Nou dat zal dan de verkeerde vermelding van het huisnummer wel goedmaken.

vr1944
door vr1944 - Jun 21, 2013 om 12:23
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

Veranderen van provider lost dit probleem voorlopig niet en loop je het risico dat je tegen andere problemen aanloopt tijdens de overstap

=loosd schreef op woensdag 19 jun 2013, 19:31: via telefoongids.nl kan ik mijn huisnummer niet veranderen. Alles valt te wijzigen maar geen huisnummer. Het lijkt wel Kafka hoe men zich hieromtrent opstelt. Zelf gegevens van de gemeentelijke basisadministratie ( hiervan ben ik jarenlang medewerker geweest ) neemt men niet over als de provider dit niet aangeeft.

Goed bedoeld maar dus geen oplossing.

Overigens voor mij wel een reden tot opzegging. Ik heb nu mijn abonnement bij tele 2 opgezegd en krijg een reactie dat ik voor de periode van 6 maqanden een korting kan krijgen van €30,-- per maand!

wi
door wicket - Jun 21, 2013 om 12:29
49 Antwoorden / 0 Vragen
0

@loosd

Verwijs Tele2 maar door naar deze site van De Telefoongids.
Daar staat duidelijk in dat de provider zelf alleen de gegevens kan aanpassen.

Tele2 staat ook in het lijstje.

Maar wat is de meerwaarde dat u vermeld staat in De Telefoongids?
U wordt alleen maar lastig gevallen door marketingbedrijven.
Die halen al die gegevens uit De Telefoongids.

De Telefoongids verkoopt dus uw gegevens door aan derden!

karelstromph
door karelstromph - Jun 21, 2013 om 12:49
95 Antwoorden / 5 Vragen
0

Stuur een verhuisbericht, met het correcte nummer.

wi
door willemsachs - Jun 21, 2013 om 12:51
32 Antwoorden / 1 Vragen
0

Je provider (in dit geval TELE 2) is VERANDWOORDELIJK en niet KPN. Maar tele 2 schuift alles af zolang zij iets moeten doen voor de klant.
U bent klant bij tele2 en niet bij KPN, dus tele 2 moet dit oplossen.
En als de klant is fout doet sturen ze gelijk een incassoburo op je af.
Tele 2 is echt niet zo klantvriendelijk en klant gericht zoals ze voordoen in hun reclame.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 21, 2013 om 15:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Loosd,
u vertelt een verhaaltje, maar u stelt geen vraag.
Heeft u eigenlijk wel een vraag ?
Je contract opzeggen vanwege een verkeerd huisnummer ? Kom nou.

danath
door danath - Jun 21, 2013 om 15:15
88 Antwoorden / 1 Vragen
0

In de Telefoongids op blz.1 onder Klantenservice staat;
Staat u als particulier niet of foutief in de gids, neem dan contact op
met uw telefoonaanbieder ( kijk voor het telefoon nummer van de klantenservice op uw telefoon nota)
of wijzig uw gegevens via www.mijnnummervermelding.nl
Succes Loosd

Enne Wimmi..... Loosd wil niet opzeggen vanwege het huisnummer maar hoe hij behandeld werd!!
FF goed lezen dus.

wimmi20
door wimmi20 - Jun 21, 2013 om 15:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen
0

Beste Danath,
ik heb ff goed gelezen.
U leest dingen die er helemaal niet staan.
Vraagsteller zou volgens u zijn abo opzeggen omdat hij 5 keer met de klantenservice moest bellen ?
Kom nou !
Ga je dan de volgende provider vragen of hun klantenservice beter functioneert ?
Kom nou !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=danath schreef op vrijdag 21 jun 2013, 15:15: In de Telefoongids op blz.1 onder Klantenservice staat;
Staat u als particulier niet of foutief in de gids, neem dan contact op
met uw telefoonaanbieder ( kijk voor het telefoon nummer van de klantenservice op uw telefoon nota)
of wijzig uw gegevens via www.mijnnummervermelding.nl
Succes Loosd

Enne Wimmi..... Loosd wil niet opzeggen vanwege het huisnummer maar hoe hij behandeld werd!!
FF goed lezen dus.

ro
door ron530 - Jun 23, 2013 om 09:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen
0

tele2 geeft de bij hun bekende adresgegevens door aan de telefoongids. Als het huisnummer foutief is vermeldt in die gids kan een wijziging pas in de volgende uitgave worden doorgevoerd. Wat vraagsteller eigenlijk wil is dat alle gidsen worden teruggehaald want zijn/haar huisnummer klopt niet. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren maar de fout is zo belastend voor vraagsteller dat het reden is voor contractbeëindiging. Helaas gaat dat niet gebeuren want naam nummer vermelding is een service die naast het contract geboden wordt.

vr1944
door vr1944 - Jun 23, 2013 om 11:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen
0

TS gaat er vanuit dat de fout door Tele2 gemaakt is , maar de fout kan ook gemaakt zijn door "De telefoongids". Als het een gratis service is van Tele2 is het logisch dat zij niks aan willen doen . Wat de KPN ermee te maken heeft is me een raadsel ,De gids wordt al jaren uitgegeven door DGT . Inderdaad flauwekul dus Labren wat TS hier verkondigd

=ron530 schreef op zondag 23 jun 2013, 09:49: tele2 geeft de bij hun bekende adresgegevens door aan de telefoongids. Als het huisnummer foutief is vermeldt in die gids kan een wijziging pas in de volgende uitgave worden doorgevoerd. Wat vraagsteller eigenlijk wil is dat alle gidsen worden teruggehaald want zijn/haar huisnummer klopt niet. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren maar de fout is zo belastend voor vraagsteller dat het reden is voor contractbeëindiging. Helaas gaat dat niet gebeuren want naam nummer vermelding is een service die naast het contract geboden wordt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

Be
BergAn - Apr 25, 2024 om 12:11
Huishouden & energie

Kapotte energiemeter

Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer