lu
door lut Feb 16, 2010 om 20:40
Geldzaken & recht

Advies Dexia Korting Kado afkopen?

T/m 2012 zit ik nog vast aan mijn Dexia Korting kado overeenkomst. Nu weet ik dat er een mogelijkheid bestaat om de overeenkomst vroegtijdig te ontbinden. Er staat een restschuls open van 2500,- en een bedrag van 1500,- nog te betalen rente. Is het verstandig om deze overeenkomst vroegtijdig te ontbinden en zo ja wat zijn de mogelijkheden? Graag advies

gr. LZ

1879 4 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Feb 16, 2010 om 21:46
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Kunt U hier iets meer over zeggen?

lu
door lut - Feb 16, 2010 om 21:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dexia Korting kado (leasen van een aandelenportefuille)
looptijd is t/m 2012
restschuld €2500,- (= totaalschuld minus huidige waarde van de aandelen)
te betalen rente t/m einde overeenkomst is €1500,-
Duysenbergregeling geeft 550,- 'korting'

Concrete vraag is of het verstandig is om de overeenkomst zo te laten of laten ontbinden?

gr

kr
door krieties - Feb 17, 2010 om 15:57
442 Antwoorden / 0 Vragen

In het algemeen kun je beter nu niet meer ontbinden. Dat kost waarschijnlijk nog veel meer geld. Als je niet tevreden bent met de Duysenbergregeling had je m.i. allang zelf een procedure moeten beginnen en dat is ook niet eenvoudig. Maar gewoon "uitzitten" denk ik.

he
door henkkrij - May 6, 2010 om 19:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet niet op het moment dat je EDR (credit services), de club van mijnheer Bodaan, over de vloer krijgt je kan rekenen op een agressieve benadering door hun "schuldinners". Het opkopen van twijfelachtige vorderingen (zoals Legio Lease/Dexia) via een duistere Ierse Ltd zet mij wel tot denken. Zelf ben ik gelukkig schoon met deze club, het hele verhaal heeft wel een middenklasser auto gekost. Ik heb me voorgenomen dit soort praktijken waar mogelijk zoveel als ik kan openbaar te maken. Veel suc6 met de strijd!