ve
door vechtertje Oct 28, 2015 om 02:21
Geldzaken & recht

Advies over veiling van mijn huis

Hallo ik ben een jonge alleenstaande moeder van 1 kind. 9 jaar terug heb ik een appartement gekocht waar ik de eerste jaren fijn heb gewoond totdat het een afval putje is geworden van Rotterdam en het niet meer fijn en veilig is te wonen. Ik heb altijd hard gewerkt en wil zoals ieder ander het beste voor mijn kind en verhuizen hoort daar zeker bij. Helaas heb ik schulden maar ik heb hulpgezocht en zit nu bijna 3 jaar bij budgetbeheer.

Nu ben ik al meer dan 4 jaar bezig mijn huis verkocht te krijgen maar het probleem is dat mijn woning onder water staat en de bank mij geen toestemming geeft om mijn huis te verkopen tenzij ik de restschuld in 1 keer aflos. Nu weten zij ook dat ik dat geld niet heb en dat ik geen leningen meer kan afsluiten. Ik heb gevraagd of ik mijn huis mag verhuren maar dat mocht ook niet omdat ik geen betaling achterstand heb (belachelijk).

Maar ik heb wel een betalingsachterstand bij de VVE van ongeveer 5.000 euro en ze hebben beslag gelegd op mijn woning. De bank wilt dit natuurlijk voorkomen en dwingen mij om een betalingsregeling aan te gaan met de deurwaarder maar ze willen mij nergens in tegemoet komen.

Ik ben ten einde raad morgen moet ik de bank laten weten of ik een regeling heb getroffen of niet en dan gaan ze over oo andere maatregelen. Natuurlijk wil ik geen enorme restschuld maar ik kan hier niet meer blijven wonen, de veiligheid en opvoeding van mijn kind is mij te belangrijk. Ik wil eigenlijk het op een veiling laten lopen een ander huis huren en de schuldsanering in. Is dit een belachelijk idee? want ik zie geen andere mogelijkheid om te kunnen verhuizen.

Alvast bedankt voor de tips!!

1718 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2015 om 08:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het wordt tijd dat u uw roze bril afzet. Drie jaar budgetbeheer en nog in de schulden? Dat beheer heeft dus niets geholpen. Er is beslag gelegd, door wie? De VvE? U zult zeker een betalingsregeling moeten treffen. Want bij een veiling levert uw woning niets anders op dan een torenhoge restschuld. Een ander huis huren kunt u vergeten, dat wordt een zolderkamer driehoog achter in een nog groter putje van Rotterdam en voor de schuldsanering kan men niet zo maar kiezen.

ge
door gerboe - Oct 28, 2015 om 09:02
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo @vechtertje: ik zou hulp zoeken bij een jurist.

Nog een vraag: u zit nu nog in de schuldhulpverlening begrijp ik. Maar valt die schuld aan de VVE daar dan niet onder?

tijger1
door tijger1 - Oct 28, 2015 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerboe

De Ts schrijft toch dat zij na een veiling met de restschuld de schuldsanering in zou willen?

ge
door gerboe - Oct 28, 2015 om 14:08
806 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees 'en zit nu bijna 3 jaar bij budgetbeheer' en verkeerde in de veronderstelling dat dat schuldsanering betreft.

getty
door getty - Oct 28, 2015 om 14:25
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 28 okt 2015, 08:30]Het wordt tijd dat u uw roze bril afzet. Drie jaar budgetbeheer en nog in de schulden? Dat beheer heeft dus niets geholpen. Er is beslag gelegd, door wie? De VvE? U zult zeker een betalingsregeling moeten treffen. Want bij een veiling levert uw woning niets anders op dan een torenhoge restschuld. Een ander huis huren kunt u vergeten, dat wordt een zolderkamer driehoog achter in een nog groter putje van Rotterdam en voor de schuldsanering kan men niet zo maar kiezen.

Budgetbeheer betaalt alleen de rekeningen, maar regelt geen schulden. Dus dat ze nog in de schulden zit kan natuurlijk.

ge
door gerboe - Oct 29, 2015 om 14:30
806 Antwoorden / 0 Vragen

@getty en @tijger1: aha, ik snap het. Budgetbeheer is geen schuldhulpverlening. Ik heb er duidelijk niet veel kaas van gegeten...

Dan is het advies van @tijger1 inderdaad het beste denk ik ook. Niet verhuizen en zorgen dat de schuld bij de VVE afbetaald wordt. En zo uit de problemen komen of nog veel grotere problemen in de toekomst voorkomen. Ik wens @vechtertje veel succes.

tijger1
door tijger1 - Oct 29, 2015 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@getty

Ik weet dat budgetbeheer geen schulden regelt, maar wat heeft de hulp van drie jaar budgetbeheer voor zin, als blijkbaar al jaren de VvE niet betaald wordt?

Budgetbeheer is ook niet gratis. En ik mag toch aannemen dat door hen adviezen worden gegeven.

1paul
door 1paul - Oct 30, 2015 om 16:04
3132 Antwoorden / 0 Vragen

als ik u was ging ik eerst eens op een rijtje zetten wat uw inkomsten zijn en aan de andere kant de vaste lasten, alle vaste lasten dus, zo krijgt u een overzicht van wat er binnenkomt en wat er uit MOET, dan weet u gelijk wat er overblijft voor de boodschappen die u wekelijks in huis moet halen om te overleven...

daarna kunt u dus bepalen wat u maandelijks overhoud om uw schulden af te betalen, u zegt dat u meerdere leningen hebt, dat begrijp ik tenminste uit uw verhaal en ik vermoed dan ook dat u "boven uw stand" heeft geleefd als ik het zo lees...

schop budgetbeheer er maar uit, zij hebben u ook niet echt geholpen en kijk wat u kunt met uw inkomen, als u dat eenmaal weet dan handel daar naar en niet meer naar wat u wilt!!!