ja
door jacqueline001 Sep 6, 2014 om 22:19
Geldzaken & recht

Aegon fundpensioen

Ik had ook een fundpensioen maar heb deze afgekocht en er veel op ingeleverd. Wel een keer compensatie gehad voor klein bedrag. Vraag is kan ik nog claimen zoals kassa oproept in haar programma ook al is deze polis afgekocht? Ik lees tegenstrijdig hierover op internet.

2683 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2014 om 22:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Altijd doen. Niet geschoten altijd mis. Het kost u niets, slechts wat werk.

ja
door jacqueline001 - Sep 6, 2014 om 22:50
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dan ga ik het zeker doen bedankt voor het antwoord

door 1953 - Sep 7, 2014 om 03:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 6 sep 2014, 22:27]Altijd doen. Niet geschoten altijd mis. Het kost u niets, slechts wat werk.

Vergeet het maar!

Eenmaal geschikt is geschikt en kan hoogstens een (zeer onwaarschijnlijke) coulance plaatsvinden.

ge
door gerboe - Sep 7, 2014 om 08:29
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het afkopen van een polis heeft niets te maken met schikken. Na afkoop kunt u voor coulanceregelingen in aanmerking komen, zo blijkt o.a. uit het feit dat veel leden van Koersplandewegkwijt, met hun afgekochte polis compensatie hebben ontvangen.
Anders ligt het als u in het verleden een verklaring heeft ondertekend waarin u aangeeft van verdere claims af te zien. Maar dat scenario is heel erg onwaarschijnlijk en nooit aan de orde bij een afkoop.

door 1953 - Sep 9, 2014 om 20:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gerboe schreef op zondag 7 sep 2014, 08:29]Het afkopen van een polis heeft niets te maken met schikken. Na afkoop kunt u voor coulanceregelingen in aanmerking komen, zo blijkt o.a. uit het feit dat veel leden van Koersplandewegkwijt, met hun afgekochte polis compensatie hebben ontvangen.
Anders ligt het als u in het verleden een verklaring heeft ondertekend waarin u aangeeft van verdere claims af te zien. Maar dat scenario is heel erg onwaarschijnlijk en nooit aan de orde bij een afkoop.

Viel dit onder Koersplan?!

ja
door jacqueline001 - Sep 9, 2014 om 21:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat weet ik niet in ieder geval heet t fundpensioen

tijger1
door tijger1 - Sep 9, 2014 om 21:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Nee, dat valt niet onder Koersplan.

@jaqueline

Misschien hebt u hier nog wat aan.

Klik

door 1953 - Sep 10, 2014 om 02:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 9 sep 2014, 21:24]@1953

Nee, dat valt niet onder Koersplan.

@jaqueline

Misschien hebt u hier nog wat aan.

Klik

Gerboe beweerde dat en stuurde ts met een kluitje het riet in.

tijger1
door tijger1 - Sep 10, 2014 om 09:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Dat beweerde Gerboe niet. Lees zijn reactie nog maar eens.

pi
door pieterwolters - Sep 10, 2014 om 09:47
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 7 sep 2014, 03:34][quote=tijger1 schreef op zaterdag 6 sep 2014, 22:27]Altijd doen. Niet geschoten altijd mis. Het kost u niets, slechts wat werk.

Vergeet het maar!

Eenmaal geschikt is geschikt en kan hoogstens een (zeer onwaarschijnlijke) coulance plaatsvinden.

Maar het statement van tijger1 klopt nog steeds.

ge
door gerboe - Sep 10, 2014 om 10:10
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 10 sep 2014, 02:26]Gerboe beweerde dat en stuurde ts met een kluitje het riet in.

Een afgekochte polis kan voor een compensatieregeling in aanmerking komen. Dat is wat ik schreef. En als voorbeeld noemde ik polishouders met afgekochte polissen van Koersplan die alsnog compensatie hebben ontvangen. Duidelijker kan het niet lijkt me.

En over dat kluitje en het riet: uw opmerking 'eenmaal geschikt is geschikt' geeft u totaal foute informatie. En dat is jammer voor de vraagsteller want die heeft wel degelijk perspectief op succes.

ja
door jacqueline001 - Sep 10, 2014 om 12:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle antwoorden ik ga t gewoon proberen...