ko
door koala8 Mar 7, 2015 om 21:28
Geldzaken & recht

Aegon mix fund

Wil graag stoppen met het Mix Fund van Aegon en het geld laten uibetalen. Maar waar moet je het geld dan onderbrengen? Ga ik naar Perlas betaal ik daar veel geld voor, maar is wel vrij opneembaar dan.

17370 26 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 7, 2015 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Komt u dan niet van de regen in de drup?

Lees hier eens over Perlas, klik hier

Neem gewoon een deposito bij een bank.

ko
door koala8 - Mar 7, 2015 om 22:36
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie. Het verhaal over Perlas gelezen en idd heb hier ook mijn twijfels over.
Een deposito zet je toch vast?

zw
door zwaardvis - Mar 7, 2015 om 22:59
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Wat is het minimale rendement dat u wilt halen? En bedenk, hoe hoger een mogelijk rendement, hoe hoger het risico op verlies.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2015 om 09:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja een deposito zet je vast. Ik weet natuurlijk niet over welk bedrag u praat en hoe belangrijk dat "vrij" opneembaar is, maar u zou het bedrag ook kunnen splitsen in een aantal deposito's met verschillende looptijden.

ge
door gerboe - Mar 8, 2015 om 09:42
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik begrijp het niet helemaal. U schrijft over stoppen met Mix Fund. Belegt u dan zelf in dat fonds? Of hebt u een product van Aegon dat uw inleg belegt in dat fonds? In het laatste geval is het belangrijk om te weten of het een kapitaalverzekering betreft of een lijfrenteproduct.
Een kapitaalverzekering kunt u uit laten keren en er mee doen wat u wilt. Daar zitten niet veel haken en ogen aan. Maar als het een lijfrenteproduct betreft is het een andere zaak. Daar moet u alleen maar mee stoppen als u 65 jaar of ouder bent of als dat niet het geval is om zetten naar een bankspaarproduct. Anders bent u fiscaal zwaar de klos.

Kijk ook even naar het koersverloop van Aegon en het Mix Fund. Het Mix Fund had het afgelopen jaar een rendement van 17,16% en dat is erg goed.

ko
door koala8 - Mar 8, 2015 om 14:55
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, heb een spaarkasovereenkomst bij Aegon lopen. Mix Fund en die wil ik laten uitbetalen omdat ik over het geld wil beschikken en en deel in een huis wil steken. Maar dit geld wil ik niet op een spaarrekening zetten omdat de rente veel te laag is. Wil eigenlijk wel doorsparen.

Klopt idd dat het mix fund nu een goed rendement heeft, maar inmiddels zoveel slechte dingen over Aegon gehoord en die woekerpolissen

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2015 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet hoekang die spaarkasovereenkomst al loopt, maar hebt u wel rekening gehouden met de kosten die Aegon eventueel nog in rekening gaat brengen en met de fiscale consequenties?

Het afkopen van een spaarkasovereenkomst is vaak uiterst onvoordelig.

ko
door koala8 - Mar 8, 2015 om 17:15
9 Antwoorden / 1 Vragen

De overeenkomst loopt nog dikke 10 jaar, maar geen kosten voor stoppen nu. (was geregeld via tussenpersoon) maar zal wel fiscale consequenties hebben

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2015 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat erom hoe lang hij nu al loopt. Ivm de kosten..

ko
door koala8 - Mar 8, 2015 om 20:42
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dik 16 jaar. Heb al nagevraagd, maar kost me niks als ik het laat uitbetalen. Maar wil het geld niet op een normale spaarrekening zetten.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2015 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u niet wilt sparen en ook niet in zo'n spaarkas wilt zitten, dan opent u toch gewoon een beleggingsrekening bij een bank? Waarop u gewoon kunt inleggen en aandelen of zo kunt verkopen als u geld nodig hebt.

Lees altijd over index beleggen, dat dat dan het verstandigst zou zijn met de minste kosten.

ko
door koala8 - Mar 8, 2015 om 21:11
9 Antwoorden / 1 Vragen

Wil wel sparen, maar met meer rente dan bij de bank. Bij Perlas kon je op dezelfde wijze verder met meer rendement, maar dan was het geld wel vrij opneembaar. Dat spreekt me zeer aan. En je kan het bedrag wat je wil inleggen ook veranderen. Ik ben dus op zoek naar zoiets

ge
door gerboe - Mar 9, 2015 om 09:56
806 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag: hoe heet het product dat u hebt? Spaarbeurs, Koersplan of iets anders?

Mijn advies is om nu niet uit te stappen. Waarom zou je als je juist nu een prima rendement haalt.
U kunt de waarde van uw product altijd checken via de website van Aegon. En op elk moment uitstappen als het rendement u niet meer aanspreekt. U kunt dan een afkoopvoorstel aanvragen dat teruggaat naar de 1e dag van de maand waarin u een voorstel aanvraagt.

Mocht het een woekerpolis betreffen dan zou ik de polis aanmelden bij woekerpolis.nl of woekerpolisproces.nl of een andere organisatie die u hier kunt vinden.

ko
door koala8 - Mar 9, 2015 om 21:32
9 Antwoorden / 1 Vragen

Aegon Spaarkas

ge
door gerboe - Mar 10, 2015 om 11:42
806 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is de exacte benaming op de polis?

ko
door koala8 - Mar 10, 2015 om 20:45
9 Antwoorden / 1 Vragen

Aegon spaarbeurs

ge
door gerboe - Mar 11, 2015 om 10:15
806 Antwoorden / 0 Vragen

Aha, nu zijn we er. Het gaat om een levensverzekering en het betreft een woekerpolis. Ik zou de polis zeker aanmelden bij een claim-organisatie die ik al eerder noemde. Daarnaast zou ik eens kijken bij de Regeling Spaarbeleg2014 van Aegon. U geeft het moment van afsluiten niet exact aan maar het kan zijn dat van Aegon nu al een bescheiden compensatie kunt ontvangen.

Verder blijf ik bij mijn advies. Nadenken of afkoop wel verstandig is. U zou het product ook aan kunnen passen.
Of toch gaan beleggen zoals tijger1 al aangeeft.

ko
door koala8 - Mar 11, 2015 om 23:34
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reactie. Dus toch wel een woekerpolis. Had deze nog niet in die lijst gevonden.
Maar idd ga deze aanmelden. Bedankt!

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2015 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aegon had u zelf ook moeten benaderen daarover. Is dat niet gebeurd?

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2015 om 23:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dan zult u wat conpensatie krijgen en dan? U wikt over het geld kunnen beschikken en dat gaat nog steeds niet zomaar als u daar blijft.

ge
door gerboe - Mar 12, 2015 om 10:55
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het een sluit het ander niet uit. Je kunt de polis altijd afkopen en dat gaat vrij snel. Daarnaast kun je compensatie bij Aegon en een belangenbehartiger proberen te halen en dat kan ook met een polis die al beëindigd of afgekocht is.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2015 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerboe schreef op donderdag 12 mrt 2015, 10:55]Het een sluit het ander niet uit. Je kunt de polis altijd afkopen en dat gaat vrij snel. Daarnaast kun je compensatie bij Aegon en een belangenbehartiger proberen te halen en dat kan ook met een polis die al beëindigd of afgekocht is.

Dat weet ik. Maar de Ts wil meer rente en er vrij over kunnen beschikken, dan moet je dus niet bij een verzekeraar zijn/blijven.

ge
door gerboe - Mar 12, 2015 om 14:23
806 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het rendement is dat juist geen gekke keuze, 17,16% in 2014. En als je 'vrij opneembaar' leest als 'snel afkoopbaar' blijf ik bij het advies om nog maar eens goed na te denken over uitstappen bij Aegon.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2015 om 14:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerboe

De Ts wil van het afgekochte bedrag een deel in zijn huis steken en over de rest "vrij opneembaar maar met een betere rente dan een spaarrekening, kunnen beschikken".

Dus hij wil van die Spaarbeurs af. Hoewel dat wellicht onverstandig is.

ko
door koala8 - Mar 12, 2015 om 21:16
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de reacties.
Van Aegon heb ik niks gehoord verder. Polis aangegaan op 01-08-1998 en idd staat in de lijst dus ga me eerst eens aanmelden.

ma
door marcow - Nov 10, 2015 om 16:03
34 Antwoorden / 0 Vragen

Uitstapkosten van een Aegon Spaarkas overeenkomst zijn 0,03% als de polis 10 jaar gelopen heeft.
Dat valt dus wel.mee.
Is het een kapitaal verzekering van voor 14 september 1999 en heeft u een vermogen ik Box 3 boven de 21.000 (afgerond ) bedenk dan wel dat u vermogensrendementsheffing gaat betalen voor het bedrag dat hierboven komt.
Geld in deposito's zetten is het slechtste wat u nu kunt doen aangezien de rente historisch laag is en u dan niet over het geld kunt beschikken zonder boete

Beleggen is niet slecht, en in het huidige klimaat de enige manier om iets over te houden.

Doe dit echter niet bij een bank of verzekeraar want die zijn goed in verzekeren en bankieren.
Vermogensbeheer doe je bij een vermogensbeheerder.
En ook daar heb je goeie je minder goede afhankelijk van de looptijd en het vermogen