be
door benwilco Sep 22, 2014 om 17:14
Geldzaken & recht

Aegon vermogensvliegwiel

Geachte lezer

Ben Gomes.
Amsterdam

ik heb in 27-12-2000 een Aegon vermogensvliegwiel-extra Genomen
en Betaal Elke maand 300 gulden in € 137.05 Permaand
ik heb een contract over max looptijd van 240 maanden met Rente 11.25%
en ik zou dan in het jaar 2020 bij uitbetaling in guldens 436.872 zijn .

maar Aegon Belden mij begin dit jaar om het contract kosteloos
van mij af tekopen en meteen het maand Bedrag van €137.05 te stopen
om van mijn bankrekenig te halen .

wat kan ik nu het beste doen ?

mijn Dank

GR
Ben Gomes

329 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u zou met het betalen van 240 x fl 300,00 , is fl 72.000, een bedrag van fl 436.872,00 ontvangen?

Ik geloof daar helemaal niets van.

Lees uw polis nog eens door.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2014 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u betaalt is de maandelijkse rente voor een bedrag wat u geleend hebt om een aandelenpakket te kopen.

Hoeveel is dat pakket nu waard?

ge
door gerboe - Sep 23, 2014 om 10:23
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ben, niet zo maar akkoord gaan met het voorstel van Aegon zou ik zeggen. Ook dit aandelenleaseproduct stond negatief in de schijnwerpers. Op www.platformaandelenlease.nl vindt u meer info over uw product. En op deze link op de voorpagina staat een brief over afkoop van de overeenkomst. Daarin kunt u zien dat Aegon sowieso voorstelt om korting van 30% op de lening te geven. Dus met een telefoontje over kosteloos afkopen wordt u gewoonweg genept. Niet op een telefoontje ingaan dus maar een brief laten sturen. En sowieso aanmelden bij www.leaseproces.nl want de rechtbank heeft recentelijk nog een gunstige uitspraak gedaan over het verzaken van de zorgplicht door Aegon inzake dit wanproduct. Succes.