ro
door rob1959 Nov 2, 2009 om 16:15
Geldzaken & recht

AFAB leed!!!!!!!!

Mijn vraag is in het kort de volgende,wij hebben een 2de hypotheek afgesloten via/bij AFAB.
Nu zag ik te laat dat er ook een kredietprotector van ruim 20.000 euro bij zit,mag dit wel,en zo nee,hoe kan ik eraf komen?

870 5 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Nov 2, 2009 om 16:33
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Wanneer heb je stukken getekend en bij je al bij de notaris geweest?

Eerlijk gezegd vind ik € 20.000,-- over het hoofd zien, wel een beetje vreemd, maar ik ben ook op de hoogte van de vage verkoopmethodes van Afab. Een beetje dubbel gevoel
dus.

Je zou een klacht kunnen sturen naar Afab. Is er verder nog niets geregeld behalve een offerte tekenen, dan zou ik opnieuw in overleg gaan met Afab of een andere geldverstrekker.

ro
door rob1959 - Nov 2, 2009 om 17:01
3 Antwoorden / 3 Vragen

Het lijkt vreemd ja,maar de werkwijze was zeer ondoorzichtig,we hadden in eerste instantie ook een soort beleggingspolis maar die had ik op tijd gezien en schriftelijk opgezegd bij het bedrijf waar die was afgesloten.En ja alles is bij de notaris geweest,en die heeft er ook niks over gezegd,ik heb verschiedene malen kontakt gezocht met die afab,zo vriendelijk als ze eerst waren ,zo chagrijnig en onbeschoft waren ze later.Het punt is we lossen niks af,we betalen alleen maar rente en het aflosbedrag word met de maand hoger,wat moeten/kunnen wij doen????

marcel75
door marcel75 - Nov 2, 2009 om 17:13
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Eigenlijk even heel bond van mijn kant: waarom zou de notaris iets moeten zeggen over de verzekeringen die je hebt afgesloten? In mijn ogen is dat namelijk een groot misverstand. De notaris is er alleen maar om er voor te zorgen dat er een geldig hypotheekrecht op je woning wordt gevestigd. Over de verdere onderliggende constructies kan en mag hij geen mening hebben. Heeft hij ook niet voor geleerd.

Ik begrijp dat er ook een flexibele rente speelt? Tja en de rating van Afab is niet meer zo goed, terwijl ze wel een hoge winst willen blijven maken. Zeker nu belangrijke componenten als provisies zijn weggevallen. Het verschil tussen hun inkoop en verkooprente is dus hoger geworden, wat betekent dat jij nu een hogere rente moet betalen. Wellicht is het raadzaam om eens met een adviseur (niet van Afab) te gaan praten om te kijken of je bij een andere bank terecht kunt?

ro
door rob1959 - Nov 3, 2009 om 10:05
3 Antwoorden / 3 Vragen

De antwoorden mogen duidelijk zijn,maar structureel heb ik er niks aan,ik zou graag een antwoord zien waar ik iets mee kan,positief of negatief,en zijn er meer mensen met dit probleem,en hoe hebben zij het opgelost???

marcel75
door marcel75 - Nov 3, 2009 om 10:49
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Rob,
Welk antwoord wil je horen? Ja het mag en klagen kan. Klagen doe je dan in eerste instantie bij Afab. Kom je er niet uit, dan bij Kifid.