ki
door kippendief Jul 30, 2014 om 12:33
Geldzaken & recht

Afboekingingen automatische betalingen...

Bij het checken van de maandlasten (huur, belastingen, zorgverzekering, energie e.d.) viel mij op dat veel bedrijven altijd een paar dagen voor de eind van de maand hun financiële bijdrage innen.
Voorbeeld: mijn energiebijdrage wordt al op 28 juli geïnd, de zorgverzekering en autobelasting één dag later. Dat is niet aan de eind van de maand.
Ik zou toch denken dat kan tegenwoordig wel gewoon op de laatste dag van de maand geïnd worden. Internet betalingen worden meteen overgemaakt en dan rijst er zo bij mij de vraag: Pakken ze zo niet van vele particuliere klanten een paar dagen extra rentegeld?
Landelijk alles bij elkaar opgeteld zou dit best veel geld kunnen zijn wat zo via onze maandelijkse incasso in het laatje van een ander verdwijnt. De rentestand is op moment natuurlijk niet hoog, maar wat in de toekomst gebeurt met de rentestand, weet natuurlijk niemand.
Ben wederom benieuwd naar de reacties.

624 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt je maar ergens druk om maken.

duif2
door duif2 - Jul 30, 2014 om 12:44
371 Antwoorden / 116 Vragen

Als het elke maand op dezelfde datum is maakt het toch niet uit?
Pas als ze de datum elke maand naar voren schuiven zou het iets op kunnen leveren.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2014 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoort m.i. bij Discussies.

Trouwens: wat een probleem .....

Deze maand de 28e, volgende maand de 28e, de maand daarop de 28e, enz.
Hoezo renteverlies?

tijger1
door tijger1 - Jul 30, 2014 om 13:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat om die ene dag, twee dagen of drie. Tel uit je winst.

zwemmer
door zwemmer - Jul 30, 2014 om 14:34
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het gaat zeker niet om grote bedragen, dus uw denken is onterecht verwijtend. Ik ben te nuchter om mij om over zoiets druk te maken en allang blij dat het allemaal netjes afgeschreven wordt zonder dat ik daar omkijken naar heb.Zie het eens zo.

Zwemmer

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2014 om 14:43
11537 Antwoorden / 51 Vragen

"Men" ontvangt heel vaak ook al de uitkering/salaris meestal ook al rond de 25 ste. Dus wat is nu het probleem?

ki
door kippendief - Jul 30, 2014 om 16:41
7 Antwoorden / 11 Vragen

Ik maak mij nergens druk om. Ik wil enkel weten of het anderen raakt of niet. Kennelijk is het geen item wat direct triggert.