el
door elucia Oct 1, 2014 om 16:00
Huishouden & energie

Afgeprijsde jurkjes retourneren webwinkel

Afgeprijsde jurkjes geretourneerd naar webwinkel.De maat viel extreem klein uit. Ik kreeg een tegoed voor het bedrag(€340,--) tot 1 maart =een half jaar. Mag een webwinkel op deze manier handelen?

616 12 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Oct 1, 2014 om 16:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, absoluut niet. Daarmee handelt de webwinkel in strijd met de wet. U heeft recht op geld terug. Ik neem aan dat u de jurk binnen de bedenktijd heeft geretouneerd.

Een tegoedbon die notabene een half jaar geldig is, is helemaal uit den boze.

Als u er niet uit komt met de webwinkel dan maakt u hier maar de naam bekend. Dat aan winkel kenbaar maken, is vaak al genoeg om de webwinkel tot andere gedachten te brengen.

mahadma
door mahadma - Oct 1, 2014 om 20:55
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Over welke webwinkel gaat dit?

door 1953 - Oct 2, 2014 om 04:21
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Tegoedbon! Onjuist!

U heeft het recht om binnen de 14 werkdagen om de bestelling (gedeeltelijk) te annuleren, te retourneren en uw geld (minus verzendkosten) op uw IBAN-rekeningnummer binnen de 14 werkdagen over te maken; conform de Wet koop op afstand, trad in werking op 13 juni jl.

diumenge
door diumenge - Oct 2, 2014 om 06:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op donderdag 2 okt 2014, 04:21]...

U heeft het recht om binnen de 14 werkdagen om de bestelling (gedeeltelijk) te annuleren, te retourneren en uw geld [u](minus verzendkosten)[/u] op uw IBAN-rekeningnummer binnen de 14 werkdagen over te maken; conform de Wet koop op afstand, trad in werking op 13 juni jl.
Weer eens een onjuist antwoord. Door de klant betaalde bezorgkosten moeten ook terugbetaald worden. Voor wat betref de kosten voor het terugsturen van de spullen kan dat variëren.

[quote]U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. [u]Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten.[/u] Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.

U krijgt uw aankoopbedrag terug als u gebruik maakt van uw bedenktijd. [u]Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen.[/u]
(bron consuwijzer)

brainless
door brainless - Oct 2, 2014 om 14:29
324 Antwoorden / 0 Vragen

Tenzij u besteld heeft bij bv een Chinese webwinkel.

mahadma
door mahadma - Oct 2, 2014 om 14:40
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Er staat (klik HIER) bij Discussie dezelfde vraag.

hutch
door hutch - Oct 2, 2014 om 15:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

is van een zgn. zolderkamerhobbyist die de regels voor koop op afstand niet kent en/of niet hanteert.

"Wil men extra zekerheid voor verzending, boek dan 5,= euro extra over voor aangetekend pakket."

"ShalinaStyl is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging door TNT"

Onzin, de verkoper blijft verantwoordelijk voor de verzending tot aan de feitelijke aflevering.

En zo staan er nog meer van die onzin regels in die zgn. voorwaarden.

"Het is Wettelijk verboden, Om foto`s / Tekst die eigendom zijn van ShalinaStyl te kopiëren,"

'Perfect' Nederlands...... en ik heb het toch, zonder toestemming, gekopieerd. En nu???

Deze beunhaas kan men beter links laten liggen. Van hem/haar iets kopen blijft een enorme gok..... Men is (nu) gewaarschuwd.
Amateurisme ten top.....

el
door elucia - Oct 2, 2014 om 16:20
5 Antwoorden / 2 Vragen

Nou......mijn geld wordt teruggestort....in een aanmatigende mail werd mij dit medegedeeld :
-dat het in deze tijden al moeilijk genoeg is als webwinkel om overeind te blijven
-dat ik er hopelijk nu geen genoegen in schep,om ze alsnog bekend te maken bij KASSA
-dat zij niet aan wanpraktijken doen,want....vele vaste tevreden klanten ( ????? )

Dat het er om gaat in deze tijd ALLES op het gebied van service voor je klanten te doen,om je zaak overeind te houden, ontgaat deze NEP ondernemer kennelijk.

Bedankt iedereen voor jullie antwoorden!

ShalinaStyl heeft een slechte beurt gemaakt!!

mahadma
door mahadma - Oct 2, 2014 om 16:28
11540 Antwoorden / 51 Vragen

Fijn dat je geld terug komt, maar gelet op alle ervaringen tot op heden: eerst op je bankrekening zien, als hier geloven. Maar om het voorzichtig te benaderen: er is hoop voor je.

Maar haar commentaar is wel veelzeggend, het is dus duidelijk een "bedrijfje" wat m.i. geen lang leven is beschoren, ondanks haar: "....vele vaste tevreden klanten"

Laat als je geld retour is nog wat van je horen aub.

hutch
door hutch - Oct 2, 2014 om 17:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=elucia schreef op donderdag 2 okt 2014, 16:20]
-dat het in deze tijden al moeilijk genoeg is als webwinkel om overeind te blijven
-dat ik er hopelijk nu geen genoegen in schep,om ze alsnog bekend te maken bij KASSA
-dat zij niet aan wanpraktijken doen,want....vele vaste tevreden klanten ( ????? )

Dat bedoel ik nu met 'amateurisme' (ten top)...

Dank voor de terugmelding.

el
door elucia - Oct 7, 2014 om 11:06
5 Antwoorden / 2 Vragen

Het geld is overgemaakt! Vind ik dan wel weer netjes. Iedereen bedankt voor reageren.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2014 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden.

Voortaan eerst de algemene voorwaarden doorlezen en zulke rare shops links laten liggen.