Afgesloten van de wereld
Goedemorgen,
is er ergens een wijsgeer die ons kan helpen met het volgende verhaal:
Wij wilden weg bij onze provider Mobicross. De opzegging stond gepland op 6 april. We wilden over naar Tele2 en deze gaf aan rond 6 april actief te worden.
Nu kregen wij 30 maart een sms van Tele2 dat mijn aanvraag geannuleerd was omdat ze geen goede adres gegevens van ons zouden hebben. Wij gebeld: het stond toch goed in het systeem....
Na enig gesprek met de klantenservice bleek toen dat ze ons pas rond de 25e van april konden aansluiten. Dit zou te maken hebben met een technische storing.
Hierop hebben wij onze oude provider weer gebeld met de vraag of ze onze opzegging kunnen opschuiven naar eind april. Dit werd meerdere malen beaamd.
U raadt het nu al:
Donderdagnacht (2 april) om 00.58 werden we afgesloten van de wereld. Uiteraard zijn we gaan bellen en Mobicross wist van niks, want we stonden actief in hun systeem en ze zouden het uitzoeken.
KPN Wholesale gebeld ook (beide providers lopen via het netwerk van KPN) en zij konden mij vertellen dat als het moet wij per direct aangesloten kunnen worden.
Tele2 kan dit echter niet. Zij willen van niks weten. We kunnen eind april op actief....
Mobicross weer gebeld en nu beweren ze bij hoog en laag dat we op non-actief staan en dat we 6 april zijn afgesloten en dat ze niets meer kunnen doen. Ondertussen zitten we al bijna een week zonder tv en internet. En vooral dat laatste is hard nodig voor scholing en werk...
Wat kunnen wij doen?
Wie is verantwoordelijk?
Het is toch te belachelijk voor woorden dat wij, als consument, de dupe worden van het vingerwijzen van providers???
Want niemand wil verantwoordelijkheid nemen of een oplossing bedenken. En wij maar kosten maken omdat zij fout op fout stapelen. Waar verhalen we de benzinekosten, kosten voor de mobieltjes, verloren tijd?
vriendelijke groet,
Alexander
Je kosten verhalen wordt gewoonweg lastig. Mobicross geeft verkeerde informatie, maar handelt wel naar de opzegging. Tele2 handelt niet naar de toezegging. Persoonlijk vind ik het een lastig verhaal waar je als consument echt niet als winnaar uit gaat komen.
Ik zou zeggen, stap over naar KPN en meldt Tele2 af, waardeloze service
Het is verschrikkelijk zielig voor u. Empathisch genoeg?
Helaas komen zulke fouten heel veel voor. Vraag een dongel aan Tele 2, kunt u in ieder geval internetten.
Misschien in de omgeving even een Digitenne kastje lenen met kasrtje uiteraard, hebt u ook tv.
pino123 schreef op woensdag 8 apr 2015, 13:47: Je kosten verhalen wordt gewoonweg lastig. Mobicross geeft verkeerde informatie, maar handelt wel naar de opzegging. Tele2 handelt niet naar de toezegging. Persoonlijk vind ik het een lastig verhaal waar je als consument echt niet als winnaar uit gaat komen.
Ik zou zeggen, stap over naar KPN en meldt Tele2 af, waardeloze service
Dat was mijn gedachte ook, echter vermoed ik dat het dan nog langer gaat duren, want ik heb ook al meer dan eens te horen gekregen dat 'men' wettelijk verplicht is zich aan de maand opzeg/aansluit tijd te houden. De consument dient immers twee weken bedenktijd te hebben.......
Daarnaast handelt Mobicross niet helemaal correct, want de afspraak was 6 april. Niet 2 april.
@tijger1: niet zo denigrerend graag. Dan begrijp je dus niet wat ik zeg.
Maar benzinekosten worden bijvoorbeeld gemaakt omdat we overal heen moeten schieten om te kunnen werken. Wij zijn voor werk en scholing wel afhankelijk van internet.
Daarnaast werkt Tele2 wel via netwerk van de KPN.
En een dongel dient men ook zelf te regelen; men zei dat het ook aangesloten dient te worden --> tegen de tijd dat het actief is, is het abootje bij Tele2 ook al actief.
Duidelijk dat u geïrriteerd bent, maar ik zocht naar een mogelijke verklaring voor de mis-communicatie die normalerwijze hier bij nieuwelingen nooit voorkomt.
Sateliet regelt men NIET unbedingt nog vandaag. Zelf installeren is voor u waarschijnlijk geen optie, maar een satelietschotelinstallateur met Canal Digitaal in het programma en in uw omgeving heeft misschien nog tijd, alvorens het donker wordt. Vraag het deze vakman of hij het gaat redden. Geen tv nodig, dan vervalt de schotel en worden er 'kastjes' geïnstalleerd op de kabel of glasvezelnet!
U wordt dan ter plekke telefonisch door de vakman bij Canal Digitaal aangemeld.
Een dongel met een tegoed steek je zo in de laptop. Hoeft niets voir geinstalleerd te worden.
Als u die toezegging van Tele 2 op papier hebt, hebben dus niets van doen met KPN, die ze niet na kunnen komen, is dat vaak een gebruikelijke oplossing van de provider.
En u zult toch ook nog wel een mobieltje hebben?
aphdejong80 schreef op woensdag 8 apr 2015, 14:52:
@tijger1: niet zo denigrerend graag. Dan begrijp je dus niet wat ik zeg.
Maar benzinekosten worden bijvoorbeeld gemaakt omdat we overal heen moeten schieten om te kunnen werken. Wij zijn voor werk en scholing wel afhankelijk van internet.
Daarnaast werkt Tele2 wel via netwerk van de KPN.
En een dongel dient men ook zelf te regelen; men zei dat het ook aangesloten dient te worden --> tegen de tijd dat het actief is, is het abootje bij Tele2 ook al actief.
Ik maak op je reactie op dat je vanuit huis werkt. Dan komt wel de vraag op tafel: Waarom hebt u voor een thuiswerker, geen zakelijke accounts?
U hebt een zakelijk probleem, en dat is niet hetzelfde als een consumentenprobleem.
jugendstil schreef op woensdag 8 apr 2015, 16:33:
Ik maak op je reactie op dat je vanuit huis werkt. Dan komt wel de vraag op tafel: Waarom hebt u voor een thuiswerker, geen zakelijke accounts?
U hebt een zakelijk probleem, en dat is niet hetzelfde als een consumentenprobleem.
Owner
Young Connect
januari 2012 – heden (3 jaar 4 maanden)Gelderland
Consultancy and sales
Hij 'helpt' mensen bij het besparen op vaste lasten, bijv. abo bij internetprovider;-)
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer