li
door lizagroos Oct 27, 2014 om 16:31
Huishouden & energie

Aflevering

Op 12-05-2014 heb ik 2 banken besteld bij Chesterfieldshowroom te Hoogeveen en een aanbetaling gedaan van € 984. In week 33 werden de banken op papier afgeleverd.Maar na vele mailtjes en telefoontjes is het antwoordt na 1 a2 weken en zo wordt ik aan het lijntje gehouden.Wat kan ik doen eigenlijk wil ik van de koop af !! MVG Liza Groos [edit redactie]

2906 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 27, 2014 om 16:49
16823 Antwoorden / 108 Vragen

klik.
Meubelen lopen wel vaker achter met de beloofde leveringstijd. Op zich lijkt het me een goede zaak; zijn aangesloten bij Thuiswinkel (en Ed Nijpels is de voorzitter, ?).
Met welke smoesjes word u aan het lijntje gehouden? Anders maar gaan klagen bij die Thuiswinkel organisatie.

li
door lizagroos - Oct 27, 2014 om 18:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb mailtjes gestuurd naar thuis winkel waar borg die stuurt de klacht door en dat is het.Vanmiddag weer een klacht door gestuurd die ze weer door sturen het lost niets op.En ik maar denken als er een waarborg op staat dan zit het wel goed.
Liza

zoekster
door zoekster - Oct 27, 2014 om 19:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u de koop via internet gedaan?

li
door lizagroos - Oct 27, 2014 om 19:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Nee ik ben naar een showroom gegaan in Wezep. Toen ik daar mijn be klacht deed zei ze dat ze er niets mee te maken had ze had alleen de factuur opgesteld .Toen vertelde ze me dat het een internet bedrijf was. als ik dat had geweten dan had ik het nooit gekocht wie koopt er nu een bankstel op internet je moet toch voelen hoe hij zit. Liza

ka
door kassafamke - Oct 29, 2014 om 11:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dit bedrijf is CBW erkend: in de voorwaarden van CBW staat:

Wanneer de afgesproken (vermoedelijke) levertijd is overschreden, krijgt de winkelier in eerste instantie een nadere termijn om alsnog het product aan u te leveren. Dit is maximaal een maand. Mocht u de bestelling dan nog niet hebben ontvangen, dan kunt u uw koopovereenkomst ontbinden* en/of een schadevergoeding* vragen. Er moet dan wel sprake zijn van een financiële schade als gevolg van het uitblijven van de levering. De schade moet niet te voorkomen of te beperken zijn (Artikel 6 van de Algemene Voorwaarden).

*Ontbinden van de koopovereenkomst betekend dat alle acties (bijvoorbeeld: betalingen en/of leveringen) ongedaan worden gemaakt.

Annuleren van de koopovereenkomst betekend dat u van de koop afziet, hier heeft u als consument zijnde altijd recht op. Wel kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht door de winkelier. Kijk voor meer informatie hierover onder het kopje ‘een koop annuleren’.

* Onder schade wordt verstaan: de directe schade die je hebt geleden door het niet leveren van je bestelde product.

Al is er sprake van een schadevergoedingsverplichting, heeft u als slachtoffer altijd de verplichting om de schade zo beperkt mogelijk te houden, voor zover dit redelijk is.

Indien een voordeligere oplossing net zo passend is als een dure oplossing, dan behoeft de aansprakelijke partij niet de duurste oplossing te vergoeden.

mo
door mof - Oct 30, 2014 om 10:44
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als er een leverdatum is afgesproken dan moet de leverancier rond die tijd leveren.
Afhankelijk van exacte afspraken die gemaakt zijn in de leveringsvoorwaarden is het voor u het beste om dertig dagen te wachten na de aangegeven leverdatum. Is de bank dan nog niet te geleverd dan kunt u de overeenkomst in het algemeen ontbinden en uw aanbetaling terugvorderen.

Als de bank in week 33 zou worden geleverd en het is nu al week 44, dan zou ik middels aangetekend schrijven aangeven dat u van de koop afziet wegens wanprestatie van de leverancier en uw geld terugvorderen.

Als de winkel bij een brancheorganisatie is aangesloten hebt u goede kans dat ze wel over de brug komen. Anders wordt het: de volhouder wint! En dan kunt u beter zorgen dat u de volhouder wordt dan dat de winkelier dat wordt.

alfatrion
door alfatrion - Oct 30, 2014 om 11:13
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U moet een brief sturen en daarin geeft u aan dat u de winkel nog een termijn geeft van 14 dagen om de bank te leveren en zij anders in gebreke zijn en u dan het volledige aankoop bedrag terug wilt. Als de winkel later betwist dat zij deze brief hebben ontvangen dan moet u dat kunnen bewijzen.

zoekster
door zoekster - Oct 30, 2014 om 11:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste is per aangetekende brief en tegelijkertijd per mail. De mail CC-en naar uzelf.
Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen en dateer mail/brief.

zoekster
door zoekster - Oct 30, 2014 om 11:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Afzender

[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
Aan

[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Overschrijding van de levertijd

[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. Wij hebben daarbij het volgende afgesproken over de levertijd: [afspraken levertijd noemen].

U bent binnen de afgesproken levertermijn in gebreke gebleven met levering. Ik verwacht het [product] binnen [nieuwe leveringsperiode]. Mocht u binnen deze termijn wederom niet geleverd hebben dan ontbind ik de overeenkomst en stel ik u bij deze aansprakelijk voor de hieruit voortvloeiende schade.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

(geleend van consuwijzer)

li
door lizagroos - Oct 30, 2014 om 16:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor alle tips maar je houdt het niet voor mogelijk ik kreeg een mail 7 november wordt het geleverd.
Nogmaals bedankt Liza