Aflevering
Op 12-05-2014 heb ik 2 banken besteld bij Chesterfieldshowroom te Hoogeveen en een aanbetaling gedaan van € 984. In week 33 werden de banken op papier afgeleverd.Maar na vele mailtjes en telefoontjes is het antwoordt na 1 a2 weken en zo wordt ik aan het lijntje gehouden.Wat kan ik doen eigenlijk wil ik van de koop af !! MVG Liza Groos [edit redactie]
klik.
Meubelen lopen wel vaker achter met de beloofde leveringstijd. Op zich lijkt het me een goede zaak; zijn aangesloten bij Thuiswinkel (en Ed Nijpels is de voorzitter, ?).
Met welke smoesjes word u aan het lijntje gehouden? Anders maar gaan klagen bij die Thuiswinkel organisatie.
Ik heb mailtjes gestuurd naar thuis winkel waar borg die stuurt de klacht door en dat is het.Vanmiddag weer een klacht door gestuurd die ze weer door sturen het lost niets op.En ik maar denken als er een waarborg op staat dan zit het wel goed.
Liza
Nee ik ben naar een showroom gegaan in Wezep. Toen ik daar mijn be klacht deed zei ze dat ze er niets mee te maken had ze had alleen de factuur opgesteld .Toen vertelde ze me dat het een internet bedrijf was. als ik dat had geweten dan had ik het nooit gekocht wie koopt er nu een bankstel op internet je moet toch voelen hoe hij zit. Liza
Dit bedrijf is CBW erkend: in de voorwaarden van CBW staat:
Wanneer de afgesproken (vermoedelijke) levertijd is overschreden, krijgt de winkelier in eerste instantie een nadere termijn om alsnog het product aan u te leveren. Dit is maximaal een maand. Mocht u de bestelling dan nog niet hebben ontvangen, dan kunt u uw koopovereenkomst ontbinden* en/of een schadevergoeding* vragen. Er moet dan wel sprake zijn van een financiële schade als gevolg van het uitblijven van de levering. De schade moet niet te voorkomen of te beperken zijn (Artikel 6 van de Algemene Voorwaarden).
*Ontbinden van de koopovereenkomst betekend dat alle acties (bijvoorbeeld: betalingen en/of leveringen) ongedaan worden gemaakt.
Annuleren van de koopovereenkomst betekend dat u van de koop afziet, hier heeft u als consument zijnde altijd recht op. Wel kunnen er annuleringskosten in rekening worden gebracht door de winkelier. Kijk voor meer informatie hierover onder het kopje ‘een koop annuleren’.
* Onder schade wordt verstaan: de directe schade die je hebt geleden door het niet leveren van je bestelde product.
Al is er sprake van een schadevergoedingsverplichting, heeft u als slachtoffer altijd de verplichting om de schade zo beperkt mogelijk te houden, voor zover dit redelijk is.
Indien een voordeligere oplossing net zo passend is als een dure oplossing, dan behoeft de aansprakelijke partij niet de duurste oplossing te vergoeden.
Als er een leverdatum is afgesproken dan moet de leverancier rond die tijd leveren.
Afhankelijk van exacte afspraken die gemaakt zijn in de leveringsvoorwaarden is het voor u het beste om dertig dagen te wachten na de aangegeven leverdatum. Is de bank dan nog niet te geleverd dan kunt u de overeenkomst in het algemeen ontbinden en uw aanbetaling terugvorderen.
Als de bank in week 33 zou worden geleverd en het is nu al week 44, dan zou ik middels aangetekend schrijven aangeven dat u van de koop afziet wegens wanprestatie van de leverancier en uw geld terugvorderen.
Als de winkel bij een brancheorganisatie is aangesloten hebt u goede kans dat ze wel over de brug komen. Anders wordt het: de volhouder wint! En dan kunt u beter zorgen dat u de volhouder wordt dan dat de winkelier dat wordt.
U moet een brief sturen en daarin geeft u aan dat u de winkel nog een termijn geeft van 14 dagen om de bank te leveren en zij anders in gebreke zijn en u dan het volledige aankoop bedrag terug wilt. Als de winkel later betwist dat zij deze brief hebben ontvangen dan moet u dat kunnen bewijzen.
Het beste is per aangetekende brief en tegelijkertijd per mail. De mail CC-en naar uzelf.
Verzoek om een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen en dateer mail/brief.
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Overschrijding van de levertijd
[Woonplaats, datum]
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. Wij hebben daarbij het volgende afgesproken over de levertijd: [afspraken levertijd noemen].
U bent binnen de afgesproken levertermijn in gebreke gebleven met levering. Ik verwacht het [product] binnen [nieuwe leveringsperiode]. Mocht u binnen deze termijn wederom niet geleverd hebben dan ontbind ik de overeenkomst en stel ik u bij deze aansprakelijk voor de hieruit voortvloeiende schade.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken schriftelijk te reageren op mijn brief.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
(geleend van consuwijzer)
Bedankt voor alle tips maar je houdt het niet voor mogelijk ik kreeg een mail 7 november wordt het geleverd.
Nogmaals bedankt Liza
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer