pa
door parel54 Nov 27, 2012 om 19:41
Winkels & webshops

Afmelding mailing na overlijden

Mijn huidige parter zijn vrouw is 2 jaar geleden overleden. Hij heeft op diverse malen laten weten aan de Bijenkorf dat toezending van enig reclame niet meer op prijs wordt gesteld op de naam van zijn overleden partner. Men heeft hem toe gezegd dat hij een kopie van de overlijdingsakte toe moest zenden om vervolgens uit het bestand verwijderd te kunnen worden. Vandaag precies 2 jaar geleden dat zijn partner is overleden komt er een dikke catalogus van de Bijenkorf binnen. Mijn partner is het meer dan zat en wil hier vanaf. Wat hij ook doet ze blijven toezenden. Kunt u ons helpen om radicaal met deze mailing van de Bijenkorf af te kunnen rekenen. Mijn partner wil ook geen kopie toezenden van de akte. De creditcard die hier aan vast zat is wel opgeheven.
Ik hoop dat u ons een goed advies kunt geven

3956 15 Rapporteer

zwemmer
door zwemmer - Nov 27, 2012 om 19:57
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Het is natuurlijk een wat heavy eis maar ik zie op Google dat deze werkwijze niet ongebruikelijk is.

dearagain
door dearagain - Nov 27, 2012 om 20:18
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*neem hierover eens kontakt op met de redactie van kassa (zie onder algemeen)

zoekster
door zoekster - Nov 27, 2012 om 20:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hopelijk is er een webcare van de Bijenkorf die hier het probleem voor u oplost. Bespottelijk om nu ook al een kopie van de overlijdensakte te moeten toezenden om van reclame af te komen.

jo
door jorisw - Nov 27, 2012 om 20:33
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 27 nov 2012, 20:25]H Bespottelijk om nu ook al een kopie van de overlijdensakte te moeten toezenden om van reclame af te komen.

Het lijkt een beetje overdreven, maar het gaat er om dat iemand anders dan de geregistreerde persoon iets op wil zeggen. Er zijn helaas heel veel "lolbroeken" die er misbruik van zouden maken als je iemand anders account kunt wijzigen. Als een bedrijf zomaar na een verzoek van een derde dit zou stoppen is het huis ook weer te klein of fora zoals dit.

zoekster
door zoekster - Nov 27, 2012 om 20:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ja hoor, er zijn allerlei lolbroeken die de reclame van de Bijenkorf van een ander gaan stopzetten met het bericht dat diegene is overleden.En toevallig is de creditcard die erbij hoorde ook opgeheven! Pffffff!

ja
door jan24 - Nov 28, 2012 om 12:43
109 Antwoorden / 4 Vragen

Alsnog een belletje naar de klantenservice Bijenkorf?

ch
door chr47 - Nov 28, 2012 om 12:44
17 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=parel54 schreef op dinsdag 27 nov 2012, 19:41]Mijn huidige parter zijn vrouw is 2 jaar geleden overleden. Hij heeft op diverse malen laten weten aan de Bijenkorf dat toezending van enig reclame niet meer op prijs wordt gesteld op de naam van zijn overleden partner. Men heeft hem toe gezegd dat hij een kopie van de overlijdingsakte toe moest zenden om vervolgens uit het bestand verwijderd te kunnen worden. Vandaag precies 2 jaar geleden dat zijn partner is overleden komt er een dikke catalogus van de Bijenkorf binnen. Mijn partner is het meer dan zat en wil hier vanaf. Wat hij ook doet ze blijven toezenden. Kunt u ons helpen om radicaal met deze mailing van de Bijenkorf af te kunnen rekenen. Mijn partner wil ook geen kopie toezenden van de akte. De creditcard die hier aan vast zat is wel opgeheven.
Ik hoop dat u ons een goed advies kunt geven

ja
door jans2 - Nov 28, 2012 om 12:50
311 Antwoorden / 4 Vragen

Terugsturen die hele handel. "Retour afzender, geadresseerde overleden" erop zetten met dikke zwarte stift en hup in de brievenbus.
En anders, of ook, een brief op poten aan de directie.

Bij consuwijzer staat dit: Een organisatie waarvan u klant bent, of klant bent geweest, mag u geadresseerde reclame toesturen. U kunt hen wel vragen om hiermee te stoppen. Daarmee maakt u gebruik van uw 'recht van verzet'. Binnen drie maanden moet de organisatie dan stoppen met het sturen van geadresseerde reclame naar uw adres. U kunt gebruik maken van de voorbeeldbrief van ConsuWijzer.

ch
door chr47 - Nov 28, 2012 om 12:51
17 Antwoorden / 11 Vragen

Ik denk dat net iets verkeerd heb gedaan.sorry

Dit is me bekend ik had dat met een ander winkel keten heb toen een e-mail en ook nog eens
adreswijziging verstuurd met de postcode nog wel van het bedrijf zelf nooit meer een bericht gehad.
soms lukt het niet als eerlijk bent dan maar zo.

bt
door btkaatje - Nov 28, 2012 om 13:00
7 Antwoorden / 3 Vragen

Als niets anders meer helpt: elke keer dat u post van hen ontvangt 'retour afzender' sturen en meenemen naar de brievenbus als u toch andere post heeft die u wilt versturen. Ze worden het wel een keer zat om voor de portokosten te moeten opdraaien.

ni
door nikkee - Nov 28, 2012 om 14:15
25 Antwoorden / 6 Vragen

Op ons vorige adres kregen wij ook steeds reclame, gericht aan de vorige bewoner. Alleen zij was overleden. Een paar keer heb ik gebeld en gemaild, maar ze bleven doorgaan. Dus post retour afzender gedaan met de vermelding dat de bewoner was overleden. Daarna hield het op! :)

gompy2
door gompy2 - Nov 28, 2012 om 14:53
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@parel54,

Erg vervelend, ik weet wat het is.
Er bestaat "Het Nationaal Overledenenregister".
Dat is speciaal opgezet voor gevallen zoals je omschrijft.
Daar kun je het één en ander opgeven

Quote:
Het Nationaal Overledenenregister
Voor nabestaanden kan het behoorlijk pijnlijk zijn om reclamepost te ontvangen die is geadresseerd aan een overledene. Via Postfilter kunt u de contactgegevens van overledenen registreren in het Nationaal Overledenenregister. De gegevens worden dan tien jaar lang gebruikt om ongevraagde reclamepost tegen te houden.
end of quote -------------------------

Klik -> Hier

En je komt bij "Het Nationaal Post & Overledenenregister"
Daar kun je verder klikken en kom je bij het Nationaal Overledenenregister.
Je kunt daar dan een formulier invullen en digitaal opsturen, maar opsturen per post is ook mogelijk.

Suc6

kloske
door kloske - Nov 30, 2012 om 00:18
150 Antwoorden / 33 Vragen

[quote=jorisw schreef op dinsdag 27 nov 2012,
Het lijkt een beetje overdreven, maar het gaat er om dat iemand anders dan de geregistreerde persoon iets op wil zeggen. Er zijn helaas heel veel "lolbroeken" die er misbruik van zouden maken als je iemand anders account kunt wijzigen. Als een bedrijf zomaar na een verzoek van een derde dit zou stoppen is het huis ook weer te klein of fora zoals dit.

Het is niet alleen overdreven, het is ook belachelijk om zo moeilijk te doen over zoiets onbenulligs als het toezenden van reclame. Ik wilde een keer precies weten welke (reis en annulerings)verzekering wij ook alweer hadden afgesloten bij een maatschappij, en ondertekende dus gewoon met mijn naam. Ik sta tenslotte ook op die polis. Kreeg een mail terug dat alléén de hoofdverzekerde -mijn man- deze gegevens kreeg. Wat ik ook mailde, IK kreeg ze niet. Simpel trucje toegepast: ik heb weer de gegevens opgevraagd en dan maar ondertekend met mijn mans naam. Toen kwamen de gegevens opeens wél!
Ik heb ze wel even gewezen op deze belachelijke vorm van "beveiliging". En kreeg vervolgens netjes een excuusmail. Mét mijn gelijk. Er was nog nooit iemand op gekomen dat deze "beveiliging" zó gemakkelijk te omzeilen was....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 30, 2012 om 17:46
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De Bijenkorf beschikt over 'n antwoordnummer, daar alles naar terugsturen is het zo afgelopen..

ma
door mamas - Nov 30, 2012 om 23:55
18 Antwoorden / 0 Vragen

We hebben ook zoiets meegemaakt met "HET BESTE" drie jaar lang negeerden ze onze berichten
tot ik een adres wijziging had gestuurd met het adres van de begraaf plaats....... Te gek voor woorden,
en heel pijnlijk.