w.
door w.otten.40 Dec 23, 2013 om 14:18
Huishouden & energie

Afrekening factuur Nuon

Goedendag,

Ik had mijn eindafrekening ontvangen van de Nuon Bij betalen een bedrag van 1713,58.
Dat was natuurlijk een flinke schok maar omdat ik nog een credit had staan bij Nuon van 906,29 heb ik gevraagd deze al vast te verrekenen. Tot Mijn verbazing kreeg ik het antwoord dat dit bedrag al verrekend was. Niet iets waar ik van af wist want in Mei 2013 kreeg ik 89,23 terug van Nuon.
Ik hen daarom ook gevraagd gespecificeerde nota,s toe te sturen om na te kunnen kijken wat er allemaal nu verrekend wordt en betaald moet worden.
Ik ben op 2 februari 2012 over gestapt naar Nuon Van Eneco.
Mijn maand bedrag volgens Nuon zou 498,01 moeten zijn.
Nogal een giller dan mag ik wel in een villa wonen en dat woon ik dus lang niet. Ik heb hier over gebeld en zou mijn maandfactuur 250,00 per maand zijn en dat kwam dan ook beter uit want ik kreeg dus die 89,00 terug.
Na minder verbruik hebben ze mij dan maar in geschat op een bedrag van 149,00 per maand !! Terwijl als je het gaat berekenen het net 5€ minder per maand zou moeten zijn.
Dat gemiste maandelijkse bedrag zou ik dus nu moeten voldoen 100,00 per maand aan bij betaling.Ik heb daar dus geen kijk op gehad omdat ik bij budget beheer ben aangesloten en Nuon mij nooit op de hoogte heeft gesteld hiervan. Ja een fout van mij maar zeker ook van de Nuon hoe kan je nu 100,00 minder rekenen als je maar een winst hebt van 5€. Deze personen helpen je dus zo in de problemen. Vervolgens zie ik dat ze van mij credit van 906,00 een factuur hebben gemaakt en nergens afgeboekt hebben. Ik moet dus mijn eigen credit gaan betalen ?? Dan krijg ik op 15-06-2012 een factuur van 273.44 die ik moet voldoen,tevens komt deze weer te vervallen maar vervolgens er ook weer bij berekend en de nummers van de facturen zijn ook nog is verschillend. Ik krijg op 15-06-2012 zelfde datum een factuur van 233,42 als tussentijdse afrekening maar niet een maar twee keer dit factuur met verschillende nummers.
Dan krijg ik op 18-06-2012 een correctie van 497,87 maar op deze zelfde datum moet ik hem ook weer betalen ? Terwijl dit om het bedrag ging van de overstap die niet goed berekend was! Op 19-06-2012 vervalt mijn factuur van 233.42 Maar op 27-06-2012 wordt ik twee keer berekend en weer onder verschillende factuur nummers.
Op 28-06-2012 heb ik opeens een rekening van factuur ander contract maar ik heb geen ander contract afgesloten ?? Op 27-07-2012 moet ik weer een bedrag betalen van 233.42 maar op 04-08-2012 is dit weer niet het geval.
Dan opeens op 16-08-2012 heb ik weer een verrekening van ander contract kosten 337,10. Nou die begrijp ik ook even niet. Vervolgens worden de termijn betalingen voldaan en heb ik weer 1.09 te goed.
Dan krijg ik mijn eind afrekening een bedrag van 1310.44 dat zijn dus de gemisten 100 euro die Nuon er afgehaald had ...
Doen wij betalingen van 200,00 per maand die ze niet in boeken en ongedaan maken !! Ik heb dat geld nooit terug ontvangen. Krijg ik vervolgens 40€ incasso kosten terwijl hun mijn betalingen ongedaan beschrijven op het factuur en op 04-12-2013 heb ik een tegoed van 200,00. Maar of ik dan wel even 1713,58 wil betalen.
U snapt dus dat ik er niet meer van snap maar wel weet dat er bedragen berekend worden die niet van toe passing zijn ik met verschillende factuurnummers zit en mijn credit van 906,00 en betaling van 600,00 verdwenen zijn!!!
Hoe kan ik dit in hemels naam oplossen.

1950 6 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Dec 23, 2013 om 14:48
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als u verhaal naar Nuon toe net zo onduidelijk is als wat u hier heeft beschreven, begrijp ik dat Nuon er geen touw aan vast kan knopen.
U moet echt op een rijtje zetten wat u in totaal over de periode 2012-2013 heeft betaald, en of dit bedrag overeenkomt met wat er op de jaarafrekening staat.
Waar het tegoed vandaan komt wat u schrijft snap ik natuurlijk ook niet. Heeft u een automatische incasso of betaald u per acceptgiro? Mogelijk heeft u in dat geval een foutief kenmerk ingevuld, en kan Nuon dit niet aan uw factuur koppelen.
Graag iets meer duidelijke info.

mahadma
door mahadma - Dec 23, 2013 om 14:48
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Stuur ze een aangetekende brief en dezelfde als email met alle feiten op een rij. Met een antwoordtermijn van 2 weken. En bewaar het verzendbewijs goed. (zijn de meterstanden wèl correct weergegeven?)

ro
door ron530 - Dec 23, 2013 om 15:31
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De NUON kent geen crediet tegoed dat mag wel helder zijn. De termijnbedragen worden in delen in rekening gebracht zodat het gehele verbruik over het jaar gecompenseerd wordt. Als u een betaling doet zonder referentienummer krijgt u die per ommegaande weer teruggestort.

w.
door w.otten.40 - Dec 23, 2013 om 16:26
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zo onduidelijk heb ik het dus ook papier gekregen van de Nuon,En de maandelijkse betalingen gingen via internet automatisch de zoveelste van de maand. Wat betreft het credit daar heb ik een bewijs van van de NUON.

zoekster
door zoekster - Dec 23, 2013 om 17:25
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kan van uw verhaal ook niet zo snel chocola maken, maar misschien ligt dat aan mij ;-) .

Wat u kunt doen is het volgende stappenplan van consuwijzer volgen,
klik HIER

Als u er met NUON niet uitkomt, dan moet u bij de Geschillencommissie Energie zijn.
klik HIER
Lees goed de brochure door!!

tijger1
door tijger1 - Dec 23, 2013 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees in een regel dat u bij Budget Beheer bent aangesloten. Beheren zij uw bankrekening? En betalen zij de rekeningen voor u? Het kan natuurlijk ook zijn dat daar, grote, fouten zijn gemaakt.

Want zoveel facturen met herrekeningen komt normaal gesproken niet voor. Hier is geen touw aan vast te knopen.