fransrutten_1
door fransrutten_1 Oct 24, 2014 om 15:28
Huishouden & energie

Afrekening Green Choice

Wij hebben in maart 2013 zonnepanelen geplaatst. Met het vaststellen van de meterstand kwamen we er achter dat de meter stuk was.
Na het vervangen van de meter zouden we een correctie van de meterstand krijgen gebaseerd op de historische gegevens.
Het blijkt dat Green Choice niet in staat is om een juiste afrekening te maken. Ze hebben iets gecorrigeerd maar wat is niet helemaal duidelijk.
Onze verwachting was dat wij geld terug zouden krijgen maar we moesten ineens 600 euro bijbetalen. Na informatie hierover bleek dat dat een meerverbruik was ivm de koude winter.
Er is heel wat communicatie geweest en nu hebben ze toegegeven dat ze zelfs de dag en nacht standen verwisseld hadden. Omdat ze het niet kunnen corrigeren bieden ze ons een voordelig jaar contract aan.

Daar ben ik het niet mee eens. Ik wil gewoon betalen voor wat ik verbruikt heb.

Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

388 9 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Oct 24, 2014 om 15:45
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Hun reactie over een koude winter is natuurlijk grote onzin tenzij u het gehele huis electrisch verwarmt. Dat ze de hoog en laagtarieven hebben verrwisseld geeft al aan hoe onzorgvuldig zij zijn. Eis van ze dat ze de eindafrekening op de juiste wijze aanbieden en laat ze maar aantonen hoe die extra € 600 is berekend. Het niet kunnen corrigeren is een smoes blijkbaar wordt het te moeilijk voor hun.

zoekster
door zoekster - Oct 24, 2014 om 15:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het beste is om dit via de geschillencommissie procedure aan te doen.

U vindt hier de route die gevolgd moet worden, ook al gaat het bij u niet om een jaarrekening.

klik HIER

Voor de geschillencommissie Energie klik HIER

Lees goed de brochure door op termijnen en klachtengeld (dat laatste krijgt u terug als u het geschil wint)

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 15:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koude winter? Die was juist zacht.

U kunt naar de geschillencommissie.

zoekster
door zoekster - Oct 24, 2014 om 15:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het gaat om de winter van 2012/13, dacht dat die vrij koud was.

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 16:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 24 okt 2014, 15:52]Het gaat om de winter van 2012/13, dacht dat die vrij koud was.

Inderdaad overheen gelezen, en nu nog niet geregeld? Daar zou men het warm van krijgen. ;-)

fransrutten_1
door fransrutten_1 - Oct 24, 2014 om 18:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor de reacties. Ik heb het inmiddels gemeld bij de geschillencommissie. Moest ik 27,50 Euro voor betalen.

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat krijgt u terug als u (deels) in het gelijk wordt gesteld.

fransrutten_1
door fransrutten_1 - Nov 30, 2014 om 12:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inmiddels heb ik zelf de fout ontdekt.
Greenhoice heeft nooit een juiste jaar rekening van 2013 verstuurd.
Daardoor zijn niet alle voorschotbedragen meegenomen en kwamen wij te hoog uit. Nu we een correcte rekening hebben gekregen krijgen we het geld terug.
We hebben gezamenlijk afgesproken dat daardoor de procedure bij de geschillen commissie gestopt wordt. De kosten van de geschillen commissie krijgen we van Greenchoice terug.
Allen hartelijk dank voor de gegeven adviezen!

zoekster
door zoekster - Nov 30, 2014 om 12:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mooi dat het is opgelost. Bedankt voor het terugmelden.