ha
door hanneke soek May 17, 2013 om 18:26
Huishouden & energie

Afrekening warmtemeters

In mijn huurwoning wordt er gebruik gemaakt van warmtemeters.
Wij hadden meters met vloeistof en deze zijn vorig jaar september vervangen door meters die op afstand te lezen zijn.
Mijn vraag betreft het uitbetalen van de eindafrekening.
De meterstanden zijn vorig jaar 1 september opgenomen, begin mei hadden wij nog steeds geen overzicht gekregen, ik heb gebeld en kreeg te horen dat dit kwam omdat niet alle bewoners thuis waren geweest in september dus niet alle meterstanden binnen waren. maar de brief met de afrekening zou de volgende dag op mijn deurmat liggen, dat was ook zo met de vermelding dat het binnen drie weken op mijn rekening zou staan, maar helaas, nog steeds niets ontvangen terwijl de drie weken om zijn.
Over zes weken worden de meterstanden al weer opgenomen, terwijl de vorige periode nog niet eens afgehandeld is. Min vraag is mag de woningbouwvereniging negen maanden mijn geld vasthouden, het gaat om een bedrag van 187 euro.
met vriendelijke groet
Hanneke

618 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt begin mei gebeld en toe kreeg u daarna de afrekening. Het is nu 17 mei, dat is dus maar net 14 dagen, dus ik zou nog even geduld hebben.

dearagain
door dearagain - May 17, 2013 om 19:59
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*nee dat mag niet

*de jaarafrekening dient binnen 2 maanden op de mat te liggen en het positieve saldo dient binnen 30 kalenderdagen overgemaakt te zijn

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dearagain

Het is niet de jaarafrekening, het is een tussenafrekening ivm de wisseling van de meters.

dearagain
door dearagain - May 17, 2013 om 20:41
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*dan geldt sowieso wat ik schrijf

zoekster
door zoekster - May 17, 2013 om 21:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wel scherp gezien van tijger1. U heeft begin mei gebeld, dus die drie weken kunnen helemaal niet om zijn. Hoe zit dat?

Overigens 9 maanden wachten met het uitbetalen van de eindafrekening van de vorige meter is absurd lang en dat niet iedereen thuis was in september is een flutexcuus. Zal wel weer zo'n slapende administratie zijn, die alles op z'n beloop laat. Als de 3 weken werkelijk voorbij zijn flink zeuren, of klacht indienen, maar natuurlijk wel per mail, anders kost het allemaal maar weer centjes.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 22:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Ts zegt dat over zes weken weer de standen worden opgenomen. Dat gebeurt jaarlijks bijna altijd op dezelfde tijd. Dus zeg eind juni. Dat zal verleden jaar ook gebeurd zijn. Later is er natuurlijk weer een stand opgenomen ivm het wisselen van de meters. Dat zal het nodige werk geweest zijn. Mijns inziens had nu nog helemaal geen afrekening gezonden hoeven worden en had het tegoed of het eventueel verschuldigde gewoon verrekend kunnen worden met de aankomende jaarafrekening.

zoekster
door zoekster - May 17, 2013 om 22:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie dat anders. Er staat een tegoed open van 187 euro vanaf september en dat moet uitbetaald worden. De woningbouwvereniging redeneert zelf ook niet zo, maar komt met het "niet thuis' verhaal aanzetten.
Als ze jouw zienswijze hadden willen hanteren dan hadden ze dat zo moeten communiceren naar de bewoners.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2013 om 22:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Ik ben benieuwd of Ts verleden jaar en wanneer een afrekening heeft gehad van het stookseizoen 2012/2012.

En goed de drie weken zijn nog niet om.