thunderbird
door thunderbird Nov 26, 2014 om 19:39
Computers & telefonie

Afsluiten Firefox

Hallo, mijn pc heeft weer eens kuren. Ik heb Windows 7 en Linux Mint geïnstalleerd op mijn pc en dat werkte tot voor een week goed. Ik werk al jaren met Firefox maar nu krijg ik de melding als ik Firefox heb afgesloten en weer wil aansluiten de melding dat Firefox al actief is maar niet reageert. Als ik dan op het kruisje klik en een paar minuten wacht, komt er te staan;"Het spijt ons Firefox ondervond een probleem en is vastgelopen" enzovoort. Dit probleem treedt telkens wanneer ik Firefox afsluit. Het gekke is dat dat gebeurt zowel met Windos als bij Linux.
Weet iemand wat hier de reden van kan zijn?
Mvg. Koos
PS. Ik heb Firefox ook al eens opnieuw geïnstalleerd.

1276 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2014 om 20:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo thunderbird,

......en dat werkte tot voor een week goed......

Je zou eens kunnen kijken of systeemherstel met een datum daarvoor het probleem oplost.
En scan eens met MBAM voor de zekerheid.

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
Klik op Ja. Het systeem wordt herstelt. Dit kan enige tijd duren.
(Bron:seniorweb)

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2014 om 20:12
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Thunderbird,
u zou het eens kunnen proberen met FireFox te herinitialiseren via probleemoplossingsinformatie.
Klik op de 3 streepjes rechts bovenaan
Klik op het vraagteken
Klik op probleemoplossingsinformatie
de rest wijst zich vanzelf.
Vr. gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2014 om 20:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sjoppie,

TS schrijft:
..... Ik heb Firefox ook al eens opnieuw geïnstalleerd.......

Dus of herinitialiseren zal helpen?
Ben bang van niet, maar wie weet.....

Met vr.gr.

thunderbird
door thunderbird - Nov 26, 2014 om 20:25
87 Antwoorden / 52 Vragen

[quote=sjoppie schreef op woensdag 26 nov 2014, 20:12]Hallo Thunderbird,
u zou het eens kunnen proberen met FireFox te herinitialiseren via probleemoplossingsinformatie.
Klik op de 3 streepjes rechts bovenaan
Klik op het vraagteken
Klik op probleemoplossingsinformatie
de rest wijst zich vanzelf.
Vr. gr.

thunderbird
door thunderbird - Nov 26, 2014 om 20:28
87 Antwoorden / 52 Vragen

Beste Sjoppie,
Hartelijk bedankt voor de tip,hij doet het weer.
Alle andere ook hartelijk bedankt voor de moeite en de snelle reactie.
Vriendelijke groeten, Koos

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2014 om 20:35
7180 Antwoorden / 3 Vragen

@Thunderbird,
fijn dat het is opgelost en bedankt voor het melden.
Vr. gr.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2014 om 20:38
7180 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 26 nov 2014, 20:16]@sjoppie,

TS schrijft:
..... Ik heb Firefox ook al eens opnieuw geïnstalleerd.......

Dus of herinitialiseren zal helpen?
Ben bang van niet, maar wie weet.....

Met vr.gr.
@edrick3,
ik dacht het is wat minder bewerkelijk dan opnieuw te installeren.
Vr. gr.

edrick3
door edrick3 - Nov 26, 2014 om 20:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@thunderbird,

Mooi dat het zo snel is opgelost.

@sjoppie,

Tja, dat verwachtte ik niet aangezien TS aangaf dat FF al opnieuw geïnstalleerd was.
Zo zie je maar weer ....
Goed gedaan!

Met vr.gr.

thunderbird
door thunderbird - Dec 3, 2014 om 15:59
87 Antwoorden / 52 Vragen

Hallo, ik dacht dat het opgelost was maar de volgende dag was het weer hetzelfde liedje. Ik heb een SSD gekocht en alles opnieuw geinstalleerd (geen kloon) en nu werkt alles dus weer als vanouds,alleen een heel stuk sneller.
Groeten, Koos

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2014 om 16:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@thunderbird,

.....Ik heb een SSD gekocht en alles opnieuw geinstalleerd.....
Rigoureuze manier om een probleempje op te lossen. ;-)

Fijn dat alles nu goed - en sneller - werkt.
Houden zo!

Met vr.gr.

thunderbird
door thunderbird - Dec 3, 2014 om 16:30
87 Antwoorden / 52 Vragen

Ik zal het proberen,bedankt.
Groeten, Koos

door 1953 - Dec 3, 2014 om 17:05
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Zou Firefox verwijderen. Na verwijdering Firefox een systeemherstel toepassen van vlak voor het ontstane probleem en na systeemherstel weer Firefox installeren. Bij het opnieuw installeren van Firefox wel de firewall en windows defender o.i.d. tijdelijk uitschakelen.

edrick3
door edrick3 - Dec 3, 2014 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op woensdag 3 dec 2014, 17:05]Zou Firefox verwijderen. Na verwijdering Firefox een systeemherstel toepassen van vlak voor het ontstane probleem en na systeemherstel weer Firefox installeren. Bij het opnieuw installeren van Firefox wel de firewall en windows defender o.i.d. tijdelijk uitschakelen. [/quote

En ik zou de eerdere reacties eens lezen voordat je een overbodige en dus onnodige reactie plaatst.

target
door target - Dec 10, 2014 om 16:49
297 Antwoorden / 3 Vragen

Je had ook niet heel firefox hoeven te verwijderen.
Het verwijderen van .mozilla in je home-directory had je ff instellingen verwijderd die dan vanzelf weer aangemaakt zouden worden.
Meestal helpt zo'n nieuwe configuratie al.

Voor je dat doet uiteraard wel even een backup maken van je bladwijzers.