fa
door famke Nov 24, 2014 om 17:50
Huishouden & energie

Afsluiting

Wie kan mij goeie raad geven???

Heb een betalingsachterstand bij een energie bedrijf van een maand. Bedrijf zegt dat het van juni is ik zeg September maar daar kunnen we lang en breed over praten maar daar heb ik nu niks aan. Kreeg een brief van liander 14 nov dat ik zo spoedig mogelijk een andere energie bedrijf moest zoeken heb ik gedaan via internet. Kreeg bericht eind dec word ik aangesloten ik terug mailen kan het zsm dat was afgelopen vrijdag.
Stond vanmorgen liander op de stoep om mij af tesluiten.
Blijk dat ik telefonisch een contract had af moeten sluiten wat niet in de brief staat. Liander is weer weg gegaan zonder afsluiten maar wel met de mededeling dat de deurwaarder komt met politie om mij af te sluiten. Fijn !!! Ben uren aan het bellen geweest maar overal moet je een hoge borg betalen en dan duurt het nog 10 dagen voor alles rond is. Toen weer met liander gebeld en het uitgelegd maar daar hebben ze geen boodschap aan.

Dus wie heeft goeie raad zodat ik niet afgesloten wordt want ik zie even het niet meer de bomen in het bos

3749 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ga direct naar het Juridisch Loket in uw gemeente, kijk op Google voor het adres dat is gratis, want ze mogen u niet zomaar bij een achterstand afsluiten, maar moeten u eerst doorverwijzen naar schuldhulpverlening of zo.

komsja
door komsja - Nov 24, 2014 om 18:43
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@famke
Hoop voor u dat het allemaal goed komt,maar als u uw rekeningen op tijd betaald dan heeft u ook geen problemen.

fa
door famke - Nov 24, 2014 om 18:50
7 Antwoorden / 13 Vragen

tijger1 dat stond in dezelfde brief maar heb gekozen voor overstap maar wat ik al zei hed via de telefoon gemoeten en dat werd mij dus vanmorgen verteld.

@komsja weet ik maar er is een mening verschil zoals u kunt lezen

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar waarom wordt u dan pas eind december aangesloten?

En een meningsverschil over één maant termijn moet toch normaal op te lossen zijn zonder afsluiting.

Dus toch maar op naar het JL.

fa
door famke - Nov 24, 2014 om 19:03
7 Antwoorden / 13 Vragen

Tijger1 blijkt dus niet normaal op te lossen zijn. Energiebedrijven nemen ong 6 week de tijd om over testappen omdat je dan ook nog 14 dagen bedenktijd hebt En liander wil nu gewoon niet mee werken met een termijn van 10 dagen en JL is nu al te laat

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar kunt u het probleem dan niet met de "oude" oplossen?

fa
door famke - Nov 24, 2014 om 19:08
7 Antwoorden / 13 Vragen

tijger1 nee helaas niet email vandaag ook al gebeld je wil niet weten hoeveel mij het bellen al heeft gekost met al die 0900 nrs alternatief nrs helpen ook niet

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 19:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan gaat het u dus nog veel meer geld kosten en moet u een dikke trui aantrekken,

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2014 om 19:34
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een goede raad is" op tijd de rekening betalen zodat daar in de toekomst geen ellende meer mee krijgt"

tenormin
door tenormin - Nov 24, 2014 om 20:16
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 24 nov 2014, 19:34]Een goede raad is" op tijd de rekening betalen zodat daar in de toekomst geen ellende meer mee krijgt"

Denk dat @famke dat wel weet, niet te snel oordelen over iemand of iets. Vind het sowieso sneu als ze in de kou komt te zitten. Mag zoiets trouwens wettelijk, in de winter iemand afsluiten?

tijger1
door tijger1 - Nov 24, 2014 om 20:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In de winter afsluiten mag.

Cookies
door Cookies - Nov 24, 2014 om 20:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En deze ellende allemaal door het niet betalen van 1 maand? Ik kan me niet voorstellen dat daar geen betalingsregeling voor getroffen kon worden. Of heb je soms wel vaker betalingsachterstand gehad? Dat zou dan een reden kunnen zijn voor afsluiting, want dan zijn ze strenger.

Hoe hoog is het nu openstaande bedrag?

gerbera
door gerbera - Nov 24, 2014 om 22:41
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje vreemd verhaal, u heeft het steeds over Liander. Dit is geen energieleverancier maar netbeheerder. Zij kunnen niet bepalen dat u een andere leverancier moet nemen. U moet de zaak dus regelen met uw energieleverancier. Liander heeft van hen de opdracht gekregen maar daar moet eerder al vanuit uw leverancier wel het een en ander aan u gemeld zijn.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2014 om 23:47
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 24 nov 2014, 20:16][quote=valerius-2 schreef op maandag 24 nov 2014, 19:34]Een goede raad is" op tijd de rekening betalen zodat daar in de toekomst geen ellende meer mee krijgt"

Denk dat @famke dat wel weet, niet te snel oordelen over iemand of iets. Vind het sowieso sneu als ze in de kou komt te zitten. Mag zoiets trouwens wettelijk, in de winter iemand afsluiten?

Als hij dat dan weet waarom betaald hij dan niet tijd?

komsja
door komsja - Nov 25, 2014 om 17:27
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Een energie bedrijf zal met de huidige wetgeving niet na 1 maand achterstand de boel afsluiten,denk dat famke al eerder en vaker de rekening te laat of niet betaald heeft,oftewel dat hij of zij te boek staat als zijnde een wanbetaler.en dan houd het voor een energie leverancier ook een keer op.