Afwijkend product geleverd door topprice24.nl
LS,
Ik heb weer eens een gevalletje. En wilde mij even voorzien van jullie rijke kennis ter ondersteuning.
De winkel in kwestie lijkt doorgaans goede recensies te krijgen, ik zou verder dus niet al te veel problemen moeten tegenkomen. Maar je weet het nooit.
Het geval:
Ik heb een televisie besteld, volgens de webpagina én mijn aankoopbon: een samsung ...6400AW
(de “AW” in deze staat voor het Benelux model van deze tv). Weliswaar voor een scherpe prijs, maar dat is wat ik heb overeengekomen in mijn bestelling.
Ik heb ontvangen een samsung waarvan ik iets later pas ontdekte dat het een 6400AY blijkt te zijn.
(de “AY” in deze blijkt te staan voor de Italiaanse uitvoering van hetzelfde model?!)
Probeer een google search en aanschouw alle Italiaanse resultaten.
Nu over het algemeen kan ik best gecharmeerd zijn van Italiaanse modellen, neem een paar wagens in gedachten bijvoorbeeld. Maar in dit geval is het wat minder opwindend.
De tv was wel in de Nederlandse taal in te stellen voor de menu's. Maar na verdere ingebruikname en enig contact met de samsung servicedesk, is gebleken dat onze nieuwe ci+ module (of enig ander ci+ module) onbruikbaar is op deze tv. Aangezien de menu structuur en opties rond het afstemmen op het tv signaal anders (niet compatibel) zijn. En dit is ingebouwd in het operating system van deze italiaanse tv, wat niet valt te updaten volgens de samsung medewerker.
En dit was dus pas het moment waarop ik erachter kwam dat het niet een 6400AW was, en duidelijk werd dat deze non-conformiteit onacceptabel is voor mijn situatie.
Dus beste lezers, deze week besteld en overeengekomen een 6400AW > ontvangen een 6400AY met cruciaal verminderde functionaliteit, niet meer volledig verzegeld en onaangeroerd in de doos. Maar wat zijn vooralsnog mijn rechten, en de plichten van deze winkel?
Ik dank u hartelijk en zal laten weten hoe het verder gaat!
Je kan het apparaat binnen 14 dagen retour sturen volgens de instructie van de verkoper. Die moet binnen 14 dagen na retour ontvangst zorgen dat het betaalde bedrag weer op je rekening staat.
Zit je nog binnen die 14 dagen?
Hallo mahadma, bedankt voor je reactie.
Ik zit binnen die 14 dagen, maar die standaard retour regeling stelt dat de verzendkosten voor mijn rekening zijn, en dat het product origineel verpakt moet zijn of er kunnen nog aanvullende kosten in rekening gebracht worden ook.
Dus ik zou er geld op toe leggen terwijl het de shop is die een non-conform product heeft geleverd, ik denk dat hier andere rechten van toepassing zijn? Toch?
Ik zit binnen die 14 dagen, Retour sturen dus, want je hebt niet gekregen wat je besteld hebt.
maar die standaard retour regeling stelt dat de verzendkosten voor mijn rekening zijn, Tja, die kosten zou je nog kunnen bekritiseren, wegens het foute geleverde artikel.
en dat het product origineel verpakt moet zijn Ik mag toch aannemen dat je de kartonnen doos en piepschuim enz nog hebt.
of er kunnen nog aanvullende kosten in rekening gebracht worden ook. Lijkt mij niet, je niet gekregen wat je (schriftelijk bevestigd) besteld hebt.
Advies: Verstuur het verzekerd, aangetekend enz. Anders beginnen ze weer van: we hebben niets ontvangen. Zo mogelijk persoonlijk in de auto stappen en zelf wegbrengen, kunnen ze ook geen schade claimen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer