gu
door guurt_1 Oct 7, 2014 om 11:38
Auto & vervoer

Afzien van een bestelling 2

Op 24 sept. Een kast besteld, en een verplichte aanbetaling gedaan van 300 euro, vanwege een tijdelijke korting. Kast kost totaal 800 euro. 1 okt. Gebeld dat ik van de bestelling wil afzien, er werd niet leuk gereageerd, ik moest daar op afspraak heen, en na veel gepraat kreeg ik te horen dat ik niet moest rekenen op terugbetaling van de 300 euro, er zou weinig van overblijven vanwege gemaakte kosten. De kast is echter nog niet besteld. Vrijdag wederom mail gestuurd dat ik de koop wilde annuleren. Nu ga ik woensdag weer op afspraak naar de winkel toe, ik ben inmiddels 3 x daar geweest en moet telkens terugkomen, hoever kunnen ze gaan.ik heb een kopie v.d. orderbevestiging, waarop het aanbetaalde bedrag staat vermeld, heb geen handtekening gezet. Hopenlijk heb ik nu voldoende info gegeven.

493 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 11:46
11520 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft in een stenen winkel een kast besteld op 24 sept., een contract getekend en € 300 betaald. Dat betekent eenvoudigweg KOOP=KOOP en geen recht op ontbinding.

Bij een annulering van de order wordt meestal een 30% annuleringskosten in rekening gebracht, volgens de geldende voorwaarden. Soms kan door tussenkomst van de rechter dit leed wat verzacht worden, maar voor € 300 ga je geen rechtszaak beginnen.

Hoewel u schrijft geen handtekening gezet te hebben, heeft u wel € 300 aanbetaald en dat is gelijk aan een handtekening. Dus u kunt OF de kast afnemen OF de annuleringskosten slikken.

Zomaar een vraag: Waarom wilt u annuleren?

gu
door guurt_1 - Oct 7, 2014 om 12:02
1 Antwoorden / 4 Vragen

Vanwege geld, door omstandigheden niet voldoende om de kast te kunnen betalen

zoekster
door zoekster - Oct 7, 2014 om 12:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb een ander idee, vertel eerlijk aan de verkoper dat u de kast niet meer kunt betalen, maar dat u wel iets anders wilt uitzoeken voor ongeveer 300 euro in de winkel. Misschien gaan ze daar wel mee akkoord.

mahadma
door mahadma - Oct 7, 2014 om 12:11
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer een vertraagde levering te regelen, zodat u de kast wat later krijgt (en kunt betalen). Als u werkelijk annuleert dan bent u (30%) = € 240 kwijt aan niets.