Afzien van een bestelling 2
Op 24 sept. Een kast besteld, en een verplichte aanbetaling gedaan van 300 euro, vanwege een tijdelijke korting. Kast kost totaal 800 euro. 1 okt. Gebeld dat ik van de bestelling wil afzien, er werd niet leuk gereageerd, ik moest daar op afspraak heen, en na veel gepraat kreeg ik te horen dat ik niet moest rekenen op terugbetaling van de 300 euro, er zou weinig van overblijven vanwege gemaakte kosten. De kast is echter nog niet besteld. Vrijdag wederom mail gestuurd dat ik de koop wilde annuleren. Nu ga ik woensdag weer op afspraak naar de winkel toe, ik ben inmiddels 3 x daar geweest en moet telkens terugkomen, hoever kunnen ze gaan.ik heb een kopie v.d. orderbevestiging, waarop het aanbetaalde bedrag staat vermeld, heb geen handtekening gezet. Hopenlijk heb ik nu voldoende info gegeven.
U heeft in een stenen winkel een kast besteld op 24 sept., een contract getekend en € 300 betaald. Dat betekent eenvoudigweg KOOP=KOOP en geen recht op ontbinding.
Bij een annulering van de order wordt meestal een 30% annuleringskosten in rekening gebracht, volgens de geldende voorwaarden. Soms kan door tussenkomst van de rechter dit leed wat verzacht worden, maar voor € 300 ga je geen rechtszaak beginnen.
Hoewel u schrijft geen handtekening gezet te hebben, heeft u wel € 300 aanbetaald en dat is gelijk aan een handtekening. Dus u kunt OF de kast afnemen OF de annuleringskosten slikken.
Zomaar een vraag: Waarom wilt u annuleren?
Ik heb een ander idee, vertel eerlijk aan de verkoper dat u de kast niet meer kunt betalen, maar dat u wel iets anders wilt uitzoeken voor ongeveer 300 euro in de winkel. Misschien gaan ze daar wel mee akkoord.
Probeer een vertraagde levering te regelen, zodat u de kast wat later krijgt (en kunt betalen). Als u werkelijk annuleert dan bent u (30%) = € 240 kwijt aan niets.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer