ga
door gardesion May 13, 2013 om 18:52
Garantie & verzekeringen

Agis(TakeCareNow) vergoeding?

Beste allemaal,

In januari zag ik bij een kennis dat deze voor 2000 euro verzekerd was tegen orthodontie. Ik vroeg hoe dat zo? Naar mijn weten vergoeden ze niet meer zoveel na je 18e, hij zei daar geen gebruik van te maken maar dat hij maximaal verzekerd is. Dus ik in december de hoogste aanvullende verzekering aangeschaft en inderdaad ik log in op de site en mag gebruik maken van 2000 euro.
Ik uiteindelijk naar de ortho en vorige week was het dan zover; een beugel. Maar nu log ik net in en vergoeden ze maar een maximaal bedrag van 500. Ik dus bellen, wat blijkt, op mijn account heb ik recht op 2000 euro, maar volgens de polisvoorwaarden 500 euro. Er staat dus letterlijk op mijn account dat ik 500/2000 euro heb verbruikt en nog 1500 mag gebruiken.

Heb ik reden om naar het juridisch loket o.i.d te stappen hiermee?

Bij voorbaat dank.

1473 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - May 13, 2013 om 19:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Als ik het goed begrijp krijgt u maar 500 euro per behandeling, dus kan u 4 x de behandeling tot 500 euto vergoed krijgen. Dat lijkt mij uit wat u hier neer schrijft. Als ik het niet goed begrijp zak u dit wat meer uit moeten leggen.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2013 om 20:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik zie geen polis van Agis met een hogere vergoeding van 90 % met een maximum van € 750, voor boven de 18 jarigen.

Over welk account hebt u het dan?

ga
door gardesion - May 13, 2013 om 21:45
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben verzekered bij TakeCareNow een jongerenverzekering van de Agis.

Daar kan ik inloggen en zo mijn zorgverbruik inkijken en eventueel online declaraties insturen.

Het klopt ook inderdaad wat Tijger1 zegt, wanneer je kijkt naar de polisvoorwaarden.

Maar volgens mijn account op TakeCareNow.nl heb ik nog recht op 1500 euro vergoeding.

De dame aan de telefoon zei mij "Dat kan wel zo zijn volgens je account, maar de poliswaarden zeggen andera".

tijger1
door tijger1 - May 13, 2013 om 23:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik vind dat een hele rare zaak. Uiteraard zijn de polisvoorwaarden van toepassing. Betekenen die € 2.000 niet dat u dat maximaal kunt krijgen, als u daar vier jaar verzekerd blijft en dat u in het vijfde jaar, ook al bent u daar nog verzekerd niets meer voor orthodontie krijgt.

Dat is bij veel verzekeraars ook zo voor kinderen, dat er een maximum bedrag is, wat in een paar jaar opgebruikt wordt.

Maar Agis zou u dat zeker moeten kunnen uitleggen.

En hoeveel kosten hebt u al gemaakt? Want u zult nog wel een tijd op consult moeten.

ga
door gardesion - May 13, 2013 om 23:35
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoeveel kosten ik tot op heden heb gemaakt weet ik nu nog niet precies, in ieder geval 500 euro aangezien Agis tot dat bedrag vergoed heeft. Uiteraard de kosten daarna zijn voor mij van rekening (Volgens polisvoorwaarden één malig recht op 500 euro voor de duur van de verzekering). Hier ben ik het echter niet mee eens omdat er op mijn account staat dat ik nog recht heb op 1500 euro.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2013 om 23:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Zoals ik al zei. Rare zaak. Maar misschien kunt u uw vraag voorleggen aan de NZA.

lees hier

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer