ro
door roelklinkenberg Nov 14, 2014 om 14:26
Computers & telefonie

Airplay Ipad en Iphone werkt niet meer

Sinds de update van Apple IOS7 naar IOS8 is icoontje van Airplay op mijn Ipad2, Ipad4 en Iphone5s verdwenen en kan ik mijn AplpleTV hier niet meer mee gebruiken. Wie weet wat er aan de hand is c.q. De oplossing?

7341 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die update is een drama op je I-pad. Maar misschien vindt u hier het antwoord?

Klik hier

ro
door roelklinkenberg - Nov 14, 2014 om 19:29
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dit heb ik al geprobeert. Helaas geen oplossing.
Voor volgende reacties:
Ik heb al heel veel geprobeert. Graag reacties met echte oplossingen, liever geen halfslachtige oplossingen. Ik stel deze vraag hier omdat ik reeds heeeeeeel veel heb geprobeert. Dus aub zinnige reacties en geen voor de hand liggende zaken die ikzelf al had kunnen bedenken. Ik weet dat deze reactie van mij arogant overkomt maar ik ben echt radeloos.
Groet Roel

ro
door roelklinkenberg - Nov 14, 2014 om 19:32
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Sorry als ik wat heftig reageer, maar ik ben behoorlijk pissig op Apple. Nergens kun je bij hun rechtstreeks reageren of vragen. Hoe klein kun je als grootste bedrijf van de wereld zijn. Ik ben zeer teleurgesteld in Apple.
Groet Roel

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 19:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Sorry hoor, dat ik hier een site vermeldde waar u niets aan hebt. Zal niet meer gebeuren.

ro
door roelklinkenberg - Nov 14, 2014 om 19:35
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tiger1 ,
Nogmaals mijn excuus voor mijn primaire reactie.
Roel

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2014 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ok. Ik kan met u meevoelen hoor. Heb ook die update op mijn I-pad uitgevoerd. Regelmatig de meest gekke dingen.

Ik hoop echt dat u een antwoord vindt.

ro
door roelklinkenberg - Nov 14, 2014 om 19:51
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ga ik proberen.
Dank

ph
door philip36 - Nov 14, 2014 om 21:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik heb gelezen dat u via instellingen een andere taal moet kiezen.
Als het goed is verschijnt het verdwenen icoontje weer en daarna kunt u de taal weer terugzetten naar Nederlands.
Maar mischien heeft u dit ook al geprobeerd.
Het staat op
http://help.airsquirrels.com/support/articles/1000107203-after-upgrading-ios-versions-the-airplay-icon-no-longer-displays-

macwouter
door macwouter - Nov 15, 2014 om 00:24
825 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=roelklinkenberg schreef op vrijdag 14 nov 2014, 19:32]Sorry als ik wat heftig reageer, maar ik ben behoorlijk pissig op Apple. Nergens kun je bij hun rechtstreeks reageren of vragen. Hoe klein kun je als grootste bedrijf van de wereld zijn. Ik ben zeer teleurgesteld in Apple.
Groet Roel.

Dat u zo dom bent om niet verder te kijken dan uw neus lang is. Bij aanschaf van een Apple product krijgt u altijd een informatieboekje in de doos meegeleverd. Bel met deTechnische ondersteuning: 0800 0201 581.

ro
door roelklinkenberg - Nov 15, 2014 om 10:51
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik begrijp niet waarom marcwouter beledigend moet zijn. Overigens dit Apple telefoonnummer is er alleen voor binnen de garantie. Deze is bij mijn apparaten verlopen. Dus geen gratis hulp meer van Apple.

ph
door philip36 - Nov 15, 2014 om 11:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Is het probleem nu opgelost?

ro
door roelklinkenberg - Nov 15, 2014 om 14:34
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas is het niet opgelost. Ik heb het geprobeerd bij zowel de Ipad als de Iphone. Taal naar engels en weer teug naar nederlands.
Ben ook bij Ivizi winkel geweest, maar kenden het probleem niet.
Sta open voor suggesties.

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2014 om 14:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Misschien heeft het zin om te vermelden wat u zoal heeft geprobeerd en niet werkte, dan is het mogelijk gemakkelijker om naar een oplossing te zoeken. De kans is dan kleiner dat iets aangedragen wordt wat u al probeerde.
Ik durf het woord fabrieksinstellingen nauwelijks te gebruiken....

ro
door roelklinkenberg - Nov 15, 2014 om 15:01
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb ipads en iphone gecontroleerd op juiste update software.
AplleTV heeft ook laatste update software.
Taalinstellingen gewijzigd naar engels en teug naar nederlands.
Airplay uit en aan gezet op Apple TV.
Verbinding met router verbroken en gewist en opnieuw ingesteld en aangesloten.
Stroom van Apple TV afgehaald en weer aangesloten.
apple TV naar fabrieksinstellingen gezet en volledig opnieuw geinstalleerd.
ipads en Iphone uit en weer aan gezet.
Probleemoplossing Apple site doorgelezén en uitgevoerd.
In winkel (Ivizi) waar ik de apple spullen gekocht heb geweest, maar herkennen het probleem niet.
Kan daar tegen betaling laten onderzoeken maar geen garantie dat het dan gaat werken. Onderzoekskosten minimaal 19,50.
Op Internet gezocht naar dit probleem, niet gevonden.
Mijn gezond boeren verstand gebruikt, echt dom ben ik ook niet. Heb zelf mijn netwerk geinstalleerd en vorige PC geherinstaleerd.
Intnet afgezocht voor Apple hulp, slechts alleen tegen betaling. Zo ver ben in nog niet.
Op Facebook bij Apple gekeken, maar niets gevonden.
Nou dit is al een hele hoop.
Zie graag reacties tegemoed. Bij voorbaat dank.
Mogelijk ben ik wat vergeten.

edrick3
door edrick3 - Nov 15, 2014 om 15:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo roelklinkenberg,

Je bent de enige niet die problemen heeft, maar dat is een schrale 'troost'.
Die update veroorzaakt meerdere problemen.
Hopelijk lost Apple dit zsm op.
Lees ook hier ter info.

Met vr.gr.

ro
door roelklinkenberg - Nov 15, 2014 om 15:50
8 Antwoorden / 1 Vragen
0

Edrick3,
Dank voor deze reactie.
Deze site had ik nog niet gelezen.
Nu maar hopen dat Apple SPOEDIG met de oplossing komt.

Wat ik jammer vind is dat Apple vooraan staat als ze je wat willen verkopen en hoog van de toren schreeuwen hoe goed ze wel niet zijn, maar niet of zeer via via slecht bereikbaar zijn om zaken op te lossen.
Dat vind ik toch waar een groot bedrijf klein in kan zijn.

Ik zal gelaten afwachten tot de oplossing er is.

Voor mij sluit hiermee mijn vraagstelling.
Dank aan allen.

ph
door philip36 - Nov 15, 2014 om 15:53
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik heb voor u nog deze site waar verschillende mensen het probleem hebben kunnen oplossen.
Interessant genoeg om het eens door te lezen.

https://discussions.apple.com/thread/6546688

macwouter
door macwouter - Nov 15, 2014 om 16:25
825 Antwoorden / 9 Vragen
0

Bij de Technisch ondersteuning wordt u na de garantie natuurlijk WEL geholpen alleen niet gratis en dat wordt u dan ook verteld. Maar ik denk dat u niet moet zoeken op de iPad maar dat het probleem zit bij uw AppleTV. Controleer de instellingen opnieuw of u wel in hetzelfde netwerk zit heeft u ook de beveiligingscode goed ingevuld heeft u Airplay wel ingeschakeld en nog veel meer. kijk hier eens naar.

he
door henri5858 - May 10, 2015 om 08:28
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Merkwaardigerwijs werkt het omzetten naar het 'English' als taal en regio ( instellingen , algemeen) bij mij wel. Voor hoe lang is de vraag want er vzijn aker periodes dat apple tv icoontje zichtbaar is. Ik heb het nog niet terug naar NL durven zetten.
Vraag me af welke instellingen gereset worden in dit wonderlijke apparaat die ervoor zorgen dat naast de taal ook zo'n icoontje weer verschijnt. Das toch gek?
Anyway, vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

he
door henri5858 - May 10, 2015 om 11:54
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas werkte het maar kort. Bij opnieuw inschakelen van iPad was icoontje weer verschwunden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Rienhartman
Rienhartman - Apr 23, 2024 om 22:32
Garantie & verzekeringen

Netvervuiling Siemens

We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond.   De warmtepompdroge ... Lees meer

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer