ki
door kinnie Mar 2, 2015 om 09:27
Computers & telefonie

Alcatel One Touch Pop C7 wifi valt steeds uit

Ik heb een nieuwe mobiele telefoon gekocht, een Alcatel one touch pop C7. Thuis zit ik altijd op Wifi. Als ik de telefoon een poosje niet gebruik dan valt Wifi uit, terwijl er bij Wifi staat dat ie wel verbonden is. Ik verbreek dan de verbinding en maak vervolgens weer verbinding en dan doet ie het weer. Om op Wifi te blijven zou ik de telefoon dus steeds moeten bewegen. Wie weet hier een oplossing voor? Het zal aan de instellingen liggen, maar heb al van alles geprobeerd, zonder resultaat! Slaapstand staat op 'nooit'. En bij: Wifi behouden in slaapstand' staat: altijd. Wie kan mij helpen?

8455 20 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 10:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Op internet lees ik dat dat bij dit toestel vaker voorkomt. Lees eens klik hier bij de gegeven tips.
Ik zou er anders mee terug naar de verkoper gaan.

ki
door kinnie - Mar 2, 2015 om 10:49
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

@Aurora1
Ik had daar mijn vraag ook gesteld maar nog geen oplossing voor het probleem. Ook via social media geprobeerd en daar reageerden ook mensen die hetzelfde probleem hebben. Ik denk dat het echt aan het toestel ligt want mijn dochter heeft dezelfde telefoon en hetzelfde probleem. En met inze vorife telefoon hadden we dit niet. Heb ook al naar Alcatel gemaild maar nog steeds geen reactie. Ben ermee teruggegaan naar de winkel. Ze hebben de slaapstand veranderd naar 'nooit' maar dat helpt dus niet. Phone house zei dat ik het wifi kanaal op de modem vast moet zetten maar ook dit helpt niet.

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 11:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Als het een mankement van de gsm is en als de telefoon nog garantie heeft dan zou ik er toch maar ermee terug naar de verkoper gaan. Lees voor garantie: klik hier.

ph
door philip36 - Mar 2, 2015 om 11:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Heeft u het toestel al eens geprobeerd op een andere router b.v. bij familie?
Twee toestellen met gelijk probleem in hetzelfde huis is wel toevallig.
Om toch wat te proberen met de router, kijk eens of er een ander wifi-kanaal gekozen kan worden waardoor minder storing van andere wifi netwerken.

ki
door kinnie - Mar 2, 2015 om 12:02
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

@philip. We hebben andere kanalen geprobeerd en ook op de 'auto' stand. Maar ook dit heeft niets geholpen.
@Aurora. Ik denk dat er idd niets anders op zit om terug te gaan naar de winkel.
Neemt niet weg dat ik hier blijf kijken naar de tips.

ph
door philip36 - Mar 2, 2015 om 12:27
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Ik had zelf ook problemen met de router.
Visite die wilde internetten konden geen verbinding maken.
Heb toen het ingestelde kanaal veranderd en probleem opgelost.
U kunt in play store Wifi Analyzer downloaden om te zien wat het beste kanaal is om in te stellen.
Misschien heeft u al gekrn welk kanaal het beste ingesteld kan worden.
Andere vraag was of bij andere router hetzelfde probleem geeft?

reflecs
door reflecs - Mar 2, 2015 om 12:32
1859 Antwoorden / 4 Vragen
0

Misschien is dit iets om te proberen?

http://www.digitaltrends.com/mobile/android-jelly-bean-problems/
Possible solutions
Try turning the router and the Wi-Fi on your device off. Tell your device to forget the details of your Wi-Fi network. Hold down the power button and restart it, or shut it down completely and then turn it back on again. Turn the router back on again. Turn Wi-Fi on your device on again and enter the details afresh.
Try going to Settings > Wi-Fi > Menu > Advanced on your device and make sure that “Keep Wi-Fi on during sleep” says Always. You can also try unchecking the box next to Avoid poor connections.

ki
door kinnie - Mar 2, 2015 om 12:32
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

Wifi analyzer had ik idd al geinstalleerd. Of ik bij iemand anders dit probleem ook heb weet ik niet. Bedankt voor de tip. Deze ga ik proberen.

ki
door kinnie - Mar 2, 2015 om 12:39
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

@reflects. Volgens mij had ik dat al gedaan (wifi netwerk 'vergeten'), maar weet het niet zeker meer. Ik ga het iig nog een keer proberen.

ki
door kinnie - Mar 2, 2015 om 12:46
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik lees net onderstaande oplossing op internet van iemand die hetzelfde probleem had, maar weet eerlijk gezegd niet precies wat IK moet doen om 't op te lossen (beetje digibeet, haha). Ik heb een modem-router van Ziggo. Een Ubee.

Na vele omzwervingen is het dan toch uiteindelijk goed gekomen. Terug naar de winkel. Daar had men geen idee van de oorzaak van het wegvallen van WiFi, kon echt niet aan de telefoon liggen omdat ie elders wel bleef functioneren. Dus gedoe met onze modem-router (UPC) en extra losse router. Bleken hetzelfde IPadres te hebben. Beide zenden nu en het verbinden van Alcatel met modem-router bleek de ultieme oplossing: geen centje pijn meer gehad sindsdien...

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 13:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Mooi dat het is opgelost en dank voor het melden.

ki
door kinnie - Mar 2, 2015 om 13:40
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het is bij mij nog niet opgelost Aurora, maar bij iemand anders, die hetzelfde probleem had. Maar ik begrijp niet hoe hij dat gedaan heeft. Het moet bij mij een beetje in 'Jip en Janneke taal'. Misschien wil je mijn laatste bericht nog eens lezen en misschien kun jij het mij uitleggen?

reflecs
door reflecs - Mar 2, 2015 om 13:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=kinnie schreef op maandag 2 mrt 2015, 12:46]Ik lees net onderstaande...Ik heb een modem-router van Ziggo. Een Ubee.

... Dus gedoe met onze modem-router (UPC) en extra losse router. Bleken hetzelfde IPadres te hebben. ...[
/quote]

@kinnie
Heeft u dan ook een extra losse router?

aurora1
door aurora1 - Mar 2, 2015 om 14:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dan had ik het niet goed gelezen, sorry.
Kijk eens of u klik hiermee verder komt, zij het dat Ziggo het heeft over een trage verbinding.
En het is al gezegd, eens testen of het probleem zich ook voordoet bij andere routers, dus buren, vrienden o.i.d.

ki
door kinnie - Mar 2, 2015 om 15:32
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

@Reflects. wij hebben alleen de UbeeEVW3200

ph
door philip36 - Mar 2, 2015 om 15:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Kijk even of u met de instellingen van de router iets wilt proberen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/736647-Ziggo-Ubee-EVW3200-optimale-instellingen

ki
door kinnie - Mar 2, 2015 om 16:16
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik weet niet of ik het zo goed doe Philip. dit zijn mijn instellingen. http://192.168.178.1/wlanRadio.asp

reflecs
door reflecs - Mar 2, 2015 om 18:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen
0

[quote=kinnie schreef op maandag 2 mrt 2015, 15:32]@Reflects. wij hebben alleen de UbeeEVW3200
Dan is de situatie bij u, in principe, anders dan de oplossing die u aanhaalde waar er sprake was van een modem en een router.

U schrijft eerder dat u met uw vorige telefoon dit probleem niet had...

Het is al een aantal keren gesuggereerd om het eens bij kennissen, familie etc. te proberen. Als ik u was zou ik dat eerst proberen.
Gaat het daar ook niet goed, dan ligt het aan uw telefoon.
Gaat het ergens anders wel goed, dan kunt u verder gaan met het onderzoeken van de instellingen van uw modem.

ki
door kinnie - Mar 25, 2015 om 15:32
36 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ik heb nu hopelijk de oplossing gekregen. Ik zal het hieronder zetten. De laatste instelling stond bij mij dus verkeerd. Ik heb het net veranderd, dus het is nog even afwachten of het inderdaad DE oplossing is! Ik laat het hier nog weten! Iedereen iig hartelijk dank voor de reacties.
de oplossing is

in uw modem onder hoofdstuk wmm

enegiebeheer

WMM Support ja
No-Acknowledgement nee
Power Save Support nee deze staat nu op ja moet op nee staan

rr
door rregter - Sep 6, 2015 om 03:06
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Om uw signaalbereik te vergroten of continue actief te houden kunt uw werken met
een wifi versterker of een extra router erbij plaatsen.
Een gemiddelde router ( modem ) gaat 4 á 5 jaar mee en dan verliest deze zijn sterkte.
Voor een ruime keus nieuwe en goedkope routers of versterkers kunt u kijken op
www.wifi-router-plaza.com

MvG
R.Regter

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer