Aldi en statiegeld
bij de Aldi is het beleid dat je dezelfde dag je statiegeld bon moet inleveren. dit is om te voorkomen dat het personeel rommelt met de ingenomen ftessen/kratten en dus staiegeld opstrijkt. Als je het als klant vergeet nemen ze de bon niet meer in de volgende keer als je komt want er staat dan een andere datum op. Ik vind het onjuist dat je als klant de dupe wordt van een personeels maatregel, iedereen vergeet wel eens z'n statiegeldbon en het blijft mijn geld waar ik recht op heb. Een Aldi site is er wel, e-mail adres is er niet. Bellen naar hun kantoor kan, dan hoor je bovengenoemd verhaal. Of het nou weinig of veel geld is, het klopt niet. Een zaak voor kassa?
@daisy1954
Of het een zaak voor Kassa is? Hmm ... dan zou u Kassa een mailtje moeten sturen. [linkerkant: contact] Aan de andere kant: een halszaak is het niet. Als je weet dat dit een Aldi beleid is, zou je er rekeningen mee kunnen/moeten houden. Denk dat het aan het soort zaak ligt. Ook ik vergeet wel eens een bonnetje in te leveren. Maar heb nog nooit naderhand de bon niet meer kunnen slijten. [is niet bij Aldi]
Wat ik persoonlijk nog ergerlijker vind, we hebben het tenslotte hier over je eigen geld, dat er bij sommige kassa's staat: we hebben niet terug van €100,-. [of: we nemen het niet aan] Nu moet ik wel zeggen dat als je geld uit de flappentap haalt, je geen honderdjes krijgt .... maar als ik dat lees, denk ik ook: flauwekul! Is wettig betaalmiddel, dus je hebt het maar aan te nemen. Dus dat bonnetje van u? Misschien toch wel een vergelijkend iets? Voor 50/50 hebben we dan toch wel een beetje gelijk dacht ik zo.
m.vr.gr.
Als je een supermarkt binnenkomt en je gaat door het draaihekje heen dan ga je akkoord met de huisregels. Deze moeten natuurlijk wel ergens duidelijk vermeld staan. Is het een huisregel van de Aldi dat je dezelfde dag nog je emballagebon in moet leveren, dan ga je akkoord op het moment van binnenkomen van het hekje....
Daarbij controleren ze vaak per week de uitgegeven emballagebonnen met de ingenomen emballagebonnen aan de kassa. Deze zouden dus overeen moeten komen...als u deze 1 week later inlevert, kloppen de gegevens niet meer.
Om terug te komen op de vraag waarom er supermarkten zijn die geen 100 euro aannemen of hier niet terug van hebben: Supermarkten zijn de laatste tijd steeds vaker doelwit van overvallen. Ze proberen dus ook zo weinig mogelijk geld in hun kassalade te hebben om overvallen te voorkomen. Het is dus begrijpelijk dat een kassiere niet terugheeft van 200 euro....In de meeste winkels wordt 100 euro wel geaccepteerd, maar 200 en 500 euro niet, ivm met het weinige wisselgeld wat ze in de lade hebben en dat is maar goed ook voor de veiligheid. Niet alleen voor de kassiere's maar ook voor de klant!
Ben helemaal eens met de topicstarter.Niks huisregels.Pure diefstal als ze dit doen.Logo en datum staat op de bon.
T
Hallo daisy1954, ik herken Uw probleem, heb zelfs meegemaakt, dat ze de normale bierflesjes (euroflesjes van 33cl) weigerden aan te nemen bij Aldi! En nog een dan: AH XL, als ik aan de andere kant van de stad mijn flessen inlever bij een AH filiaal(XL), en je vergeet je emballage bonnetje in te leveren, dan kun je dit ook niet bij een ander 'normaal'filiaal van ze,dicht bij mij in de buurt, inleveren. Als ik boodschappen bij ze koop, nemen ze wel graag mijn geld aan..!Ja, misschien wel een onderwerpje voor in Kassa, inderdaad, want het gaat toch om geld, wat je eigenlijk 'uitgeleend'hebt aan ze, want zo is dat ook nog eens....eigenlijk is wat U aangeeft, 'verkapte' diefstal van de mensen hun geld....
Daarbij controleren ze vaak per week de uitgegeven emballagebonnen met de ingenomen emballagebonnen aan de kassa. Deze zouden dus overeen moeten komen...als u deze 1 week later inlevert, kloppen de gegevens niet meer.
Ik zou zeggen, da's dan hun probleem! Ik heb nog nooit bij een Aldi of Lidl een bordje zien hangen waarop de regels staan mbt. emballagebonnetjes.
En wat het betalen met biljetten van 100 euro betreft: Als staat aangegeven dat ze die niet aannemen kun je als klant op je kop gaan staan! Dat recht hebben winkeliers...
Maar daarover zijn al honderden topics volgeschreven....
@zinook
U werkt naar alle waarschijnlijkheid in een supermarkt? Meningen mogen gelukkig verschillen.
Ben het niet geheel eens met uw stelling. Als ik 's middags de buurtsuper een bezoek breng [de supermarkt is dan al uren open] en ik zie de kassa open gaan ..... heeeel veel wisselgeld hoor. Dus het blijft mij nog steeds een raadsel waarom een wettig betaalmiddel, al is het €100 of €200 niet geaccepteerd wordt. Bij mij komt dat over, als dat ze die 100/200/500 biljetten dus beter niet in het geld circuit hadden kunnen gooien. Je hebt er niks aan ........ ;-)
Ik werk idd zelf in een supermarkt en wij doen niet moeilijk over emballagebonnen die niet dezelfde dag ingeleverd worden.
En ik ben het eens dat als de gegevens niet meer overeen komen dat dat niet de klant zijn probleem is. Het is wel een feit dat als er huisregels aan de deur hangen en je stapt de winkel binnen, je akkoord gaat met deze regels en anders moet je maar ergens anders boodschappen doen. Neemt niet weg dat het wel flauw is dat ze de emballagebon een week later niet meer vergoeden.
Wat betreft de kassalades die vol wisselgeld zitten bij andere supermarkten, ja dat vind ik niet slim....De kassiere's dienen regelmatig af te romen en daar hameren we ook steeds op. Regelmatig loopt de hoofdkassiere ook langs om te controleren of het wisselgeld minimaal is in de lades, dit ivm veiligheid. In onze winkel wordt daar echt op gehamerd.
Wat betreft emballagebonnen in een andere gelijknamige winkel inleveren: Vaak kan dit niet aangezien de kassa de streepjescode van de bon niet kan lezen. Deze dient dus ook ingeleverd te worden in de winkel waar deze uitgegeven is.
daisy1954 schreef op maandag 1 dec 2008, 20:35: bij de Aldi is het beleid dat je dezelfde dag je statiegeld bon moet inleveren. dit is om te voorkomen dat het personeel rommelt met de ingenomen ftessen/kratten en dus staiegeld opstrijkt. Als je het als klant vergeet nemen ze de bon niet meer in de volgende keer als je komt want er staat dan een andere datum op. Ik vind het onjuist dat je als klant de dupe wordt van een personeels maatregel, iedereen vergeet wel eens z'n statiegeldbon en het blijft mijn geld waar ik recht op heb. Een Aldi site is er wel, e-mail adres is er niet. Bellen naar hun kantoor kan, dan hoor je bovengenoemd verhaal. Of het nou weinig of veel geld is, het klopt niet. Een zaak voor kassa?
sorrie ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar het heeft niks met het personeel te maken[rommelen? dat is onmogelijk met hun kassa systeem]alle handelingen van de cassiere is te controleren.Alle bonnetje worden geregistreed,hoeveel bonnetjes je moet hebben aan de eind van de dag en daarna worden alle bonnetjes bij elkaar opgeteld en dan kunnen ze precies zien hoeveel bonnen de cassiere heeft en van welke totaal bedrag,als dat niet klopt moet je je als cassiere kunnen verandwoorden
richard83 schreef op zaterdag 5 jun 2010, 18:56: Waarom haal je weer een oud topic om hoog?
Om dezelfde reden als waarom ik op de andere topic reageer.En als iemand zo domdenkend is om het personeel schuld te geven voor de regels die de aldi opstelt vind ik dat ik daarop kan reageren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer