da
door daisy1954 Dec 1, 2008 om 20:35
Winkels & webshops

Aldi en statiegeld

bij de Aldi is het beleid dat je dezelfde dag je statiegeld bon moet inleveren. dit is om te voorkomen dat het personeel rommelt met de ingenomen ftessen/kratten en dus staiegeld opstrijkt. Als je het als klant vergeet nemen ze de bon niet meer in de volgende keer als je komt want er staat dan een andere datum op. Ik vind het onjuist dat je als klant de dupe wordt van een personeels maatregel, iedereen vergeet wel eens z'n statiegeldbon en het blijft mijn geld waar ik recht op heb. Een Aldi site is er wel, e-mail adres is er niet. Bellen naar hun kantoor kan, dan hoor je bovengenoemd verhaal. Of het nou weinig of veel geld is, het klopt niet. Een zaak voor kassa?

8912 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 1, 2008 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@daisy1954

Of het een zaak voor Kassa is? Hmm ... dan zou u Kassa een mailtje moeten sturen. [linkerkant: contact] Aan de andere kant: een halszaak is het niet. Als je weet dat dit een Aldi beleid is, zou je er rekeningen mee kunnen/moeten houden. Denk dat het aan het soort zaak ligt. Ook ik vergeet wel eens een bonnetje in te leveren. Maar heb nog nooit naderhand de bon niet meer kunnen slijten. [is niet bij Aldi]

Wat ik persoonlijk nog ergerlijker vind, we hebben het tenslotte hier over je eigen geld, dat er bij sommige kassa's staat: we hebben niet terug van €100,-. [of: we nemen het niet aan] Nu moet ik wel zeggen dat als je geld uit de flappentap haalt, je geen honderdjes krijgt .... maar als ik dat lees, denk ik ook: flauwekul! Is wettig betaalmiddel, dus je hebt het maar aan te nemen. Dus dat bonnetje van u? Misschien toch wel een vergelijkend iets? Voor 50/50 hebben we dan toch wel een beetje gelijk dacht ik zo.

m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2008 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een supermarkt binnenkomt en je gaat door het draaihekje heen dan ga je akkoord met de huisregels. Deze moeten natuurlijk wel ergens duidelijk vermeld staan. Is het een huisregel van de Aldi dat je dezelfde dag nog je emballagebon in moet leveren, dan ga je akkoord op het moment van binnenkomen van het hekje....

Daarbij controleren ze vaak per week de uitgegeven emballagebonnen met de ingenomen emballagebonnen aan de kassa. Deze zouden dus overeen moeten komen...als u deze 1 week later inlevert, kloppen de gegevens niet meer.

Om terug te komen op de vraag waarom er supermarkten zijn die geen 100 euro aannemen of hier niet terug van hebben: Supermarkten zijn de laatste tijd steeds vaker doelwit van overvallen. Ze proberen dus ook zo weinig mogelijk geld in hun kassalade te hebben om overvallen te voorkomen. Het is dus begrijpelijk dat een kassiere niet terugheeft van 200 euro....In de meeste winkels wordt 100 euro wel geaccepteerd, maar 200 en 500 euro niet, ivm met het weinige wisselgeld wat ze in de lade hebben en dat is maar goed ook voor de veiligheid. Niet alleen voor de kassiere's maar ook voor de klant!

ve
door verwijderd - Dec 2, 2008 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben helemaal eens met de topicstarter.Niks huisregels.Pure diefstal als ze dit doen.Logo en datum staat op de bon.

T

ve
door verwijderd - Dec 2, 2008 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo daisy1954, ik herken Uw probleem, heb zelfs meegemaakt, dat ze de normale bierflesjes (euroflesjes van 33cl) weigerden aan te nemen bij Aldi! En nog een dan: AH XL, als ik aan de andere kant van de stad mijn flessen inlever bij een AH filiaal(XL), en je vergeet je emballage bonnetje in te leveren, dan kun je dit ook niet bij een ander 'normaal'filiaal van ze,dicht bij mij in de buurt, inleveren. Als ik boodschappen bij ze koop, nemen ze wel graag mijn geld aan..!Ja, misschien wel een onderwerpje voor in Kassa, inderdaad, want het gaat toch om geld, wat je eigenlijk 'uitgeleend'hebt aan ze, want zo is dat ook nog eens....eigenlijk is wat U aangeeft, 'verkapte' diefstal van de mensen hun geld....

ve
door verwijderd - Dec 2, 2008 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Daarbij controleren ze vaak per week de uitgegeven emballagebonnen met de ingenomen emballagebonnen aan de kassa. Deze zouden dus overeen moeten komen...als u deze 1 week later inlevert, kloppen de gegevens niet meer.

Ik zou zeggen, da's dan hun probleem! Ik heb nog nooit bij een Aldi of Lidl een bordje zien hangen waarop de regels staan mbt. emballagebonnetjes.

En wat het betalen met biljetten van 100 euro betreft: Als staat aangegeven dat ze die niet aannemen kun je als klant op je kop gaan staan! Dat recht hebben winkeliers...

Maar daarover zijn al honderden topics volgeschreven....

ve
door verwijderd - Dec 2, 2008 om 20:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@zinook

U werkt naar alle waarschijnlijkheid in een supermarkt? Meningen mogen gelukkig verschillen.

Ben het niet geheel eens met uw stelling. Als ik 's middags de buurtsuper een bezoek breng [de supermarkt is dan al uren open] en ik zie de kassa open gaan ..... heeeel veel wisselgeld hoor. Dus het blijft mij nog steeds een raadsel waarom een wettig betaalmiddel, al is het €100 of €200 niet geaccepteerd wordt. Bij mij komt dat over, als dat ze die 100/200/500 biljetten dus beter niet in het geld circuit hadden kunnen gooien. Je hebt er niks aan ........ ;-)

ve
door verwijderd - Dec 2, 2008 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk idd zelf in een supermarkt en wij doen niet moeilijk over emballagebonnen die niet dezelfde dag ingeleverd worden.

En ik ben het eens dat als de gegevens niet meer overeen komen dat dat niet de klant zijn probleem is. Het is wel een feit dat als er huisregels aan de deur hangen en je stapt de winkel binnen, je akkoord gaat met deze regels en anders moet je maar ergens anders boodschappen doen. Neemt niet weg dat het wel flauw is dat ze de emballagebon een week later niet meer vergoeden.

Wat betreft de kassalades die vol wisselgeld zitten bij andere supermarkten, ja dat vind ik niet slim....De kassiere's dienen regelmatig af te romen en daar hameren we ook steeds op. Regelmatig loopt de hoofdkassiere ook langs om te controleren of het wisselgeld minimaal is in de lades, dit ivm veiligheid. In onze winkel wordt daar echt op gehamerd.

Wat betreft emballagebonnen in een andere gelijknamige winkel inleveren: Vaak kan dit niet aangezien de kassa de streepjescode van de bon niet kan lezen. Deze dient dus ook ingeleverd te worden in de winkel waar deze uitgegeven is.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

daisy1954 schreef op maandag 1 dec 2008, 20:35: bij de Aldi is het beleid dat je dezelfde dag je statiegeld bon moet inleveren. dit is om te voorkomen dat het personeel rommelt met de ingenomen ftessen/kratten en dus staiegeld opstrijkt. Als je het als klant vergeet nemen ze de bon niet meer in de volgende keer als je komt want er staat dan een andere datum op. Ik vind het onjuist dat je als klant de dupe wordt van een personeels maatregel, iedereen vergeet wel eens z'n statiegeldbon en het blijft mijn geld waar ik recht op heb. Een Aldi site is er wel, e-mail adres is er niet. Bellen naar hun kantoor kan, dan hoor je bovengenoemd verhaal. Of het nou weinig of veel geld is, het klopt niet. Een zaak voor kassa?

sorrie ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt maar het heeft niks met het personeel te maken[rommelen? dat is onmogelijk met hun kassa systeem]alle handelingen van de cassiere is te controleren.Alle bonnetje worden geregistreed,hoeveel bonnetjes je moet hebben aan de eind van de dag en daarna worden alle bonnetjes bij elkaar opgeteld en dan kunnen ze precies zien hoeveel bonnen de cassiere heeft en van welke totaal bedrag,als dat niet klopt moet je je als cassiere kunnen verandwoorden

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom haal je weer een oud topic om hoog?

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

richard83 schreef op zaterdag 5 jun 2010, 18:56: Waarom haal je weer een oud topic om hoog?

Om dezelfde reden als waarom ik op de andere topic reageer.En als iemand zo domdenkend is om het personeel schuld te geven voor de regels die de aldi opstelt vind ik dat ik daarop kan reageren.

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

depplover schreef op zaterdag 5 jun 2010, 19:03:
richard83 schreef op zaterdag 5 jun 2010, 18:56: Waarom haal je weer een oud topic om hoog?

Om dezelfde reden als waarom ik op de andere topic reageer.En als iemand zo domdenkend is om het personeel schuld te geven voor de regels die de aldi opstelt vind ik dat ik daarop kan reageren.

Het gaat erom dat iemand hier een vraag stelt en daar een antwoord op wil. Het heeft niet zoveel zin om na anderhalf jaar nog eens te reageren. Dat geldt voor de meeste topics, mensen willen graag zsm een antwoord en gaan echt niet in voorkomende gevalllen anderhalf jaar zitten wachten tot er weer iemand reageert met een totaal overbodeige reactie!

ve
door verwijderd - Jun 5, 2010 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ depplover:

Je doet je avatar wel eer aan. Het is tweetalig. Depp (afkorting van Deppert) is Duits en dan heb ik het niet over Johnny. Lover is Engels.

Lover zou men mij wel mogen noemen, maar Depp liever niet.

Gezien je avatar en je reactie op oude topics hou je (van idioten) er dus van idioot/gek te zijn?

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Mar 10, 2014 om 12:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

zinook schreef op dinsdag 2 dec 2008, 19:41: Als je een supermarkt binnenkomt en je gaat door het draaihekje heen dan ga je akkoord met de huisregels. Deze moeten natuurlijk wel ergens duidelijk vermeld staan. Is het een huisregel van de Aldi dat je dezelfde dag nog je emballagebon in moet leveren, dan ga je akkoord op het moment van binnenkomen van het hekje....
Daarbij controleren ze vaak per week de uitgegeven emballagebonnen met de ingenomen emballagebonnen aan de kassa. Deze zouden dus overeen moeten komen...als u deze 1 week later inlevert, kloppen de gegevens niet meer.
Om terug te komen op de vraag waarom er supermarkten zijn die geen 100 euro aannemen of hier niet terug van hebben: Supermarkten zijn de laatste tijd steeds vaker doelwit van overvallen. Ze proberen dus ook zo weinig mogelijk geld in hun kassalade te hebben om overvallen te voorkomen. Het is dus begrijpelijk dat een kassiere niet terugheeft van 200 euro....In de meeste winkels wordt 100 euro wel geaccepteerd, maar 200 en 500 euro niet, ivm met het weinige wisselgeld wat ze in de lade hebben en dat is maar goed ook voor de veiligheid. Niet alleen voor de kassiere's maar ook voor de klant!

Ik weet niet of / en hoe dit wettelijk geregeld is.
Het lijkt mij dat de emballage bon een tegoed bon is. Ik vind het vreemd dat dit dan maar een dag geldig is. Als de wet aangeeft dat deze bon een langere houdbaarheidsdatum heeft, kunnen huisregels de wettelijke bepalingen natuurlijk nooit en te nimmer overrulen.
Verder heb ik niet om een automaat gevraagd die een bonnetje uitspuugt, laat de automaat gewoon cash uitbetalen of laat de supermarkt gewoon de emballage innemen en contant uitbetalen is het probleem opgelost.