waarschuw redactie
Gebruikersnaam:
matthijss
Level:
Datum:
vrijdag 11 dec 2009, 13:55
Categorie:
Vakantie & Vrije tijd - Overig 
Antwoorden:
7
Trefwoorden:
tent, aldi, kapot, regen, klantenservice, klacht, telefoonnummer 

Wij hebben in mei bij de Aldi in Ede een 6-persoons tent gekocht. In augustus zijn wij met deze tent op vakantie geweest naar Zuid-Frankrijk.
De eerste week Zuid-Frankrijk ging prima; warm weer zonder regen. In de tweede week zijn wij naar Zuid-West Frankrijk getrokken waar we wat hoger in de bergen een leuke plek op een leuke camping hebben gevonden.
In de 3e nacht van die tweede week begon het hard te regenen. Niks aan de hand dachten we nog, we hebben immers een nieuwe tent. 's Morgens werd ik wakker van mijn zoontje (4) die schreeuwde dat zijn kamer (compartiment) ingestort was. Inderdaad was de tent in het midden helemaal omlaag geklapt. We hebben ons toen snel aangekleedt en zijn uit de tent gegaan.

Buiten bleek waardoor onze tent ingeklapt was: het water wat 's nachts gevallen was kon niet weglopen van het middelste vlak bovenop de tent. Omdat dat vlak onder het gewicht van het water inzakte is daar steeds meer water ingestroomd, totdat de stokken het niet meer hielden en allemaal zijn gespleten. We hebben het water van de tent laten lopen en 'm weer geprobeerd wat rechter op te zetten. Dit mislukte door de 4 gespleten stokken.

Van de campingeigenaar hebben we toen metalen tentstokken gekregen waarmee we de gespleten stokken 'gespalkt' hebben, waardoor we konden blijven staan en niet vroegtijdig terug hoefden te keren naar Nederland.

De volgende avond begon het weer te regenen en ben ik de halve nacht bezig geweest om het water van de tent af te halen. Op dat moment kwam ik er ook achter dat alle naden water doorlaten en de rits als een soort rails al het water netjes de tent in geleidt. Na de tweede week zijn we, zoals gepland, teruggekeerd naar Nederland.

In Nederland aangekomen ben ik na 3 weken naar de Aldi gegaan om het verhaal uit te leggen en te vragen wat te doen. Daar werd mij op hoogst onfatsoenlijke wijze verteld dat ik voor klachten over producten niet bij de Aldi moest zijn, maar dat ik contact op moest nemen met de fabrikant. Er werd me niet verteld hoe ik dat moest doen, er werd me wel verteld dat zij (de Aldi-chef denk ik) niks voor me kon doen. Ze was alweer vertrokken voor ik er erg in had. Ik heb niet eens de gelegenheid gehad uit te leggen wat er precies is gebeurd.

Ik was op dat moment zo pissig dat ik thuis aangekomen de tent in de schuur heb gegooid en er sinsdien eigenlijk niet maar aan gedacht heb.
Nu, 3 maanden later, ben ik de tent weer tegengekomen en wil ik dit probleem oplossen. Ik heb geen gegevens van de fabrikant, en stom genoeg ben ik de bon en het garantiebewijs kwijt geraakt. Wel heb ik een rekeningafschrift waarop het bedrag staat dat ik in mei voor deze tent gepind heb (109,00 euro).
Nou wil ik graag contact opnemen met een klantenservice van Aldi om het verhaal uit te leggen, maar kan daar geen contactinformatie over vinden. Bij het verkooppunt in Ede willen ze me ook niet verder helpen.

Heeft iemand een idee wat ik nu kan gaan doen om mijn doel te bereiken (nieuwe tent of mijn geld terug)?

Alvast bedankt voor de reacties.