al
door alouis Jul 29, 2014 om 11:39
Voeding & gezondheid

Allergie?

Beste Panelleden,
Mijn vrouw zit al jarenlang met een medisch probleem waar tot nog toe geen enkele arts verbetering in heeft kunnen brengen. Zij heeft hoofdzakelijk in de zomer veel last van eczeem / allergie of wat het dan ook mag zijn, en dan voornamelijk aan haar handen. Af en toe lijkt het wel alsof zij haar handen op een hete kachel heeft gelegd omdat zij dan een en al blaren heeft. Als het in de zomer warm is, en veel erger nog als er onweer dreigt, dan ziet zij het ook niet meer zitten van de jeuk. Ze kan in deze tijd praktisch geen zonlicht verdragen en erger nog ook geen druppel water op haar huid, omdat water de jeuk nog erger maakt. Dus door de zon gaat zij transpireren en wordt de kwaal nog erger. Zij is al jaren in behandeling bij een dermatoloog die haar, jammer genoeg, nog steeds niet effectief heeft kunnen behandelen. Ook is zij hiervoor reeds naar het universiteitsziekenhuis in Utrecht geweest, maar als men in de zomer last heeft, kan men pas in de winter daar terecht en dit heeft dan ook jammer genoeg niets opgeleverd. Nu 1,5 jaar geleden is zij nog in Duitsland naar een professor in een universiteitsziekenhuis geweest en dit onderzoek heeft in ieder geval uitgewezen dat zij allergisch zou zijn voor composieten, die natuurlijk in deze tijd en eerder vol in bloei staan. Voor alle duidelijkheid, zalfjes hebben haar nog nooit geholpen en wassen doet zij zich hoofdzakelijk met Cetomacrogolzalf dat wascrème is. Bij koelen heeft zij wel enige verlichting, maar hier komt weer condensaat vrij en ook weer meer last. Als het in de zomer te erg wordt, dan gebruikt zij bij hoge uitzondering Dermovate zalf, wat zoiets als Prednison zou moeten zijn.(Ik hoop dat ik dit goed heb geciteerd.)Mijn vraag is nu, zijn er mensen die hier misschien ook last van hebben, hebben gehad, of weet hebben van een of andere therapie, al dan niet alternatief en de kennis hiervan met ons willen delen?
Voor elke serieuze reactie ben ik u dankbaar.
Alouis.

1488 3 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 29, 2014 om 11:55
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik kende vroeger iemand die een soort zonneallergie had. Die droeg altijd katoenen handschoentjes in de zomer en een hoed. Ze maakte er echt iets leuk van qua kleding en zo stond het ook helemaal niet gek, al was het hartje zomer.

Een therapie ken ik helaas niet.
Sterkte!

mahadma
door mahadma - Jul 29, 2014 om 12:18
11522 Antwoorden / 51 Vragen

Voor wat het waard is: Sudocreme of Baby 0% parfum en kleurstoffen Zinkzalf? Geen garantie, vraag eerst advies aan je huisarts. Bij ons in de familie werkt dit.

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 29, 2014 om 12:25
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Alouis,
u kunt dit even doornemen nu de artsen het ook niet kunnen verhelpen.
KLIK
Vr. gr.