AllSecur weigert uitbetalen, ondanks toezegging telefoon en via derde partij
Beste mensen, dit is mijn verhaal huidig gaande. Ik ga de kern zoveel mogelijk weergeven:
* Zondag 15 maart werd ik geconfronteerd met een inbraak in mijn auto; Raam ingeslagen, enkele spullen ontvreemd, navigatie (ingebouwd en beveiligd) verwijderd en deukje in deur waar het raam ingeslagen is.
* Zondag 15 maart verzekering (AllSecur) gebeld en kon alleen het raam per direct repareren. Goed afgehandeld.
* Maandag 16 maart t/m Woensdag 18 maart: Zakenreis, dus kon weinig regelen. Af en toe telefoontje naar AllSecur om enkele informatie duidelijk te hebben, maar geen concrete afspraken.
* Donderdag 19 maart om 8.00 op locatie bij samenwerkend herstel bedrijf van AllSecur om overige schade (navigatie + deukje) op te nemen. Zij wijzen mij erop dat deukje waarschijnlijk afgedaan gaat worden als parkeerschade (lijkt mij geen neutrale opstelling) en navigatie geven zij aan dat er zo en zo een expert moet komen op locatie. Afspraak expert + autoherstel wordt gezet op Vrijdag 27 maart.
* Donderdag 19 maart om 8.30 ga ik naar mijn merkdealer (Mercedes) en zij geven aan dat navigatiemodule (het onderdeel dat ontvreemd is) op voorraad is en zo aangeschaft kon worden.
* Donderdag 19 maart om 9.15: Ik bel AllSecur op en geef aan dat ik die navigatie via de merkdealer per direct kan regelen en sinds ik veel op de weg ben, dit voor mij voordelig is. AllSecur medewerker zegt dat ze (vrouw) in overleg moet met mijn schadebehandelaar. Enkele minuten later krijg ik het volgende te horen:
- Navigatie: Ik moest een offerte opvragen bij Mercedes en deze doorsturen naar AllSecur (schade@contact.allsecur.nl) met schadenummer. Deze zou dan in mijn dossier terecht komen en de toezegging werd gedaan om het bedrag op mijn rekening te storten, zodat ik de navigatie kan aanschaffen.
- Deukje moest nog wel beoordeeld worden door expert.
* Donderdag 19 maart 17.30: Krijg offerte van Mercedes met bedrag van 799 euro voor de navigatiemodule. Omdat genoeg geld had, heb ik de navigatie toen ook aangeschaft (op basis van toezegging AllSecur, anders gewacht).
* Vrijdag 20 maart: Ik stuur een mail naar het autoschadeherstel bedrijf om de afspraak af te zeggen voor 27 maart, door toezegging AllSecur op vergoeden navigatie op basis van offerte.
* Maandag 23 maart: Krijg mail van autoschadeherstel bedrijf dat zij contact hebben opgenomen met AllSecur en ook zij toestemming hebben gekregen om zonder expert de navigatiemodule aan te schaffen. Maar door mijn annulering afspraak, zullen zij het onderdeel bij leverancier annuleren.
* Maandag 23 maart 16.30: Aan de hand van bovenstaande bericht bel ik mijn schadebehandelaar van AllSecur op. Hij zegt dat op basis van de offerte geen uitbetaling gaat plaatsvinden. Een expert moest het eerst behandelen. Ik geef aan dat ik op toezegging van AllSecur en volgens de AllSecur medewerker op Donderdag 19 maart, in overleg met hem, er vergoeding voor de navigatiemodule via offerte gedaan mocht worden.
- Schadebehandelaar ontkent deze toezegging en beroept zich op verplichting expert nodig.
- Schadebehandelaar zegt dat het bedrag van navigatiemodule van 799 euro niet de waarde is die hij kan vergoeden, omdat er bepaald moet worden hoeveel hij nog waard was op het moment van diefstal.
- Schadebehandelaar ontkent van enig afweten dat schadeherstelbedrijf het onderdeel besteld heeft en dat zij dit helemaal niet mogen.
Sta ik in mijn recht?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiƫsta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer