doetinchem
door doetinchem Sep 18, 2014 om 12:09
Computers & telefonie

Android virus ontdekt

Op mijn I-pad was er opeens een envelopje met een knipperende 1 , daarop gedrukt staat er het volgende bericht van myperfectmobile.net ....er is nieuwe update voor WhatsApp beschikbaar....update je Whatsapp nu! en dan de mogelijkheid om op OK te drukken.
Op de I-pad staat niet eens Whatsapp.

Een half uur geleden was er het volgende bericht....myperfectmobile.net...android virus ontdekt..Trojan: mobile OS/Tapsnake.
Ook de mogelijkheid om op OK te drukken.
Hoe krijg ik het envelopje weg?

5229 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2014 om 13:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo doetinchem,

Dat is scareware; lees eens hier.

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2014 om 14:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nog wat info: klik hier.
En hier.

edrick3
door edrick3 - Sep 18, 2014 om 14:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@doetinchem,

.....Hoe krijg ik het envelopje weg?....
1. Veeg met je vinger over het ongewenste e-mailbericht. Er verschijnt nu een knop Verwijder waarmee je de e-mail weggooit zonder deze eerst te openen. Of:
2. Klik op de knop Wijzig, rechtsboven in het scherm. Er verschijnen nu witte bolletjes vóór elk e-mailbericht. Vink alle berichten aan die je wilt weggooien en tik daarna op de knop Prullenmand. Je kunt nu in één keer een reeks e-mailberichten weggooien zonder ze te openen.
(Bron:iculture)

Suc6