li
door lieverdje7 Aug 9, 2012 om 11:41
Computers & telefonie

Android virus

Lookout heeft zojuist een trojan op mijn Samsung smartphone (android 2.1) gevonden. Hij zit in Google zoeken (verbeterd) versie 2.1 update 1. Er staat verder bij: trojan.Android.FakeGGSearch.a

Hij schijnt contact te leggen met China...

Ik heb geprobeerd hem te verwijderen maar dit lukt niet.

Weet iemand hoe dit wel kan? Ik heb via google gezocht maar dan vind ik uiteraard niks ;-)

Alvast bedankt!

6943 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ha Lieverdje7,
ik heb hetzelfde probleem. Zag op Google dat FakeGGSearch internationaal de kop opsteekt! Allemaal heel recent.
De malware verstopt zich (niet te zien bij toepassinegen) en is via Lookout niet te verwijderen. Heb bij T-Mobile mijn account gecheckt, tot nu toe geen zichtbare sms-jes naar China, maar dat is natuurlijk geen garantie.
Hoor graag hoe ik dat virus kwijt kan raken, HELLUP!!!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het hier... eens. Het zou een valse melding kunnen zijn.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 12:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Scan eens met een ander antivirus programma, bijv. Avast Mobile of een van de andere van Google Play.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

wroestenburg schreef op donderdag 9 aug 2012, 12:25: Ha Lieverdje7,
ik heb hetzelfde probleem. Zag op Google dat FakeGGSearch internationaal de kop opsteekt! Allemaal heel recent.
De malware verstopt zich (niet te zien bij toepassinegen) en is via Lookout niet te verwijderen. Heb bij T-Mobile mijn account gecheckt, tot nu toe geen zichtbare sms-jes naar China, maar dat is natuurlijk geen garantie.
Hoor graag hoe ik dat virus kwijt kan raken, HELLUP!!!

Ik heb op MyVodafone ook nog niks gezien van verzonden berichten. Wel maar even in de gaten houden...

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op donderdag 9 aug 2012, 12:55: Scan eens met een ander antivirus programma, bijv. Avast Mobile of een van de andere van Google Play.

vr.gr.

Dank u wel voor uw antwoord, maar ik heb Avast daarstraks al geprobeerd te downloaden, dat lukte ook niet. Er schijnt in die trojan iets te zitten dat er voor zorgt dat anti-virus programma's niet werken en -blijkbaar- ook dat je ze niet uit de market kunt downloaden.

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

winterman schreef op donderdag 9 aug 2012, 12:40: Probeer het hier... eens. Het zou een valse melding kunnen zijn.

Ik heb een request gedaan bij Lookout. Nu wachten op antwoord.
Ik heb net nog eens rondgekeken en zie nu overal meldingen komen. Allemaal in Lookout, waarbij zelfs staat dat het misschien vanuit Lookout zelf komt.
Maar nu nog weten hoe we er vanaf komen!

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.android-hilfe.de/tools/284584-lookout-meldet-trojaner-der-google-suche-app.html

http://masksoferis.wordpress.com/2012/08/09/malware-in-the-phone-google-search-enhanced/ (in deze wordt naar ons verwezen LOL)

Tja...

ve
door verwijderd - Aug 9, 2012 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb antwoord van Lookout!

Kingston, Aug 09 11:00 am (PDT):
Hi Lieverdje7,

I'm sorry for the confusion. Our latest set of malware detection signatures went out to our users last night (August 8, 2012). Unfortunately it misidentifies the app "Google Enhanced Search" as the trojan 'GGSearch'. If you've received this warning please ignore it - we will be shipping a new set of detection signatures in the next 24 hours, at the latest.

Thanks for using Lookout!

Kingston,
The Lookout Team

Have another question about Lookout? It might already be answered here, https://support.mylookout.com/home.

================================================
If your issue is resolved, we'd love to hear what you think of our customer service.
If you have more questions please just reply to this email rather than add them to the survey response.

Please take a moment to answer one simple question below:

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 00:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dus een valse melding.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist!
Nou, toch bedankt voor het meedenken!

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een algemene opmerking voor als downloaden via Google Play niet lukt: vaak kun je een app dan wel rechtstreeks van de site van de maker ervan downloaden, eventueel met gebruik van een andere browser (niet de Google browser) is mijn ervaring.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2012 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op vrijdag 10 aug 2012, 11:35: Nog een algemene opmerking voor als downloaden via Google Play niet lukt: vaak kun je een app dan wel rechtstreeks van de site van de maker ervan downloaden, eventueel met gebruik van een andere browser (niet de Google browser) is mijn ervaring.

vr.gr.

Dank u wel, ik ga dat zeker proberen.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2012 om 08:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ook vaak wil helpen als je niet kunt downloaden uit Google Play:
Ga naar instellingen, klik op apps en klik op Google Play. Kies dan "buffer leegmaken" en "gegevens wissen" en ga naar Google Play. Je moet daar dan waarschijnlijk opnieuw inloggen met je gmail-adres en dan is alles weer als vanouds.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2012 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank u wel Tucker! Ook dit ga ik uitproberen.