si
door sinah Oct 6, 2013 om 10:40
Huishouden & energie

Annemer verdwenen, containerbedrijf weigert

Mijn aannemer is halverwege de verbouwing /uitbouwen verdwenen, wij zijn al ons geld kwijt en we leven nu in een huis waar heel veel dingen moeten gebeuren zoals, metselen, isolatie, een kapotte dakkoepel verven etc. Een enorme chaos.

Ik heb een advocaat in arm genomen en ook aangifte gedaan bij de politie, maar ik heb weinig hoop.

Ik heb de containerbedrijf gevraagd om zijn (volle) container van ons terrein te verwijderen en containerbedrijf vraagt nu extra geld omdat mijn aannemer sloopafval niet gesorteerd heeft.

En nu mijn buren zijn aan het klachten en maken zich zorgen om ongedierte rondom de container.

Als ik help van mijn advocaat vragen dit kost mij 185 euro excl btw per uur.

Wat kan ik nu doen om de container te laten verdwijnen? Wij weten het echt niet meer.

3452 13 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Oct 6, 2013 om 10:43
937 Antwoorden / 2 Vragen

Het bedrijf betalen voor het oplossen van de situatie. Uw aannemer is verdwenen en zal ook niet snel terug komen. Dus als u de container weg wilt hebben zult u moeten betalen, en de kosten proberen te verhalen op de verdwenen aannemer.

edrick3
door edrick3 - Oct 6, 2013 om 10:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

HAllo sinah,

Als de container geplaatst is in opdracht van de aannemer, dan dienen ze de container te verwijderen.
Is dan een zaak tussen de plaatser van de container en de aannemer.
Schrijf ze een brief en sommeer ze de container te verwijderen.

Suc6

zoekster
door zoekster - Oct 6, 2013 om 10:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe kan die aannemer zijn verdwenen? Is hij een buitenlander, of naar het buitenland gevlucht, anders moet hij toch op te snorren zijn?
Staat hij nog bij het KvK ingeschreven? Heeft u zich goed over deze meneer geïnformeerd voor u met hem in zee ging?

Zodra u weet waar hij uithangt zou ik er een no cure no pay incassobureau op zetten en als het nodig is hem voor de rechter slepen.

Voor nu moet u helaas zelf die container weghalen, u kunt uw buren niet opzadelen met uw problemen.
Vervelende situatie.

me
door mein33 - Oct 6, 2013 om 11:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Om verdere problemen met uw buurtgenoten te voorkomen dient u zo spoedig mogelijk een oplossing te zoeken voor het verwijderen van de container.
Aangezien uw aannnemer verdwenen is zal van hem de oplossing niet komen.

Er zijn mijns inziens twee oplossingen mogelijk.

1. U sorteert zelf het afval in de container zoals het containerbedrijf dit van u vraagt en verzoekt het containerbedrijf deze alsnog af te voeren. Vraag wel advies hoe het afval gescheiden dient te worden aangeleverd aangezien hier specifieke (milieu)eisen aan zijn verbonden
2. U neemt de kosten, welke het containerbedrijf voor het afvoeren vraagt, voor uw rekening en het probleem is opgelost.

Mogelijk zijn de extra kosten te verhalen bij een procedure die u, naar ik mag aannemen, tegen de aannemer gaat starten.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2013 om 12:14
16823 Antwoorden / 108 Vragen

In deze tijden verdwijnen aannemers (en onderaannemers) bij bosjes: meestal failliet. Lijkt me niet dat, als de man al te achterhalen is, daar iets te halen valt. Ja, de oplossing is natuurlijk dat u zelf de klos bent en op eigen kosten de container moet verwijderen. Om nog maar niet te spreken van een niet klaar huis waar opnieuw de beurs voor zal moeten worden getrokken. Heel vervelende zaak voor u.
Hoop dat een advocaat nog iets voor u kan betekenen; maar ook dat zie ik somber in.

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2013 om 13:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals al gezegd, ik zou zo snel mogelijk die container laten verwijderen wilt u niet ook nog misschien boetes van en problemen met de gemeente krijgen.

blackjes
door blackjes - Oct 7, 2013 om 12:36
141 Antwoorden / 34 Vragen

De container zal door het containerbedrijf moeten worden weggehaald. Het verdwijnen van de aannemer is ook zijn probleem. U hebt het probleem met Uw woning en het containerbedrijf met de container. Twee mensen hebben allebei hun eigen sores met het verdwijnen van de aannemer.
Dit alles als de aannemer de container heeft besteld.

Blackjes

sa
door saint - Oct 7, 2013 om 13:20
28 Antwoorden / 1 Vragen

Super vervelend, u zit tussen twee vuren;
1: de goede relatie met uw buren / buurt
2: de gevolgen van de verdwenen aannemer.

In het geval met de container lijkt mij dat de aannemer een overeenkomst is aangegaan met de container verhuurder. Deze zal dan ook de kosten op hem moeten verhalen.
Volgens mij bent u geen partij in deze.
Maar ja, wat als de container blijft staan en u ruzie krijgt met de buren, of erger nog een aantal kwajongens steekt er de fik in.
In u geval zou ik de container verhuurder bellen en verzoeken om dat ding per direct weg te halen en de kosten bij de (verdwenen) aannemer neer te leggen.
Als hij weigert zou ik een aangetekende brief sturen, mocht er wat gebeuren met de container staat in elk geval vast gelegd dat u uw best gedaan heeft.

Succes en sterkte met uw aannemer / container.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2013 om 14:19
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=saint schreef op maandag 7 okt 2013, 13:20]Super vervelend, u zit tussen twee vuren;
1: de goede relatie met uw buren / buurt
2: de gevolgen van de verdwenen aannemer.

In het geval met de container lijkt mij dat de aannemer een overeenkomst is aangegaan met de container verhuurder. Deze zal dan ook de kosten op hem moeten verhalen.
Volgens mij bent u geen partij in deze.
Maar ja, wat als de container blijft staan en u ruzie krijgt met de buren, of erger nog een aantal kwajongens steekt er de fik in.
In u geval zou ik de container verhuurder bellen en verzoeken om dat ding per direct weg te halen en de kosten bij de (verdwenen) aannemer neer te leggen.
Als hij weigert zou ik een aangetekende brief sturen, mocht er wat gebeuren met de container staat in elk geval vast gelegd dat u uw best gedaan heeft.

Succes en sterkte met uw aannemer / container.

Dat is allemaal leuk en aardig maar de aannemer is verdwenen, dus vraag ik me af waar de aangetekende brief naar toe moet. Zelfs al zou deze aangenomen worden, u weet: van een kale kip is het moeilijk plukken. Het feit staat er (in dit geval: de container) en ik ben bang dat, ondanks de vele extra kosten die Sinah moet maken, ook het verwijderen van de container op diens conto komt. Het is allemaal erg naar maar werkelijk: wat niet is daar gaat de keizer te voet.

il
door iljaha - Oct 7, 2013 om 17:03
179 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien een rare: uzelf en ook wat buren moeten de politie bellen. Er staat een container in de straat die niemand hier besteld heeft en de eigenaar wil 'm niet ophalen. Natuurlijk zegt de politie dan dat ze niets kunnen doen, maar dat is een kwestie van doorzetten. Bijkomend voordeel is dat u samen met de buren actie onderneemt, en dat vergroot het wij-gevoel.
Verder weet ik wat u voelt rondom de verbouwing: zit zelf in soortgelijke situatie. Heel veel sterkte toegewenst.

sa
door saint - Oct 7, 2013 om 17:19
28 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 7 okt 2013, 14:19][quote=saint schreef op maandag 7 okt 2013, 13:20]Super vervelend, u zit tussen twee vuren;
1: de goede relatie met uw buren / buurt
2: de gevolgen van de verdwenen aannemer.

In het geval met de container lijkt mij dat de aannemer een overeenkomst is aangegaan met de container verhuurder. Deze zal dan ook de kosten op hem moeten verhalen.
Volgens mij bent u geen partij in deze.
Maar ja, wat als de container blijft staan en u ruzie krijgt met de buren, of erger nog een aantal kwajongens steekt er de fik in.
In u geval zou ik de container verhuurder bellen en verzoeken om dat ding per direct weg te halen en de kosten bij de (verdwenen) aannemer neer te leggen.
Als hij weigert zou ik een aangetekende brief sturen, mocht er wat gebeuren met de container staat in elk geval vast gelegd dat u uw best gedaan heeft.

Succes en sterkte met uw aannemer / container.

Dat is allemaal leuk en aardig maar de aannemer is verdwenen, dus vraag ik me af waar de aangetekende brief naar toe moet. Zelfs al zou deze aangenomen worden, u weet: van een kale kip is het moeilijk plukken. Het feit staat er (in dit geval: de container) en ik ben bang dat, ondanks de vele extra kosten die Sinah moet maken, ook het verwijderen van de container op diens conto komt. Het is allemaal erg naar maar werkelijk: wat niet is daar gaat de keizer te voet.

Stuur de aangetekende brief naar de container verhuurder, dat ding staat voor jou deur, de huurder is niet te bereiken en dat ding staat in de weg.
Jij adviseert om zo maar te betalen?
Het is een probleem tussen de aannemer en de container verhuurder.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2013 om 18:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@saint, ja, dat zou kunnen, een brief aan de containerverhuurder sturen. En u denkt dan werkelijk dat hij 'achter de aannemer - opdrachtgever' aan zou gaan, wetende van de al genoemde kale kip. Denk het niet, waar Sinah de brief naar toe stuurt: de rekening komt toch, als de bekende boemerang, terug op het bordje van Sinah. Zelfs met een uitspraak van een rechter: de eiser Sinah krijgt gelijk: maar nu het geld nog. Echt niet, hoe vervelend ook.

opaplop
door opaplop - Oct 8, 2013 om 13:09
76 Antwoorden / 12 Vragen

Beste Sinha.
heb jij of iemand van de familie,bv man geen rechtsbijstandverzekering?????? Hier zou je kunnen vragen,of die er een advocaat op af willen sturen. Of bij een andere verzekering kijken of die wat kunnen betekenen.