Annuleren aankoop/abonnement
Tot mijn ellende heeft onze (volwassen) dochter voor wie wij de administratie doen en haar schulden hebben ingelost, het tóch weer voor elkaar gekregen, vrijdag j.l een zoveelste Mob. abonnement af te sluiten (voor de 'mooie' telefoon)Ze kan dit absoluut niet betalen (heeft er nog 5 van de8 lopen) wij zijn dus de volgende dag meteen teruggegaan naar de Mediamarkt, maar deze kunnen niks doen, omdat hij is afgesloten is bij T-Mobile(voor 2 jaar!!) T-Mobile ligt dwars,uitleg over haar autisme helpt niet,terwijl in hun eigen regels staat dat het binnen 14 dagen geannuleerd kan worden. Dat geldt m.i óók door de Europese wetgeving, maar ze houden de deur dicht (uur aan de telefoon gezeten met diverse medewerkers, maar ik wil het absoluut niét opgeven.
Wie weet wat we moeten doen/waar we nog terecht
kunnen en met welke argumenten?
Helaas heeft zij de overeenkomst in een winkel afgesloten en niet via internet (daar ga ik tenminste vanuit), dan heb je in principe geen bedenktijd.
U zegt echter dat in de regels van T-Mobile staat dat u 14 dagen bedenktijd heeft. Als dat inderdaad staat in de AV die uw dochter bij de aankoop heeft gekregen, dan zou zij daar gebruik van moeten kunnen maken.
Wat uw dochter ook kan doen is gewoon niet betalen, dan wordt zij aangemeld bij Preventel als wanbetaler en dan kan zij nooit meer ergens een mobiel abonnement afsluiten. Afgelopen met die gein.
U zou dit ook nog aan T-mobile kunnen melden, misschien gooien ze dan de handdoek in de ring.
Informeer eens naar de (on)mogelijkheden bij het Juridisch Loket.
Wat staat er over annuleren abonnement in de Algemene Voorwaarden?
Suc6
[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:28]Helaas heeft zij de overeenkomst in een winkel afgesloten en niet via internet (daar ga ik tenminste vanuit), dan heb je in principe geen bedenktijd.
U zegt echter dat in de regels van T-Mobile staat dat u 14 dagen bedenktijd heeft. Als dat inderdaad staat in de AV die uw dochter bij de aankoop heeft gekregen, dan zou zij daar gebruik van moeten kunnen maken.
Wat uw dochter ook kan doen is gewoon niet betalen, dan wordt zij aangemeld bij Preventel als wanbetaler en dan kan zij nooit meer ergens een mobiel abonnement afsluiten. Afgelopen met die gein.
U zou dit ook nog aan T-mobile kunnen melden, misschien gooien ze dan de handdoek in de ring.
Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?
[quote=edrick3 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:32]Informeer eens naar de (on)mogelijkheden bij het Juridisch Loket.
Wat staat er over annuleren abonnement in de Algemene Voorwaarden?
Suc6
Dank, dat heb ik zojuist hierboven geschreven Art.3. lid 4 (maar ik ga eens naar dat juridisch loket, wie weet?)
[quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:34]
Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?
Er staat dat het annuleren ter keuze van T-Mobile is. Dus als zij er geen zin in hebben (zoals nu) annuleren zij niet. Degene die u aan de lijn had mag hier zeer waarschijnlijk niet over beslissen van zijn leidinggevende, hij heeft die bevoegdheid niet.
Daarom raad ik u het volgende aan, zet uw verhaal op de klachtenkompas.nl als klacht naar T-Mobiel. U heeft kans dat er dan toch nog een positieve draai komt aan het verhaal.
klik HIER
Zorg dat u de telefoon zelf houdt en dat deze niet meer in handen van uw dochter komt, dat hij dus ongebruikt blijft!!
U zou T-Mobile ook nog kunnen vragen of zij uw dochter willen aanmelden bij Preventel. Anders heeft u over een maand weer dit soort gedoe.
De Europese richtlijnen over 14 dagen bedenktijd gaan over overeenkomst op afstand, dus als deze via het internet is afgesloten. Niet een overeenkomst die in de winkel is aangegaan.
Blijkbaar laat uw dochter zich makkelijk verleiden door dit soort aanbiedingen en is ze niet weerbaar genoeg om dit niet te doen. Misschien een idee om haar onder bewind of curatele te laten stellen zodat dit niet meer kan gebeuren?
[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:50][quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:34]
Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?
Er staat dat het annuleren ter keuze van T-Mobile is. Dus als zij er geen zin in hebben (zoals nu) annuleren zij niet. Degene die u aan de lijn had mag hier zeer waarschijnlijk niet over beslissen van zijn leidinggevende, hij heeft die bevoegdheid niet.
Daarom raad ik u het volgende aan, zet uw verhaal op de klachtenkompas.nl als klacht naar T-Mobiel. U heeft kans dat er dan toch nog een positieve draai komt aan het verhaal.
klik HIER
Zorg dat u de telefoon zelf houdt en dat deze niet meer in handen van uw dochter komt, dat hij dus ongebruikt blijft!!
U zou T-Mobile ook nog kunnen vragen of zij uw dochter willen aanmelden bij Preventel. Anders heeft u over een maand weer dit soort gedoe.
De Europese richtlijnen over 14 dagen bedenktijd gaan over overeenkomst op afstand, dus als deze via het internet is afgesloten. Niet een overeenkomst die in de winkel is aangegaan.
Super bedankt, ik ga dat gelijk eens proberen daar.
En inderdaad, die telefoon is nog niet uit dat doosje geweest en dat komt ie ook niet. Als het écht niet lukt gaan we die maar proberen te verkopen (zoals zij zelf eerder met al haar smartphones deed pffft!)
Aanmelden daar willen ze óók niet, het is 'onze schuld' dat zij dit abonnement kon aangaan, WIJ hebben haar schulden betaald, dus stond ze daar 'schoon' (ja, ja, dan denk je je kind te helpen, we hadden haar dus moeten laten barsten, daar komt het eigenlijk op neer, maar ja.........)
Vermeld dan ook dat de telefoon nog niet is gebruikt en dat er ook van de dienst nog geen gebruik is gemaakt.
[quote=getty schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 18:11]Blijkbaar laat uw dochter zich makkelijk verleiden door dit soort aanbiedingen en is ze niet weerbaar genoeg om dit niet te doen. Misschien een idee om haar onder bewind of curatele te laten stellen zodat dit niet meer kan gebeuren?
Ze staat (min of meer) onder ons bewind, krijgt weekgeld, maar voor €4.24(!!) met zo'n prachtig toestel (+natuurlijk de maandelijkse abonnementskosten,die ze gewoon niét overziet) de winkel uit kunnen lopen, bleek inderdaad een té grote verleiding ondanks talloze beloften:(
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer