door wilhelmina25 Mar 10, 2015 om 17:10
Computers & telefonie

Annuleren aankoop/abonnement

Tot mijn ellende heeft onze (volwassen) dochter voor wie wij de administratie doen en haar schulden hebben ingelost, het tóch weer voor elkaar gekregen, vrijdag j.l een zoveelste Mob. abonnement af te sluiten (voor de 'mooie' telefoon)Ze kan dit absoluut niet betalen (heeft er nog 5 van de8 lopen) wij zijn dus de volgende dag meteen teruggegaan naar de Mediamarkt, maar deze kunnen niks doen, omdat hij is afgesloten is bij T-Mobile(voor 2 jaar!!) T-Mobile ligt dwars,uitleg over haar autisme helpt niet,terwijl in hun eigen regels staat dat het binnen 14 dagen geannuleerd kan worden. Dat geldt m.i óók door de Europese wetgeving, maar ze houden de deur dicht (uur aan de telefoon gezeten met diverse medewerkers, maar ik wil het absoluut niét opgeven.
Wie weet wat we moeten doen/waar we nog terecht
kunnen en met welke argumenten?

4593 19 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2015 om 17:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Helaas heeft zij de overeenkomst in een winkel afgesloten en niet via internet (daar ga ik tenminste vanuit), dan heb je in principe geen bedenktijd.

U zegt echter dat in de regels van T-Mobile staat dat u 14 dagen bedenktijd heeft. Als dat inderdaad staat in de AV die uw dochter bij de aankoop heeft gekregen, dan zou zij daar gebruik van moeten kunnen maken.

Wat uw dochter ook kan doen is gewoon niet betalen, dan wordt zij aangemeld bij Preventel als wanbetaler en dan kan zij nooit meer ergens een mobiel abonnement afsluiten. Afgelopen met die gein.

U zou dit ook nog aan T-mobile kunnen melden, misschien gooien ze dan de handdoek in de ring.

edrick3
door edrick3 - Mar 10, 2015 om 17:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Informeer eens naar de (on)mogelijkheden bij het Juridisch Loket.
Wat staat er over annuleren abonnement in de Algemene Voorwaarden?

Suc6

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 17:34
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:28]Helaas heeft zij de overeenkomst in een winkel afgesloten en niet via internet (daar ga ik tenminste vanuit), dan heb je in principe geen bedenktijd.

U zegt echter dat in de regels van T-Mobile staat dat u 14 dagen bedenktijd heeft. Als dat inderdaad staat in de AV die uw dochter bij de aankoop heeft gekregen, dan zou zij daar gebruik van moeten kunnen maken.

Wat uw dochter ook kan doen is gewoon niet betalen, dan wordt zij aangemeld bij Preventel als wanbetaler en dan kan zij nooit meer ergens een mobiel abonnement afsluiten. Afgelopen met die gein.

U zou dit ook nog aan T-mobile kunnen melden, misschien gooien ze dan de handdoek in de ring.

Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 17:35
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:32]Informeer eens naar de (on)mogelijkheden bij het Juridisch Loket.
Wat staat er over annuleren abonnement in de Algemene Voorwaarden?

Suc6

Dank, dat heb ik zojuist hierboven geschreven Art.3. lid 4 (maar ik ga eens naar dat juridisch loket, wie weet?)

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2015 om 17:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:34]

Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?
Er staat dat het annuleren ter keuze van T-Mobile is. Dus als zij er geen zin in hebben (zoals nu) annuleren zij niet. Degene die u aan de lijn had mag hier zeer waarschijnlijk niet over beslissen van zijn leidinggevende, hij heeft die bevoegdheid niet.

Daarom raad ik u het volgende aan, zet uw verhaal op de klachtenkompas.nl als klacht naar T-Mobiel. U heeft kans dat er dan toch nog een positieve draai komt aan het verhaal.
klik HIER

Zorg dat u de telefoon zelf houdt en dat deze niet meer in handen van uw dochter komt, dat hij dus ongebruikt blijft!!
U zou T-Mobile ook nog kunnen vragen of zij uw dochter willen aanmelden bij Preventel. Anders heeft u over een maand weer dit soort gedoe.

De Europese richtlijnen over 14 dagen bedenktijd gaan over overeenkomst op afstand, dus als deze via het internet is afgesloten. Niet een overeenkomst die in de winkel is aangegaan.

getty
door getty - Mar 10, 2015 om 18:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Blijkbaar laat uw dochter zich makkelijk verleiden door dit soort aanbiedingen en is ze niet weerbaar genoeg om dit niet te doen. Misschien een idee om haar onder bewind of curatele te laten stellen zodat dit niet meer kan gebeuren?

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 18:21
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:50][quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:34]

Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?
Er staat dat het annuleren ter keuze van T-Mobile is. Dus als zij er geen zin in hebben (zoals nu) annuleren zij niet. Degene die u aan de lijn had mag hier zeer waarschijnlijk niet over beslissen van zijn leidinggevende, hij heeft die bevoegdheid niet.

Daarom raad ik u het volgende aan, zet uw verhaal op de klachtenkompas.nl als klacht naar T-Mobiel. U heeft kans dat er dan toch nog een positieve draai komt aan het verhaal.
klik HIER

Zorg dat u de telefoon zelf houdt en dat deze niet meer in handen van uw dochter komt, dat hij dus ongebruikt blijft!!
U zou T-Mobile ook nog kunnen vragen of zij uw dochter willen aanmelden bij Preventel. Anders heeft u over een maand weer dit soort gedoe.

De Europese richtlijnen over 14 dagen bedenktijd gaan over overeenkomst op afstand, dus als deze via het internet is afgesloten. Niet een overeenkomst die in de winkel is aangegaan.

Super bedankt, ik ga dat gelijk eens proberen daar.
En inderdaad, die telefoon is nog niet uit dat doosje geweest en dat komt ie ook niet. Als het écht niet lukt gaan we die maar proberen te verkopen (zoals zij zelf eerder met al haar smartphones deed pffft!)
Aanmelden daar willen ze óók niet, het is 'onze schuld' dat zij dit abonnement kon aangaan, WIJ hebben haar schulden betaald, dus stond ze daar 'schoon' (ja, ja, dan denk je je kind te helpen, we hadden haar dus moeten laten barsten, daar komt het eigenlijk op neer, maar ja.........)

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2015 om 18:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Vermeld dan ook dat de telefoon nog niet is gebruikt en dat er ook van de dienst nog geen gebruik is gemaakt.

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2015 om 18:49
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Mocht u uw dochter onder curatele willen stellen, klik HIER.

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 19:03
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=getty schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 18:11]Blijkbaar laat uw dochter zich makkelijk verleiden door dit soort aanbiedingen en is ze niet weerbaar genoeg om dit niet te doen. Misschien een idee om haar onder bewind of curatele te laten stellen zodat dit niet meer kan gebeuren?

Ze staat (min of meer) onder ons bewind, krijgt weekgeld, maar voor €4.24(!!) met zo'n prachtig toestel (+natuurlijk de maandelijkse abonnementskosten,die ze gewoon niét overziet) de winkel uit kunnen lopen, bleek inderdaad een té grote verleiding ondanks talloze beloften:(

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 19:05
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:50][quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 17:34]

Dank voor je reactie.
Dat laatste heb ik gedaan, maar hielp helaas niet "tja" was het enige antwoord dat ik kreeg.
In hun voorwaarden op de site staat dat als ZIJ zélf of door derden (dat ben ik dus) op de hoogte zijn van betalingsrisico's, ze dan het contract óf niet hoeven aangaan óf mogen annuleren.
Dat vertelde ik de man dus, dat ik hem waarschuwde dat er niet betaald zou worden, dus dat dat voor hem wel degelijk een reden kon en mocht zijn om de zaak af te blazen (maar helaas kende hij hun eigen regels niet (art 3. lid 4 algemene voorwaarden) en hij bleef maar herhalen dat hij het wel wilde, maar niet mócht, dat lijkt me tegenstrijdig?
En dan zijn er toch nog de Europese richtlijnen van 14 dagen?
Er staat dat het annuleren ter keuze van T-Mobile is. Dus als zij er geen zin in hebben (zoals nu) annuleren zij niet. Degene die u aan de lijn had mag hier zeer waarschijnlijk niet over beslissen van zijn leidinggevende, hij heeft die bevoegdheid niet.

Daarom raad ik u het volgende aan, zet uw verhaal op de klachtenkompas.nl als klacht naar T-Mobiel. U heeft kans dat er dan toch nog een positieve draai komt aan het verhaal.
klik HIER

Zorg dat u de telefoon zelf houdt en dat deze niet meer in handen van uw dochter komt, dat hij dus ongebruikt blijft!!
U zou T-Mobile ook nog kunnen vragen of zij uw dochter willen aanmelden bij Preventel. Anders heeft u over een maand weer dit soort gedoe.

De Europese richtlijnen over 14 dagen bedenktijd gaan over overeenkomst op afstand, dus als deze via het internet is afgesloten. Niet een overeenkomst die in de winkel is aangegaan.

Afijn, ik heb me aangemeld, ben ingelogd op klachtenkompas, maar wát ik ook doe; ik kan mijn klacht niet plaatsen (krijg telkens hetzelfde beeld weer terug) kun je me daar óók nog bij helpen? (sorry)

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 19:07
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 18:38]Vermeld dan ook dat de telefoon nog niet is gebruikt en dat er ook van de dienst nog geen gebruik is gemaakt.

Heb ik allemaal gedaan, helpt niks:(
Mediamarkt vertelde ons dat T-Mobile de énige is waarbij ZIJ het niet kunnen opzeggen/annuleren, bij alle andere providers kan het wél, vinden zij zélf óók heel vervelend.

mahadma
door mahadma - Mar 10, 2015 om 19:11
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer dan in een aangetekende brief naar T mobile wat gebogen te krijgen, gefundeerd met eerdere zaken van uw dochter.

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 19:20
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:11]Probeer dan in een aangetekende brief naar T mobile wat gebogen te krijgen, gefundeerd met eerdere zaken van uw dochter.

Dank, die is inderdaad zaterdag op de bus gegaan.
Heb net hun AV uitgeprint en ik kan er toch écht niks anders van maken dat ze er wel dégelijk onderuit kunnen (itt tot wat de medewerkers zeggen) maar het dus gewoon niet WILLEN.
Die zal ik ze dus, onderstreept, nog even opsturen.

getty
door getty - Mar 10, 2015 om 19:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

[quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:20][quote=mahadma schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:11]Probeer dan in een aangetekende brief naar T mobile wat gebogen te krijgen, gefundeerd met eerdere zaken van uw dochter.

Dank, die is inderdaad zaterdag op de bus gegaan.
Heb net hun AV uitgeprint en ik kan er toch écht niks anders van maken dat ze er wel dégelijk onderuit kunnen (itt tot wat de medewerkers zeggen) maar het dus gewoon niet WILLEN.
Die zal ik ze dus, onderstreept, nog even opsturen.

Dat geldt toch echt alleen bij internetaankoop en niet via de mediamarkt.
Wilt u het artikel nummer eens geven van de AV waar u dit opmaakt?

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2015 om 19:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:05]

Afijn, ik heb me aangemeld, ben ingelogd op klachtenkompas, maar wát ik ook doe; ik kan mijn klacht niet plaatsen (krijg telkens hetzelfde beeld weer terug) kun je me daar óók nog bij helpen? (sorry)
Ik heb daar zelf nooit een klacht geplaatst, maar als u moeilijkheden heeft met de klacht plaatsen, zou u de consumentenbond kunnen bellen. Wellicht kunnen zij u verder helpen.

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2015 om 19:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=wilhelmina25 schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:20][quote=mahadma schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:11]Probeer dan in een aangetekende brief naar T mobile wat gebogen te krijgen, gefundeerd met eerdere zaken van uw dochter.

Dank, die is inderdaad zaterdag op de bus gegaan.
Heb net hun AV uitgeprint en ik kan er toch écht niks anders van maken dat ze er wel dégelijk onderuit kunnen (itt tot wat de medewerkers zeggen) maar het dus gewoon niet WILLEN.
Die zal ik ze dus, onderstreept, nog even opsturen.

Natuurlijk kan T-mobile het abonnement ontbinden, alleen kan de medewerker dit niet doen. Daar is hij niet toe bevoegd. Het is de bedoeling dat ze klanten houden, niet kwijtraken.

zoekster
door zoekster - Mar 10, 2015 om 20:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=getty schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:26]

Dat geldt toch echt alleen bij internetaankoop en niet via de mediamarkt.
Wilt u het artikel nummer eens geven van de AV waar u dit opmaakt?
Ze bedoelt dit, vermoed ik.

art 3.4
T-Mobile kan een risico-onderzoek uit (laten) voeren, zoals een
kredietwaardigheidsonderzoek of zich hierover laten informeren door derden.
Indien het onderzoek risico’s uitwijst die T-Mobile in redelijkheid niet wil
aanvaarden, kan T-Mobile beperkingen en/of verdere verplichtingen aan het
gebruik van de Dienst stellen, of naar keuze van T-Mobile de Overeenkomst niet
aangaan of beëindigen. In dit laatste geval is de Klant aansprakelijk voor de
Gebruikskosten tot het moment van afsluiting. Op een schriftelijk verzoek van
Klant zal T-Mobile opgave van de reden(en) doen. In het kader van een risico-
onderzoek kunnen Persoonsgegevens aan derden worden verstrekt.

wi
door wilhelmina25 - Mar 10, 2015 om 20:56
12 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zoekster schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 20:04][quote=getty schreef op dinsdag 10 mrt 2015, 19:26]

Dat geldt toch echt alleen bij internetaankoop en niet via de mediamarkt.
Wilt u het artikel nummer eens geven van de AV waar u dit opmaakt?
Ze bedoelt dit, vermoed ik.

art 3.4
T-Mobile kan een risico-onderzoek uit (laten) voeren, zoals een
kredietwaardigheidsonderzoek of zich hierover laten informeren door derden.
Indien het onderzoek risico’s uitwijst die T-Mobile in redelijkheid niet wil
aanvaarden, kan T-Mobile beperkingen en/of verdere verplichtingen aan het
gebruik van de Dienst stellen, of naar keuze van T-Mobile de Overeenkomst niet
aangaan of beëindigen. In dit laatste geval is de Klant aansprakelijk voor de
Gebruikskosten tot het moment van afsluiting. Op een schriftelijk verzoek van
Klant zal T-Mobile opgave van de reden(en) doen. In het kader van een risico-
onderzoek kunnen Persoonsgegevens aan derden worden verstrekt.

Ja, die bedoel ik inderdaad.Dochterlief is een bij hen bekende, notoire wanbetaler, ZIJ zijn T-Mobile en ik ben dus die 'derden' die hen daarvan op de hoogte stelt, dus zij kunnen wel degelijk een contract beeïndigen, dan wel niet áángaan. De man met wie ik een uur sprak wist hier niks van, IK moest hem door die regels leiden, te gek voor woorden.
En nóg zei hij dat hij het niet kon doen.
Maar nu gaan ze dus willens en wetens dat risico aan, want ik heb ze verteld dat zij niet gaat betalen (kan ze niet) en wij doen het ook niet(meer)
Inmiddels is het trouwens óók gelukt de klacht op de site van jouw tip te plaatsen, dank daarvoor.