je
door jerell Jun 4, 2014 om 15:37
Computers & telefonie

Annuleren bestelling tele2

Ik heb op 30 mei 2014 een bestelling geplaats bij TELE2, om per 1 juni 2014 over te stappen van UPC naar TELE2.

Afgelopen maandag 2 juni 2014 heb ik getekend voor de ontvangst van de apparatuur van TELE2. Nu heb ik mij bedacht dat ik geen producten van TELE2 wil afnemen en wil mij beroepen op mijn bedenktijd, wat volgens mij 7 dagen na ontvangst van de bestelling ingaat.

Na vanmorgen pas na 43 en een halve minuut geholpen te worden na het bellen van 020 - 754 4444 wat GEEN gratis nummer is, wordt mij gemeld dat annuleren niet kosteloos mogelijk is, omdat wordt beweerd dat de bedenktijd ingaat direct na het plaatsen van de bestelling.

De bedoeling achter de bedenktijd is toch dat de consument in staat te stellen te beoordelen of een dienst of product wel aan zijn verwachtingen beantwoordt en zo niet, een overeenkomst binnen een redelijke termijn te ontbinden ?

Overigens heb ik nooit een bevestiging van mijn bestelling ontvangen en heb ik nooit een contract ontvangen.

Ik wil af van TELE2, help, en zo snel mogelijk !

2535 16 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jun 4, 2014 om 16:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar als de bestelling op 30 mei is gedaan dan zit je toch sowieso nog binnen die bedenktijd?

je
door jerell - Jun 4, 2014 om 16:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Diumenge,

Volgens tele2 gaat het hierbij om het leveren van een dienst, op het moment van bestellen (30 mei) is dat 7 dagen

diumenge
door diumenge - Jun 4, 2014 om 16:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, vandaag (woensdag) is nog geen zeven dagen na vrijdag 30 mei.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 4, 2014 om 16:57
1129 Antwoorden / 98 Vragen
diumenge
door diumenge - Jun 4, 2014 om 16:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is overigens zeven werkdagen en die zijn al helemaal nog niet voorbij.

je
door jerell - Jun 4, 2014 om 17:22
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Boppe en Dimengue,

ik zie dat ik een fout gemaakt heb in mijn bericht, de bestelling is geplaatst op 30 april en niet op 30 mei, nogmaals mijn excuses.

Jerell

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2014 om 17:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees de link van @boppe1943 eens goed door.
Overigens is het handiger om dergelijke zaken per mail, forumier of een forum te doen en niet telefonisch.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2014 om 17:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

forumier = formulier

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 4, 2014 om 17:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Is de overstap overigens goed verlopen?

mahadma
door mahadma - Jun 4, 2014 om 18:04
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als u op 30 APRIL een contract gesloten hebt, dan is de bedenktijd nu gewoonweg over.

diumenge
door diumenge - Jun 4, 2014 om 18:14
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 4 jun 2014, 18:04]Als u op 30 APRIL een contract gesloten hebt, dan is de bedenktijd nu gewoonweg over.

Volgens Jurofoon (zie link boppe1943) niet. Dus dan maakt het zelfs niet uit dat het 30 april en niet mei was.

mahadma
door mahadma - Jun 4, 2014 om 18:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Uit de link van Boppe:
De rechter bepaalde onlangs echter dat de dienstverlening van internetaanbieder Tele2 niet op dat moment begint, maar pas als Tele2 de benodigde apparatuur heeft geleverd en toegang heeft verleend op haar netwerk.

om per 1 juni 2014 over te stappen van UPC naar TELE2. Afgelopen maandag 2 juni 2014 heb ik getekend voor de ontvangst van de apparatuur van TELE2.

Als je per 1 tele2 wilt hebben en je ontvangt de apparatuur PLUS signaal op 2 juni, heb je zondag wel zondert tv enz gezeten.

endemion
door endemion - Jun 5, 2014 om 02:25
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mahadma schreef op woensdag 4 jun 2014, 18:20]Uit de link van Boppe:
De rechter bepaalde onlangs echter dat de dienstverlening van internetaanbieder Tele2 niet op dat moment begint, maar pas als Tele2 de benodigde apparatuur heeft geleverd en toegang heeft verleend op haar netwerk.

om per 1 juni 2014 over te stappen van UPC naar TELE2. Afgelopen maandag 2 juni 2014 heb ik getekend voor de ontvangst van de apparatuur van TELE2.

Als je per 1 tele2 wilt hebben en je ontvangt de apparatuur PLUS signaal op 2 juni, heb je zondag wel zondert tv enz gezeten.
Beetje vaag wat je hier nu zegt.

Die 2e alinea zie ik niet terug in die link van boppe terwijl je dat wel cursief hebt staan.

En wat wil je nu eigenlijk met die laatste alinea zeggen? De exacte leverdatum is niet bekend. Het hoeft echt niet precies de 1e vd maand te zijn. Waar haal je vandaan dat het om een meer in een pakket gaat?

door 1953 - Jun 5, 2014 om 02:42
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jerell schreef op woensdag 4 jun 2014, 15:37]Ik heb op 30 mei 2014 een bestelling geplaats bij TELE2, om per 1 juni 2014 over te stappen van UPC naar TELE2.

Afgelopen maandag 2 juni 2014 heb ik getekend voor de ontvangst van de apparatuur van TELE2. Nu heb ik mij bedacht dat ik geen producten van TELE2 wil afnemen en wil mij beroepen op mijn bedenktijd, wat volgens mij 7 dagen na ontvangst van de bestelling ingaat.

Na vanmorgen pas na 43 en een halve minuut geholpen te worden na het bellen van 020 - 754 4444 wat GEEN gratis nummer is, wordt mij gemeld dat annuleren niet kosteloos mogelijk is, omdat wordt beweerd dat de bedenktijd ingaat direct na het plaatsen van de bestelling.

De bedoeling achter de bedenktijd is toch dat de consument in staat te stellen te beoordelen of een dienst of product wel aan zijn verwachtingen beantwoordt en zo niet, een overeenkomst binnen een redelijke termijn te ontbinden ?

Overigens heb ik nooit een bevestiging van mijn bestelling ontvangen en heb ik nooit een contract ontvangen.

Ik wil af van TELE2, help, en zo snel mogelijk !

Met mijn innige deelneming! De Almachtige behoede uw voor het fenomeen Tele2!

U moet z.s.m. binnen de zeven werkdagen de order annuleren, dus niet opzeggen, liefst schriftelijk (aangetekend). U herroept middels het ANNULEREN van uw bestelling binnen de zeven werkdagen.

Doe bij de aangetekende zending ook een kopie van de niet ondertekende overeenkomst bij.

Suk6!

door 1953 - Jun 5, 2014 om 02:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=jerell schreef op woensdag 4 jun 2014, 16:50]Beste Diumenge,

Volgens tele2 gaat het hierbij om het leveren van een dienst, op het moment van bestellen (30 mei) is dat 7 dagen

Pas wanneer Tele2 u het contract bepaalde duur toezond, dan gaan in feite die zeven werkdagen van ANNULEREN in werking treden.

Consumentenbond

Europees Consumenten Centrum (ECC)

ConsuWijzer

tele2webcare
door tele2webcare - Jun 5, 2014 om 11:57
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo jerell,

Balen dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan over de respijt periode! Ik snap dat dit niet fijn is. We willen graag even met je mee kijken naar de situatie zodat we een beter beeld krijgen van de stand van zaken. Hiervoor kun je het beste een topic openen op ons eigen consumenten forum: https://forum.tele2.nl/. We helpen je daar graag verder!

Groetjes, Danielle