fe
door fenny5 Aug 18, 2015 om 12:40
Geldzaken & recht

Annuleren bij Actievandedag.nl

Hallo, Ik heb bij Actievandedag.nl een voucher gekocht voor korting bij een dierenwinkel. Nu ik de voucher wil annuleren, laat Actievandedag weten: Wijzigen of annuleren is niet mogelijk via ActievandeDag.
Dit kan toch helemaal niet? Je hebt bij koop via internet toch altijd een bedenktijd van 14 dagen? Behalve bij reizen e.d. natuurlijk, maar daar ging het nu niet om.

2331 7 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 18, 2015 om 12:45
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Probeer dan uw gelijk te krijgen, maar verder kan ik hier niets over zeggen of er uitzonderingen op bepaalde zaken zijn,

Denk voortaan eerst voordat toehapt. Bezint voor gij begint is al heel lang mijn werk wijze.

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2015 om 12:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo flipflip,

Eerst denken, dan doen.
Het heet niet voor niets Actievandedag.
Eerst even de Voorwaarden lezen:

4. Annulering en wijziging

4.1 Iedere boeking op een actie van ActievandeDag.nl leidt te allen tijde tot een onherroepelijke transactie. Die boeking geldt als een aanvaarding van het aanbod van de Aanbieder, waardoor de desbetreffende overeenkomst tot stand komt.

4.2 Na de boeking die leidt tot een overeenkomst (transactie) met de Aanbieder, kan de Consument die overeenkomst zonder toestemming van de Aanbieder niet kosteloos annuleren. Aanbieder bepaalt welke kosten zij voor de annulering in rekening brengt. Dit laat onverlet dat ActievandeDag.nl bepaalt of zij eveneens akkoord gaat met een eventueel verzoek tot annulering, en, als zij daarmee akkoord gaat, welke kosten zij daarvoor bij de Consument in rekening brengt.

4.3 Bij de verkoop van alle producten en diensten gelden de annuleringsvoorwaarden van de desbetreffende Aanbieder. Deze annuleringsvoorwaarden kunt u raadplegen, downloaden en/of opslaan door gebruik te maken van de desbetreffende hyperlink (button) bij het aanbod op de ActievandeDag.nl website.

Met vr.gr.

fe
door fenny5 - Aug 18, 2015 om 12:48
3 Antwoorden / 2 Vragen

Beste edrick3,
Tuurlijk staat het in hun voorwaarden. Maar ik vroeg me af of dat überhaupt wel mag. We hebben toch wetgeving en die geldt zeker voor Nederlandse sites, zou ik denken.

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2015 om 12:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=flipflip schreef op dinsdag 18 aug 2015, 12:48]Beste edrick3,
Tuurlijk staat het in hun voorwaarden. Maar ik vroeg me af of dat überhaupt wel mag. We hebben toch wetgeving en die geldt zeker voor Nederlandse sites, zou ik denken.

Je kan een rechtszaak aanspannen of voortaan eerst nadenken voordat je iets koopt.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2015 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan maar procederen. Internet is niet bedoeld om zo maar wat te doen.

fe
door fenny5 - Aug 18, 2015 om 13:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik vond het ook al rare antwoorden. Ik wist al dat ik een beetje dom was geweest, maar dat het er nog zo ingewreven moest worden, leek mij niet nodig.
Voor mijn gevoel is het te vergelijken met het krijgen van garantie. Daar heb je ook gewoon recht op en gaat toch ook niemand bij elke (web)winkel alle voorwaarden doorploegen om te kijken of deze er toevallig z'n eigen regels op nahoudt en dus in feite de wet overtreedt.
Bedankt voor dit topantwoord:)

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2015 om 13:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=flipflip schreef op dinsdag 18 aug 2015, 12:48]Beste edrick3,
Tuurlijk staat het in hun voorwaarden. Maar ik vroeg me af of dat überhaupt wel mag. We hebben toch wetgeving en die geldt zeker voor Nederlandse sites, zou ik denken.
Wat een snert antwoorden heeft u gekregen hier. Ik zie geen reden waarom die voucher niet onder het herroepingsrecht zou vallen.
Maar vraagt u het voor de zekerheid nog eens na bij consuwijzer
klik HIER
bellen kan ook 088 - 0 70 70 70

Als de voucher onder het herroepingsrecht valt, dan heeft u nog alle tijd om uw geld terug te krijgen door allerlei maatregelen (denk aan flink rammelen op het internet). Bij het niet vermelden van het herroepingsrecht terwijl dit wel het geval is, wordt het herroepingsrecht verlengd naar maximaal een jaar.