ja
door janin Feb 10, 2013 om 17:35
Geldzaken & recht

Annuleren van bestelde trouwjurk na 1,5 dag

Hallo, ik heb dinsdagmiddag een aanbetaling gedaan op een bruidjurk. Donderdagochtend wist is zeker dat ik te snel besloten had en dat ik de bestelling wilde annuleren.
De jurk zou in mijn maat bij de leverancier besteld moeten worden. Ik vertelde de winkel per telefoon dat ik zeker wist dat ik de jurk wilde annuleren. De verkoopster adviseerde dat ik beter op zondag weer kon komen op de jurk te nogmaals te passen (hij stond immers zo goed). Dit heb ik net gedaan, en het was duidelijk, deze jurk is het niet. Ik heb andere jurken gepast die zouden kunnen, maar er zit niets tussen waar ik helemaal wild van was. Na het passen vroeg ik hoe het zou gaan met mijn aanbetaling als ik er bij hun niet uit zou komen. Uiteraard wil ik er alles aan doen bij jurk te kopen aangezien ik bij hun gepast heb. Hierop werd verteld dat terugstorten van de aanbetaling geen optie is. Ik vroeg naar het recht van 8 dagen om terug te komen op de koop. (de jurk die besteld zou worden was op voorraad, er hoeft dus niets gemaakt te worden). Toch was dit volgens hun niet mogelijk en als ik elders een andere jurk zou zien, moest ik deze toch bij hun bestellen.
Klopt dit? Kan ik de aanbetaling van 1.000 euro terug krijgen? Ik ben heel benieuwd naar reacties en alvast bedankt!

10159 37 Rapporteer

moeder56
door moeder56 - Feb 10, 2013 om 17:44
483 Antwoorden / 2 Vragen

Aangezien het een product is wat goed is maar u achteraf niet bevalt heeft u geen recht op teruggave van uw geld. Zij hebben dus gelijk.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2013 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ujanin.

Koop = koop.
Daar kun je niet op terugkomen.
Het is niet iets wat je 'op zicht' in een internetwinkel koopt, oftewel: dit is geen koop op afstand.
Je kunt de aanbetaling dus miet terugkrijgen.
Hoop voor je dat je alsnog een mooie feestelijke jurk weet uit te kiezen.

Met vr.gr.

alfatrion
door alfatrion - Feb 10, 2013 om 18:38
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt de koop ontbinden:
- binnen zeven werkdagen na aflevering, indien u de bruisjurk online hebt gekocht; of
- binnen acht dagen na afsluiten, inden er spraken is van colportage; of
- dit contractueel is afgesproken.

In de eerste twee gevallen moet de verkoper u het volledige aankoopbedrag terug geven. In het laatste geval mag de verkoper de gemaakte kosten en winstderving aftrekken. De verkoper mag meer aftrekken indien dit individueel is afgesproken.

De verkoper mag de duizend euro dus niet zomaar houden. Wat koste de jurk?

dearagain
door dearagain - Feb 10, 2013 om 18:44
2462 Antwoorden / 7 Vragen

de consumentenwetgeving kent 4 bedenktijden
-------------------------------------------------------------------------

Er zijn 4 bedenktijdregelingen die veel consumenten door elkaar halen:

1. je koopt in een winkel:

Deze koopovereenkomst kent GEEN bedenktijd. Koop = koop en het is een gunst van de winkelier om het produkt terug te nemen tegen betaling van de aankoopprijs. Wél kun je bij het afsluiten van de koopovereenkomst expliciet met toestemming van de winkelier afspreken dat het artikel teruggebracht mag worden tegen uitbetaling van de aankoopprijs. Dit moet je dan schriftelijk (bijvoorbeeld op de aankoopbon) laten vastleggen. Soms ligt dit recht al vast als huisregel van het bedrijf (bijvoorbeeld Blokker/Hema/enz..).

2. je koopt op afstand (via internet, telefonisch, etc) of je sluit een dienst op afstand af:

Bij een koop op afstand heb je nadat de (koop)overeenkomst is ingegaan (dat wil zeggen: de dag waarop je het produkt ontvangen hebt), 7 werkdagen bedenktijd om de koopovereenkomst zonder opgaaf van reden alsnog te annuleren. Wettelijk begint de bedenktermijn van 7 werkdagen eerst te lopen vanaf het moment dat de consument de bevestiging van de overeenkomst schriftelijk heeft ontvangen (meestal samen met het produkt). Krijg je niet tijdig (dat wil zeggen, uiterlijk bij de aflevering van het produkt of de dienst) een bevestigingsbrief met daarin de wettelijk verplichte informatie, dan heb je zelfs 3 maanden het recht om te annuleren.
Bij diensten* gaat de bedenktijd (vaak) in, direkt nadat je op de akkoordknop hebt gedrukt of direkt nadat je telefonisch danwel digitaal accoord bent gegaan.

(*) Jurisprudentie: de bedenktijd bij een overeenkomst op afstand van televisie-, internet- en telefoniediensten gaat pas in nadat de aanbieder de benodigde apparatuur heeft geleverd én toegang heeft verleend op het netwerk.

Nieuwe jurisprudentie omtrent het herroepingsrecht van de koper geeft aan, dat de consument ook het recht heeft om zich te bedenken voordat het bestelde afgeleverd is en/of hij de koopbevestiging met de wettelijke informatie heeft ontvangen.
De kantonrechter in Assen oordeelde op 15-3-2011, dat gelet op de in artikel 7:46d BW gegeven termijn, een koper ook vóór ontvangst van de zaak bevoegd is om de koopovereenkomst (al) te ontbinden (Zie: LJN BP8079).

Zie ook:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4192

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4369

3. bij verkoop aan de deur (colportage) wordt ook een afkoelingsperiode in acht genomen:

Bij verkoop aan de deur (colportage) heb je 8 kalenderdagen de tijd om je te bedenken en de koopovereenkomst eenzijdig te ontbinden.
Bij een overeenkomst van meer dan 34 euro, dient ter plekke een handgetekende kopie van de overeenkomst aan de koper te worden overhandigd (dus: zowel de koper als de colporteur dienen de overeenkomst te ondertekenen). Vanaf het moment van overhandigen van de handgetekende kopie gaat de overeenkomst in. Daarom is het heel belangrijk om op dat moment te checken of de korrekte (koop)datum wel op het formulier staat.

4. je sluit een financiële dienst af op afstand:

Bij het afsluiten van een verzekering, bijvoorbeeld het afsluiten van een ziektekostenverzekering of van een koopsompolis, heeft de consument 14 kalenderdagen bedenktijd. Bij het afsluiten van een levensverzekering op afstand is de bedenktijd zelfs 30 kalenderdagen.

Toelichting:
Op de aanvraag van een verzekering is dus ook een bedenktijd van toepassing (maar niet altijd). Dit betekent dat de verzekerde na ontvangst van de polis en de polisvoorwaarden, de verzekering (zonder opgaaf van reden) ongedaan kan maken.
Hierbij geldt het volgende:
1. de bedenktijd bestrijkt een termijn van 14 kalenderdagen of 30 kalenderdagen;
2. de bedenktijd gaat in op het moment van ontvangst van de polis en de polisvoorwaarden;
3. de verzekering moet een contracttermijn van ten minste één jaar hebben;
4. wanneer gebruik wordt gemaakt van het recht de overeenkomst met terugwerkende kracht te ontbinden, dan wordt gehandeld alsof de verzekering nooit heeft bestaan;
5. op contracten waarvan, met instemming van verzekeringnemer, de (voorlopige) dekking ingaat voordat de bedenktijd zou zijn afgelopen, is de bedenktijd niet van toepassing (zoals bijvoorbeeld meestal op een autoverzekering).

(Bron ad. 4: Artikel 40/Wfd)

Note: een hele mooie dag toegewenst.

stacey
door stacey - Feb 10, 2013 om 19:02
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--De vrouw wil de bruidsjurk niet meer kopen. ..................
Op de koopovereenkomst zijn algemene voorwaarden van toepassing............
De kantonrechter stelt de vrouw in het ongelijk..........
Op grond van de algemene voorwaarden ............
De bruid moet haar verplichtingen daarom nakomen. . -==

- Jurofoon

alfatrion
door alfatrion - Feb 10, 2013 om 19:15
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dearagain schreef op zondag 10 feb 2013, 18:44]de consumentenwetgeving kent 4 bedenktijdenBij het kopen van een huis is er ook een herroepingsrecht van drie dagen na ondertekening.

gompy2
door gompy2 - Feb 10, 2013 om 20:12
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij wordt hier een wedstrijdje gedaan wie de grootst mogelijke onzin kan neerkwakken
Niet te geloven....

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2013 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zondag 10 feb 2013, 20:12]Volgens mij wordt hier een wedstrijdje gedaan wie de grootst mogelijke onzin kan neerkwakken
Niet te geloven....

Ach ja, goed lezen is een kunst. ;-)

Fijne avond.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2013 om 20:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zondag 10 feb 2013, 18:38]U kunt de koop ontbinden:
- binnen zeven werkdagen na aflevering, indien u de bruisjurk online hebt gekocht; of
- binnen acht dagen na afsluiten, inden er spraken is van colportage; of
- dit contractueel is afgesproken.

In de eerste twee gevallen moet de verkoper u het volledige aankoopbedrag terug geven. In het laatste geval mag de verkoper de gemaakte kosten en winstderving aftrekken. De verkoper mag meer aftrekken indien dit individueel is afgesproken.

De verkoper mag de duizend euro dus niet zomaar houden. Wat koste de jurk?

Mooi verhaal, maar is hier NIET van toepassing.
TS kocht de jurk gewoon in een winkel!

Met vr.gr.

dearagain
door dearagain - Feb 10, 2013 om 20:40
2462 Antwoorden / 7 Vragen

@alfatrion

aanvulling

OT

5. je koopt een huis:

Als je een huis koopt, heb je 3 dagen bedenktijd. De bedenktijd gaat in op de dag nadat je het (voorlopig) koopcontract hebt ontvangen. Het contract moet ondertekend zijn door de koper en door de verkoper.
Tijdens de bedenktijd kun je van de aankoop afzien zonder opgave van redenen en zonder een vergoeding te betalen aan de verkoper.

De bedenktijd kan langer zijn als 2 of 3 dagen van de bedenktijd op een zaterdag, zondag of feestdag vallen. De bedenktijd wordt dan verlengd. Eindigt de bedenktijd op zo'n dag, dan wordt de bedenktijd verlengd tot de eerstvolgende werkdag.
Je kunt met de verkoper een langere bedenktijd afspreken, als je dat allebei wilt. Een kortere periode dan de wettelijke termijn van 3 dagen mag niet.

ar
door arjenvd - Feb 10, 2013 om 20:40
22 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zondag 10 feb 2013, 19:15][quote=dearagain schreef op zondag 10 feb 2013, 18:44]de consumentenwetgeving kent 4 bedenktijdenBij het kopen van een huis is er ook een herroepingsrecht van drie dagen na ondertekening.

Een trouwjurk is geen huis. En bij een huis is het ook geen herroepingsrecht, dat is een bedenktijd en heeft hier helemaal niets mee te maken. En omdat de jurk NIET online is gekocht heeft het niets te maken met herroepingstijd, er is geen herroepingstijd bij gewone winkels.

TS is in deze dus helemaal overgeleverd aan de coulance van de winkel.

dearagain
door dearagain - Feb 10, 2013 om 20:52
2462 Antwoorden / 7 Vragen

@arjenvd

OT

*de termen bedenktijd en herroepingsrecht wordt in de litteratuur terzake door elkaar gebruikt

zoekster
door zoekster - Feb 10, 2013 om 20:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@dearagein en alfatrion.
Ga ergens anders jullie ego oppoetsen. Nutteloze interessantdoenerij die niets met de vraag te maken heeft.

Cookies
door Cookies - Feb 10, 2013 om 21:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 10 feb 2013, 20:54]@dearagein en alfatrion.
Ga ergens anders jullie ego oppoetsen. Nutteloze interessantdoenerij die niets met de vraag te maken heeft.

TOP antwoord!

ar
door arjenvd - Feb 10, 2013 om 21:05
22 Antwoorden / 0 Vragen

@dearagain
OT
* voor producten wordt zowel de term herroepingsrecht als bedenktijd gebruikt
* voor huizen wordt alleen bedenktijd gebruikt

@zoekster
* sorry, moest toch even mijn ego rechtbreien

ikbenik
door ikbenik - Feb 10, 2013 om 21:21
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Waarom nu de regels van Wet Koop op Afstand erbij gehaald worden, is mij een raadsel.

In de winkel is het: koop=koop.
De koopovereenkomst was al gesloten. De aanbetaling is gedaan.
Nu wilt de koper de koop annuleren en is dus het aanbetaalde bedrag kwijt.
De zichttermijnen zijn hier niet van toepassing.

Met andere woorden:
De koper kan in beginsel de koop niet annuleren en kan geen aanspraak maken op de aanbetaling.

Zo staan de zaken er nu eenmaal voor.

alfatrion
door alfatrion - Feb 10, 2013 om 22:21
1659 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 20:26]Mooi verhaal, maar is hier NIET van toepassing.
TS kocht de jurk gewoon in een winkel!Het leek mij zinnig voor TS om een summier overzicht te geven. In een winkel kan het herroepingsrecht contractueel worden overgekomen. En de regeling rondom de algemene voorwaarden is wel dergelijk van toepassing. (Ik proef een beetje dat de verkoper zo iets heeft van ontbinden kan wel, maar die duizend euro houd ik.)

[quote=zoekster schreef op zondag 10 feb 2013, 20:54]@dearagein en alfatrion.
Ga ergens anders jullie ego oppoetsen. Nutteloze interessantdoenerij die niets met de vraag te maken heeft.Zou je niet zo bazig willen doen? Ik ga over de inhoud van mijn eigen berichten. Bovendien was het maar één regel. Storm in een glas water. Trouwens, je mag ook wel even naar jezelf kijken: je eigen bericht heeft ook niets te maken met de vraag van TS en leid tot meer reacties die off-topic zijn.

tijger1
door tijger1 - Feb 10, 2013 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zoek een ander jurk uit in die winkel. U hoeft niets bij hun te bestellen, maar dan bent u uw geld kwijt. Heel simpel.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 10, 2013 om 23:38
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Eerst kijken dan dan thuis overleggen en bepraten, en een beslissing nemen, dan pas de bestelling doen dat is de manier om zeker te weten of de beslissing juist is. En kan u alle kanten op.

ikbenik
door ikbenik - Feb 11, 2013 om 00:15
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=alfatrion schreef op zondag 10 feb 2013, 22:21][quote=edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 20:26]Mooi verhaal, maar is hier NIET van toepassing.
TS kocht de jurk gewoon in een winkel!Het leek mij zinnig voor TS om een summier overzicht te geven. In een winkel kan het herroepingsrecht contractueel worden overgekomen. En de regeling rondom de algemene voorwaarden is wel dergelijk van toepassing. (Ik proef een beetje dat de verkoper zo iets heeft van ontbinden kan wel, maar die duizend euro houd ik.)

Met alle respect, maar een winkel die een herroepingsrecht hanteert vraagt echt niet om een aanbetaling.

Die aanbetaling heeft als doel dat de koper ook zijn verantwoordelijkheid na zal komen omtrent de overeenkomst en niet naderhand zal terugtrekken.

Misschien overbodig om te vermelden, maar ook bij webshop kan een koper niet onder de koop uitkomen als het om maatwerk gaat. In dat geval kan de koper (dus ook consument) zich niet beroepen op de zichttermijn van zeven werkdagen. Ook in dat geval zit die koper aan de koop vast.

[quote=alfatrion schreef op zondag 10 feb 2013, 22:21](Ik proef een beetje dat de verkoper zo iets heeft van ontbinden kan wel, maar die duizend euro houd ik.)
Ik proef hier weer het oordeel dat altijd alles in het voordeel van de consument beslecht dient te worden en pakt het een keer uit in het voordeel van de ondernemer, dat dan iedereen gelijk begint te mekkeren.
Dat bevalt mij dan weer niet. Dat geeft bij mij zo'n nare nasmaak.

Net zoals:

Als een product na de koop goedkoper geworden is, eisen helaas diverse consumenten gelijk bij de verkoper het verschil op.
Maar als na de koop het product duurder geworden is en de verkoper vraagt het verschil aan de consument is de wereld te klein en heeft de consument de mening: waar die verkoper het lef vandaan haalt om het verschil op te vragen!

Hopelijk is het duidelijk met wat ik bedoel.

ikbenik
door ikbenik - Feb 11, 2013 om 00:16
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op zondag 10 feb 2013, 23:38]Eerst kijken dan dan thuis overleggen en bepraten, en een beslissing nemen, dan pas de bestelling doen dat is de manier om zeker te weten of de beslissing juist is. En kan u alle kanten op.

Het voordeel daarvan is dat er bijna nooit impulsaankopen gedaan wordt.
En daar ben ik dan weer een voorstander van.

testcase
door testcase - Feb 11, 2013 om 01:01
189 Antwoorden / 1 Vragen

Geen sprake van koop op afstand. Koop is koop.

Winkelier heeft formeel zelfs recht op het volledige bedrag.

ja
door janin - Feb 11, 2013 om 08:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,
Ontzettend bedankt voor alle reacties! Dus ik ga maar proberen om een andere jurk in deze winkel uit te zoeken!

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2013 om 11:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=janin schreef op maandag 11 feb 2013, 08:52]Hoi,
Ontzettend bedankt voor alle reacties! Dus ik ga maar proberen om een andere jurk in deze winkel uit te zoeken!

Er zal best nog wel een mooi exemplaar te vinden zijn!
Vast een fijne trouwdag toegewenst.

Met vr.gr.

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 11, 2013 om 11:34
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=janin schreef op maandag 11 feb 2013, 08:52]Hoi,
Ontzettend bedankt voor alle reacties! Dus ik ga maar proberen om een andere jurk in deze winkel uit te zoeken!

Ja goed idee en verstandig, maar als u dan heeft uitgezocht vraag dan om een leverings verklaring , is een bewijs van de leverancier dat u een orgineel produkt krijgt binnen een overeengekomen periode. Ook met een betalings overzicht van de termijnen die u moet voldoen. Op die verklaring moet ook de anulering van de vorige koop opdracht zijn aangegeven (want anders heeft u twee jurken gekocht) En last but not least, ga niet alleen uitzoeken!

dearagain
door dearagain - Feb 11, 2013 om 19:11
2462 Antwoorden / 7 Vragen

@zoekster

OT

=zoekster schreef op zondag 10 feb 2013, 20:54: @dearagein en alfatrion.
Ga ergens anders jullie ego oppoetsen. Nutteloze interessantdoenerij die niets met de vraag te maken heeft.

Met voorgaand verwijt ben ik het niet eens (ik spreek alleen voor mezelf). Vaak blijkt uit een vraag of probleemstelling, dat er impliciet raakvlakken zijn met andere consumentenzaken (in dit geval dus koop op afstand en colportage) en dat je dus een context kunt plaatsen, waarin het antwoord op de vraag ook vervat is. Daar hebben dan de TS en ook andere lezers naar mijn mening meer aan, dan in dit geval de vraag te beantwoorden met: KOOP=KOOP in een winkel. Het verzekeringsaspect had ik er niet bij moeten betrekken (daarvoor mijn excuus). Het is niet aan jou om aan te geven hoe ik een vraag van een TS moet beantwoorden. Ik ga ook niet vitten en jouw verwijten dat je jouw bovenstaande misplaatste opmerking off-topic hebt geplaatst zonder dat fatsoenlijk te vermelden. De basis in de omgang met elkaar (als respondenten) is naar mijn mening: respekt voor elkaar! Dat ontbreekt in jouw reaktie op mijn inbreng ten deze. Bovendien kunnen respondenten elkaar verrijken door soms binnen een draadje een uitstapje te maken naar een andere inhoud. Ook dat is iets waar jij geen zeggenschap over hebt, zolang dat maar zeer beperkt blijft. Overigens heb ik een hoge waardering voor jouw deskundigheid in jouw antwoorden (maar soms sla ook jij de plank wel eens mis).

Met collegiale groet, Dearagain.

dearagain
door dearagain - Feb 11, 2013 om 19:53
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=arjenvd schreef op zondag 10 feb 2013, 21:05]@dearagain
OT
* voor producten wordt zowel de term herroepingsrecht als bedenktijd gebruikt
* voor huizen wordt alleen bedenktijd gebruikt

*klopt! (als een bus)

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2013 om 20:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@dearagain,

.....*klopt! (als een bus).....

OT
Was het geen zwerende vinger? ;-)

ikbenik
door ikbenik - Feb 11, 2013 om 20:46
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 11 feb 2013, 20:15]@dearagain,

.....*klopt! (als een bus).....

OT
Was het geen zwerende vinger? ;-)

En dat klopt weer als een zwerende vinger.

hihihi

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 11, 2013 om 22:00
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 11 feb 2013, 20:46][quote=edrick3 schreef op maandag 11 feb 2013, 20:15]@dearagain,

.....*klopt! (als een bus).....

OT
Was het geen zwerende vinger? ;-)

En dat klopt weer als een zwerende vinger.

hihihi

onelofelijke prietpraat dat zgn commentaar op de topic als je met een bruidsjurk in je mag zit..

kamphuysen
door kamphuysen - Feb 11, 2013 om 22:03
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=ikbenik schreef op maandag 11 feb 2013, 20:46][quote=edrick3 schreef op maandag 11 feb 2013, 20:15]@dearagain,

.....*klopt! (als een bus).....

OT
Was het geen zwerende vinger? ;-)

En dat klopt weer als een zwerende vinger.

hihihi

Ongelovelijke Prietpraat dat zgn commentaar op deze topic vooral de laatste hihihi de bus de vinger ..als je met een bruidsjurk in je maag kanaal zit..

ikbenik
door ikbenik - Feb 11, 2013 om 22:20
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=kamphuysen schreef op maandag 11 feb 2013, 22:03][quote=ikbenik schreef op maandag 11 feb 2013, 20:46][quote=edrick3 schreef op maandag 11 feb 2013, 20:15]@dearagain,

.....*klopt! (als een bus).....

OT
Was het geen zwerende vinger? ;-)

En dat klopt weer als een zwerende vinger.

hihihi

Ongelovelijke Prietpraat dat zgn commentaar op deze topic vooral de laatste hihihi de bus de vinger ..als je met een bruidsjurk in je maag kanaal zit..

Met alle respect, maar een bruidsjurk moet je aantrekken, niet opeten!

Hoe dan ook, ik heb zeer duidelijk antwoord gegeven.

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2013 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kamphuysen

Ts zit er niet mee in haar maag, want ze wilde de jurk juist niet hebben.

De rest is Off topic gezeur over uitdrukkingen.

ikbenik
door ikbenik - Feb 11, 2013 om 23:03
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 11 feb 2013, 22:23]@kamphuysen

Ts zit er niet mee in haar maag, want ze wilde de jurk juist niet hebben.

De rest is Off topic gezeur over uitdrukkingen.

Daar ben ik het niet mee eens.

Het punt is juist dat de TS van de koop af wilde zien, en dat in dit geval de TS niet in haar recht staat om de koop ongedaan te maken en de aanbetaling terug te vragen.

In dergelijke gevallen moeten de zaken niet door de bril van de koper gezien worden, maar door de bril van de wetgeving.

Kijk, iedereen kan wel haar of zijn mening ventileren, maar de lettertjes van de wetgeving is toch echt de doorslag. Wat de mening van ieder is, is totaal niet relevant.

stacey
door stacey - Feb 11, 2013 om 23:14
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Pff tegen de tijd dat iedereen hier eens uitgeleutert is is die bruiloft zelf ook al achter de rug........

tijger1
door tijger1 - Feb 11, 2013 om 23:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ikben ik

Kamphuysen refereerde aan

Klopt als een bus, of als een zwerende vinger, dat gezwets dus en niet over de jurk.

ikbenik
door ikbenik - Feb 11, 2013 om 23:57
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 11 feb 2013, 23:50]@ikben ik

Kamphuysen refereerde aan

Klopt als een bus, of als een zwerende vinger, dat gezwets dus en niet over de jurk.

Daar heb je gelijk in.

Mijn excuses.