mo
door monicabisschop May 27, 2015 om 18:28
Computers & telefonie

Annulering abonnement verlenging Ben bevestigd maar wordt intern niet verwerkt? wat zijn mijn mogelijkheden

heb per mail van BEN bevestiging (ook per telefoon, heb dit opgenomen met camera) dat mijn verlenging abonnement is geannuleerd en ik 1 maand opzegtermijn heb en weg kan. Bestelling bij nieuwe provider geplaatst. BEN geeft mijn nummer niet vrij. Meerdere telefoontjes van mij naar klantenservice en nieuwe provider naar BEN. Niets helpt. Ik wil mijn nummer meenemen. Hoe kan ik dit regelen buiten BEN???

846 6 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - May 27, 2015 om 21:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Zie punt 16 wat te doen.

ho
door hopetobehelping - May 27, 2015 om 21:47
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste monicabisschop,

u heeft zwart op wit (email) dat de verlenging van uw abonnement is geannuleerd.
Dat betekent dus dat u 'terug valt' naar uw huidige abonnement. Als dat abonnement inmiddels zijn looptijd (de volle 1 of 2 jaar) voorbij is dan kunt u dus per maand opzeggen.

Wat geeft men bij BEN aan als reden dat ze uw telefoonnummer niet willen vrijgeven ?
Is uw abonnement inmiddels opgezegd bij BEN, heeft u daar een bevestiging van gekregen ?

Als u uw abonnement heeft opgezegd dan is BEN bij wet verplicht om aan uw nummerbehoud mee te werken.
Hier vind u nog wat informatie over nummerbehoud, klik hier en hier.

Ik zou als ik u was nogmaals (per mail als het kan) het verzoek van nummerbehoud bij BEN doen. Geef daarbij aan dat ze per wet verplicht zijn om er medewerking aan te verlenen.
U kunt nog naar de geschillencommissie stappen maar dat gaat dan allemaal behoorlijk wat tijd kosten en u heeft uw nieuwe abonnement al afgesloten. Wat u ook nog kunt doen is contact opnemen met consuwijzer, voor de contactgegevens klik hier.
Hoop voor u dat u er met BEN snel uitkomt, u heeft ze nodig als u uw nummer wilt behouden (en ze zijn verplicht om er medewerking aan te verlenen).

Ben wel erg benieuwd wat ze als reden opgeven dat ze geen medewerking willen verlenen.

zoekster
door zoekster - May 27, 2015 om 22:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zet uw klacht op de klachtenkompas.nl neer. Daar is Ben actief. Uw klacht wordt binnen ongeveer 8 dagen behandeld.

Overigens ineens aardig wat klachten over Ben. Weet niet wat daar aan de hand is, maar echt lekker loopt het er niet.

zoekster
door zoekster - May 27, 2015 om 22:09
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U zou ook nog facebook en twitter kunnen proberen.

mo
door monicabisschop - May 28, 2015 om 01:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal, ik heb alles volgens de wet gedaan, ik heb van BEN een mail waarin staat dat mijn eerdere verlenging van abonnement is geannuleerd waarbij oude abonnement geldt wat verliep op 19 maart 2015. Dus 1 maand opzegtermijn. Nieuwe provider heeft al contact gehad met BEN. Dan geeft BEN aan naar nieuwe provider dat mijn contract loopt tot 1-1-0001. Dan weer tot 1-4-2017.
De afdelingen werken langs elkaar heen. Vanaf februari een rotzooi bij BEN. Via klachtenkompas bezig. BEN reageert per mail en telefonisch dat abonnement verlenging is geannuleerd en ik weg kan met 1 maand opzegtermijn. Schijnbaar hoor ik vandaag via BEN klantenservice dat de back office van BEN de nummerportering tegen houdt en mijn nummer niet vrij geeft. Ze maken intern een melding en ik zou gelijk een mail terug krijgen dat het nummer vrij is. Nog steeds geen mail ontvangen. SCHRIFTELIJK per mail kun je niets. Vanaf maart kun je via de website geen contactformulier meer invullen. Ook geprobeerd via Facebook. Bij klachtenkompas ontelbare klachten. Ik bel nu niet meer met mijn mobiel nummer. Ik ga bank machtiging blokkeren. En morgen mijn rechtsbijstandverzekering inschakelen. Het probleem is dat IK BEN account vanaf 1 maart niet meer werkt vanaf dat BEN een nieuwe website heeft. Contract/abonnementgegevens zijn allemaal weg. Ik heb al 20x gebeld als het niet meer is.