me
door meidam Dec 9, 2014 om 09:57
Vakantie & reizen

Annuleringsverzekering

Wij gaan enige malen per jaar naar een bungalowpark in Nederland.
Hebben dan slechts behoefte aan enkel een annuleringsverzekering, bij voorkeur op jaarbasis.
Lukt ons niet om zo'n verzekeringsmaatschappij te vinden.
Weet iemand hier iets meer van af.
Dank bij voorbaat

4291 36 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 9, 2014 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook bij Unive kan men een alleenstaande annuleringsverzekering afsluiten. Maar als men dat wilt, kan het samen met de reisverzekering.

Blijkbaar kan het alleen niet bij Interpolis. Simpel toch, dan naar een ander.

edrick3
door edrick3 - Dec 9, 2014 om 13:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1,

.....Maar ook bij Unive kan men een alleenstaande annuleringsverzekering afsluiten......
Je hebt gelijk:
De doorlopende annuleringsverzekering geldt voor uw vakanties en stedentrips het hele jaar door. U kunt deze los afsluiten of samen met een doorlopende reisverzekering. Klik hier

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2014 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo meidam

.....Hebben dan slechts behoefte aan enkel een annuleringsverzekering, bij voorkeur op jaarbasis.
Lukt ons niet om zo'n verzekeringsmaatschappij te vinden.
.....
Bv. bij Interpolis staat:
Let op: de Doorlopende Annuleringsverzekering kunt u alleen afsluiten als aanvullende verzekering bij de Doorlopende Reisverzekering.
Bij Univé staat:
U kunt de doorlopende annuleringsverzekering eenvoudig afsluiten als onderdeel van uw doorlopende reisverzekering.

Zoekt en gij zult vinden....
Bv. bij de ANWB:
Klik hier.

Suc6

Zeeg
door Zeeg - Dec 10, 2014 om 12:31
39 Antwoorden / 0 Vragen

Pas wel op. Een doorlopende reisverzekering is alleen geldig voor u en uw gezinsleden die op hetzelfde adres wonen. Gaan er bijvoorbeeld uitwonende kinderen, of vrienden/vriendinnen van uw kinderen mee dan vallen die niet onder de doorlopende verzekering.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2014 om 12:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jongkoen

Het gast niet over een reisverzekering.

we
door weethet - Dec 10, 2014 om 12:41
107 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom heeft u geen reisverzekering? Ook in NL is schade mogelijk en kan erg oplopen. Ik heb zelf ook een vakantie bungalow op een park in Limburg en we verhalen alle schade door huurders. Ook onderweg kan er wat gebeuren. Lijkt me wel zo verstandig dat in combinatie af te sluiten.
Ik ben zelf al jaren zeer tevreden met Centraal Beheer.

Zeeg
door Zeeg - Dec 10, 2014 om 12:45
39 Antwoorden / 0 Vragen

Foutje. Ik bedoelde doorlopende annuleringsverzekering.

th
door theorietveld - Dec 10, 2014 om 13:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hier kan de ouderwets onafhankelijke verzekeringsagent van pas komen.
Als je die niet hebt, kijk dan op www.dejuistepolis.nl

Succes

co
door corry duursma - Dec 10, 2014 om 14:30
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik had ook een reis annulerings ver bij ANWB, en aan gezien ik niet meer naar het buitenland gaat wilde ik hem op zeggen ,maar ho maar ,moet hem houden tot april, kijk als je schade had gehad is het andere koek maar heb geen gebruik gemaakt, en vind dit onterecht. dus voor mij never meer ANWB .

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2014 om 14:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@corry duursma,

.....moet hem houden tot april, .....
Ja, logisch, je sluit die (doorlopende) verzekering voor een jaar af.
Zoiets noemen ze 'contractsduur'.
Lees de Voorwaarden eens:
Artikel
. Wat is de looptijd van de verzekering en wanneer mag de verzekeringnemer opzeggen?
De looptijd van de verzekering staat vermeld op het polisblad. De verzekeringnemer mag opzeggen:
1. per de eerstkomende hoofdpremievervaldag die op uw polisblad staat;
2. nadat de verzekering is verlengd, op ieder moment;
3. als de verzekeringnemer het niet eens is met de wijziging van de premie en/of de voorwaarden zoals bij artikel 6 staat vermeld;
4. na een schademelding. Tot 2 maanden nadat wij een definitief standpunt over de schade aan de verzekeringnemer hebben meegedeeld.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2014 om 14:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@corry

Dit zijn risicoverzekeringen en zij hebben risico gelopen. Zo'n doorlopende verzekering is ook aanzienlijk goedkoper dan eentje die u per vakantie afsluit.

Anders krijg je het geval, een doorlopende afsluiten en na de vakantie opzeggen en resterende maanden terug ontvangen, maar zo werkt het niet.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Dec 10, 2014 om 16:47
84 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb via FBTO een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Als je meerdere malen op vakantie gaat is dit heel handig. Geldt ook voor nachtje weg of een gepland uitje. Dit kost mij per jaar 73 euro.
Leuke bijkomstigheid is dat 1 meereizende ook verzekerd is ook al behoort deze niet tot het gezin.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat deze met naam wordt genoemd bij de boeking.
Oftewel beide personen, polishouder en meereizende moeten genoemd worden.

jhogaarts
door jhogaarts - Dec 10, 2014 om 17:48
101 Antwoorden / 1 Vragen

Kan ook gewoon bij Centraal Beheer, doe dit al jaren. Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, de meeste verzekering ontlopen elkaar niet.
Voorwaarde is wel dat je het binnen een bepaalde termijn doet als je de vakantie geboekt hebt.
Je kunt dit ook bij het betreffende park (Landal) doen, toch #

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2014 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jannyholtrop schreef op woensdag 10 dec 2014, 16:47]Ik heb via FBTO een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Als je meerdere malen op vakantie gaat is dit heel handig. Geldt ook voor nachtje weg of een gepland uitje. Dit kost mij per jaar 73 euro.
Leuke bijkomstigheid is dat 1 meereizende ook verzekerd is ook al behoort deze niet tot het gezin.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat deze met naam wordt genoemd bij de boeking.
Oftewel beide personen, polishouder en meereizende moeten genoemd worden.

Fijn dat je ons op dit forum op de hoogte stelt van je verzekering, maar dat is géén antwoord op de door TS gestelde vraag en dus overbodig.

Met vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2014 om 17:53
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, in de regel is een (ieder) annuleringsverzekering af te sluiten bij welke boeking dan ook. Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ik iets boekte zonder dat er sprake was van ook een annuleringsverzekering (m.u.v. hotelreserveringen voor een enkele nacht etc.).

Vraag: waar heeft u de bungalow geboekt?

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2014 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=jhogaarts schreef op woensdag 10 dec 2014, 17:48]Kan ook gewoon bij Centraal Beheer, doe dit al jaren. Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, de meeste verzekering ontlopen elkaar niet.
Voorwaarde is wel dat je het binnen een bepaalde termijn doet als je de vakantie geboekt hebt.
Je kunt dit ook bij het betreffende park (Landal) doen, toch #

TS schrijft: .....bij voorkeur op jaarbasis......
Bij Centraal Beheer kun je alleen een kortlopende annuleringsverzekering afsluiten.
Van de site: .....De Tijdelijke Annuleringsverzekering is een verzekering voor 1 keer. De verzekering stopt als uw vakantie is afgelopen........

Met vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2014 om 12:51
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Is dit niet een vraag die al eerder is gesteld?

Afgezien daarvan: via een zoekmachine met intypen 'annuleringsverzekering' zie ik meerdere mogelijkheden waaronder bij de ANWB, Univé, Zelf. Los van reisverzekering af te sluiten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 15, 2014 om 12:51
16830 Antwoorden / 202 Vragen

svp vergeet de eerste zin.

me
door meidam - Dec 15, 2014 om 14:07
150 Antwoorden / 120 Vragen

hartelijk bedankt voor alle reacties. Kortlopende UITSLUITEND annulerinsgverzekering is mogelijk bij ACHMEA. Ik ga hier gebruik van maken.

Met vriendelijke groet,

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 16:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik dacht dat uw voorkeur uit ging naar jaarbasis?

me
door meidam - Dec 15, 2014 om 16:13
150 Antwoorden / 120 Vragen

Inderdaad, maar dat is helaas niet haalbaar. Dus ik moet het wel doen met kortlopende annuleringsverzekekingen, indien ik 2 x per jaar een aantal weken in Nederland weg ga.

Toch bedankt voor adviezen.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 16:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet haalbaar? Wonderlijk.

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2014 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=meidam schreef op maandag 15 dec 2014, 16:13]Inderdaad, maar dat is helaas niet haalbaar. Dus ik moet het wel doen met kortlopende annuleringsverzekekingen, indien ik 2 x per jaar een aantal weken in Nederland weg ga.

Toch bedankt voor adviezen.

Beetje raar.
Alle reacties wel goed gelezen?
Staan er toch echt een paar bij die de mogelijkheid tot een doorlopende annuleringsverzekering aangeven!
Maar ja, je hebt natuurlijk zélf de keus wat je doet.

Met vr.gr.

me
door meidam - Dec 15, 2014 om 16:39
150 Antwoorden / 120 Vragen

Misschien wel waar, maar wordt nergens uitdrukkelijk vermeld. Ook niet bij Achmea, daar dus heen gebeld en vernam dat kortlopende annuleringsverzekeringen mogelijk waren en tegen een aanvaardbaar tarief. Als je bij een park rechtstreeks een ann.verz. boekt ben je het dubbele kwijt.

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Jammer dat u dan de reacties niet gelezen hebt. Ing, ANWB, Unive, allemaal hebben ze doorlopende annuleringsverzekeringen.

En bij twee keer per jaar een paar weken, al gauw voordeliger dan een kortlopende.

me
door meidam - Dec 15, 2014 om 17:00
150 Antwoorden / 120 Vragen

Ik heb nog niets afgesloten. Ik moet trouwens nog een vakantie boeken. Maar de door U genoemde firma's ga ik NU zeker op de websites nader bekijken. Ben als altijd nog voorstander van een doorl. ann. verzekering. Nogmaals bedankt

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2014 om 17:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@meidam,

Blijf het raar vinden.
Je stelt een vraag: .....Hebben dan slechts behoefte aan enkel een annuleringsverzekering, bij voorkeur op jaarbasis......
Er worden reacties gegeven waarin de mogelijkheid hiervoor aangegeven wordt en die lees je blijkbaar niet (goed) door.
Dan hoef je ook geen vraag te stellen.

Suc6 bij je keuze.

me
door meidam - Dec 15, 2014 om 17:51
150 Antwoorden / 120 Vragen

Uit niets bleek dat het mogelijk is/was bij genoemde firma's doorl. ann.verz. af te sluiten. De vraag begint altijd met reisverzekering en aanvullend o.a. ann. verz. Duidelijkheid ontbreekt. Zal nu nog eens verder kijken. Verder nog bedankt, ik zal nog van me laten horen, laten we het daar ophouden, oké

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2014 om 18:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe moeilijk kan het zijn?

Klik hier

edrick3
door edrick3 - Dec 15, 2014 om 18:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@meidam,

.....[Uit niets bleek dat het mogelijk is/was bij genoemde firma's doorl. ann.verz. af te sluiten. /i].....
O nee?
Klik bv op de link in de allereerste reactie en LEES!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 21, 2014 om 13:34
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, de vraag: wij kunnen niets vinden! Op jaarbasis! En daar reageren wij dan serieus op! Jammer van de (onze) tijd.

me
door meidam - Dec 21, 2014 om 14:43
150 Antwoorden / 120 Vragen

Sorry, maar ik vind het wel een beetje zure reactie van U en dat op Zondag.
Ik heb toegezegd, dat ik zal meedelen wanneer ik geslaagd ben. Ben er dus mee bezig.

Goede Zondag verder en prettige feestdagen alsmede een gezond 2015.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 24, 2014 om 11:29
16830 Antwoorden / 202 Vragen

sorry en goede kerst!

me
door meidam - Dec 24, 2014 om 11:51
150 Antwoorden / 120 Vragen

Allen die gereageerd hebben,

Zoals toegezegd zou ik meedelen of ik geslaagd ben met een door mij gewenste annuleringsverzekering.
.

Bij Unvé voor een verzekerd bedrag van € 1500 tegen € 69,45 all in op jaarbasis.

Mede dan zij Uw ADVIEZEN is het mij gelukt een prima verzekering af te sluiten.

Allen een paar mooie Kerstdagen en een gezond en gelukkig 2015 toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Meidam

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2014 om 12:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden en u ook prettige dagen.

edrick3
door edrick3 - Dec 24, 2014 om 12:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@meidam,

Nou, mooi dat het toch nog gelukt is.
En nu maar genieten van de vakantie(s).

Fijne feestdagen