Wij gaan enige malen per jaar naar een bungalowpark in Nederland. Hebben dan slechts behoefte aan enkel een annuleringsverzekering, bij voorkeur op jaarbasis. Lukt ons niet om zo'n verzekeringsmaatschappij te vinden. Weet iemand hier iets meer van af. Dank bij voorbaat
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
.....Maar ook bij Unive kan men een alleenstaande annuleringsverzekering afsluiten...... Je hebt gelijk: De doorlopende annuleringsverzekering geldt voor uw vakanties en stedentrips het hele jaar door. U kunt deze los afsluiten of samen met een doorlopende reisverzekering. Klik hier
.....Hebben dan slechts behoefte aan enkel een annuleringsverzekering, bij voorkeur op jaarbasis. Lukt ons niet om zo'n verzekeringsmaatschappij te vinden. ..... Bv. bij Interpolis staat: Let op: de Doorlopende Annuleringsverzekering kunt u alleen afsluiten als aanvullende verzekering bij de Doorlopende Reisverzekering. Bij Univé staat: U kunt de doorlopende annuleringsverzekering eenvoudig afsluiten als onderdeel van uw doorlopende reisverzekering.
Zoekt en gij zult vinden.... Bv. bij de ANWB: Klik hier.
Pas wel op. Een doorlopende reisverzekering is alleen geldig voor u en uw gezinsleden die op hetzelfde adres wonen. Gaan er bijvoorbeeld uitwonende kinderen, of vrienden/vriendinnen van uw kinderen mee dan vallen die niet onder de doorlopende verzekering.
Waarom heeft u geen reisverzekering? Ook in NL is schade mogelijk en kan erg oplopen. Ik heb zelf ook een vakantie bungalow op een park in Limburg en we verhalen alle schade door huurders. Ook onderweg kan er wat gebeuren. Lijkt me wel zo verstandig dat in combinatie af te sluiten. Ik ben zelf al jaren zeer tevreden met Centraal Beheer.
ik had ook een reis annulerings ver bij ANWB, en aan gezien ik niet meer naar het buitenland gaat wilde ik hem op zeggen ,maar ho maar ,moet hem houden tot april, kijk als je schade had gehad is het andere koek maar heb geen gebruik gemaakt, en vind dit onterecht. dus voor mij never meer ANWB .
.....moet hem houden tot april, ..... Ja, logisch, je sluit die (doorlopende) verzekering voor een jaar af. Zoiets noemen ze 'contractsduur'. Lees de Voorwaarden eens: Artikel 4 . Wat is de looptijd van de verzekering en wanneer mag de verzekeringnemer opzeggen? De looptijd van de verzekering staat vermeld op het polisblad. De verzekeringnemer mag opzeggen: 1. per de eerstkomende hoofdpremievervaldag die op uw polisblad staat; 2. nadat de verzekering is verlengd, op ieder moment; 3. als de verzekeringnemer het niet eens is met de wijziging van de premie en/of de voorwaarden zoals bij artikel 6 staat vermeld; 4. na een schademelding. Tot 2 maanden nadat wij een definitief standpunt over de schade aan de verzekeringnemer hebben meegedeeld.
Dit zijn risicoverzekeringen en zij hebben risico gelopen. Zo'n doorlopende verzekering is ook aanzienlijk goedkoper dan eentje die u per vakantie afsluit.
Anders krijg je het geval, een doorlopende afsluiten en na de vakantie opzeggen en resterende maanden terug ontvangen, maar zo werkt het niet.
Ik heb via FBTO een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Als je meerdere malen op vakantie gaat is dit heel handig. Geldt ook voor nachtje weg of een gepland uitje. Dit kost mij per jaar 73 euro. Leuke bijkomstigheid is dat 1 meereizende ook verzekerd is ook al behoort deze niet tot het gezin. Voorwaarde is natuurlijk wel dat deze met naam wordt genoemd bij de boeking. Oftewel beide personen, polishouder en meereizende moeten genoemd worden.
Kan ook gewoon bij Centraal Beheer, doe dit al jaren. Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, de meeste verzekering ontlopen elkaar niet. Voorwaarde is wel dat je het binnen een bepaalde termijn doet als je de vakantie geboekt hebt. Je kunt dit ook bij het betreffende park (Landal) doen, toch #
[quote=jannyholtrop schreef op woensdag 10 dec 2014, 16:47]Ik heb via FBTO een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Als je meerdere malen op vakantie gaat is dit heel handig. Geldt ook voor nachtje weg of een gepland uitje. Dit kost mij per jaar 73 euro. Leuke bijkomstigheid is dat 1 meereizende ook verzekerd is ook al behoort deze niet tot het gezin. Voorwaarde is natuurlijk wel dat deze met naam wordt genoemd bij de boeking. Oftewel beide personen, polishouder en meereizende moeten genoemd worden.
Fijn dat je ons op dit forum op de hoogte stelt van je verzekering, maar dat is géén antwoord op de door TS gestelde vraag en dus overbodig.
Ach ja, in de regel is een (ieder) annuleringsverzekering af te sluiten bij welke boeking dan ook. Ik heb in ieder geval nog nooit meegemaakt dat ik iets boekte zonder dat er sprake was van ook een annuleringsverzekering (m.u.v. hotelreserveringen voor een enkele nacht etc.).
[quote=jhogaarts schreef op woensdag 10 dec 2014, 17:48]Kan ook gewoon bij Centraal Beheer, doe dit al jaren. Of je nu door de hond of de kat gebeten wordt, de meeste verzekering ontlopen elkaar niet. Voorwaarde is wel dat je het binnen een bepaalde termijn doet als je de vakantie geboekt hebt. Je kunt dit ook bij het betreffende park (Landal) doen, toch #
TS schrijft: .....bij voorkeur op jaarbasis...... Bij Centraal Beheer kun je alleen een kortlopende annuleringsverzekering afsluiten. Van de site: .....De Tijdelijke Annuleringsverzekering is een verzekering voor 1 keer. De verzekering stopt als uw vakantie is afgelopen........
Afgezien daarvan: via een zoekmachine met intypen 'annuleringsverzekering' zie ik meerdere mogelijkheden waaronder bij de ANWB, Univé, Zelf. Los van reisverzekering af te sluiten.
Inderdaad, maar dat is helaas niet haalbaar. Dus ik moet het wel doen met kortlopende annuleringsverzekekingen, indien ik 2 x per jaar een aantal weken in Nederland weg ga.
[quote=meidam schreef op maandag 15 dec 2014, 16:13]Inderdaad, maar dat is helaas niet haalbaar. Dus ik moet het wel doen met kortlopende annuleringsverzekekingen, indien ik 2 x per jaar een aantal weken in Nederland weg ga.
Toch bedankt voor adviezen.
Beetje raar. Alle reacties wel goed gelezen? Staan er toch echt een paar bij die de mogelijkheid tot een doorlopende annuleringsverzekering aangeven! Maar ja, je hebt natuurlijk zélf de keus wat je doet.
Misschien wel waar, maar wordt nergens uitdrukkelijk vermeld. Ook niet bij Achmea, daar dus heen gebeld en vernam dat kortlopende annuleringsverzekeringen mogelijk waren en tegen een aanvaardbaar tarief. Als je bij een park rechtstreeks een ann.verz. boekt ben je het dubbele kwijt.
Ik heb nog niets afgesloten. Ik moet trouwens nog een vakantie boeken. Maar de door U genoemde firma's ga ik NU zeker op de websites nader bekijken. Ben als altijd nog voorstander van een doorl. ann. verzekering. Nogmaals bedankt
Blijf het raar vinden. Je stelt een vraag: .....Hebben dan slechts behoefte aan enkel een annuleringsverzekering, bij voorkeur op jaarbasis...... Er worden reacties gegeven waarin de mogelijkheid hiervoor aangegeven wordt en die lees je blijkbaar niet (goed) door. Dan hoef je ook geen vraag te stellen.
Uit niets bleek dat het mogelijk is/was bij genoemde firma's doorl. ann.verz. af te sluiten. De vraag begint altijd met reisverzekering en aanvullend o.a. ann. verz. Duidelijkheid ontbreekt. Zal nu nog eens verder kijken. Verder nog bedankt, ik zal nog van me laten horen, laten we het daar ophouden, oké
.....[Uit niets bleek dat het mogelijk is/was bij genoemde firma's doorl. ann.verz. af te sluiten. /i]..... O nee? Klik bv op de link in de allereerste reactie en LEES!
Sorry, maar ik vind het wel een beetje zure reactie van U en dat op Zondag. Ik heb toegezegd, dat ik zal meedelen wanneer ik geslaagd ben. Ben er dus mee bezig.
Goede Zondag verder en prettige feestdagen alsmede een gezond 2015.
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Lees meer
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten. Direc
...
Lees meer
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht. je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer