da
door danser Jul 23, 2015 om 14:21
Huishouden & energie

Antisliplaag.

Ik heb een granieten douchevloer. Maar hij wordt spekglad met douchen. Hoe kan een antisliplaag aanbrengen, en waar is het eventueel te koop?
Of is er een mogelijkheid om hem op een of andere manier schoon te maken. Heb al van alles geprobeerd,maar niets helpt.
Met vriendelijke groet,
danser.

27651 31 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 23, 2015 om 14:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo danser,

Antislipmatje?
Antislip-coating? klik En klik hier
Reinigen: klik

Suc6

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 23, 2015 om 14:52
7199 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Danser,
slippers, speciaal voor de douchruimte gebruiken lost dit euvel op.
Vr,gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 23, 2015 om 16:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb al een speciale mat in de badkuip hier voor als ik alleen maar wil douche.

da
door danser - Jul 23, 2015 om 22:33
3 Antwoorden / 2 Vragen

Allemaal bedankt voor de reacties!

Met vriendelijke groet,

danser.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 24, 2015 om 12:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Danser,
het rubberen badmatje is al genoemd.
Maar nog even een tip van Wimmi als u besluit er een te kopen.
Bij Blokker of HEMA 10 en 12 euro.
Ik kocht er een paar dagen geleden een bij Action voor 2.99 !

jpm
door jpm - Jul 24, 2015 om 12:21
820 Antwoorden / 28 Vragen

Als u een besluit tot aankoop van een douchemat, denkt u er dan wel aan deze regelmatig in de wasmachine op minimaal 40 graden te wassen, liever nog 60 graden. U voorkomt zo schimmelvorming in uw doucheruimte of onder de mat. De mat vervolgens goed laten drogen alvorens deze weer terug te leggen.

ho
door hoev1009 - Jul 24, 2015 om 12:47
15 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo,

Ik heb mijn gladde douchevloer gereinigd met een stoomreiniger. Gaat prima

wimmi20
door wimmi20 - Jul 24, 2015 om 13:07
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dit antwoord heeft toch niets met de vraag te maken.
De vraag gaat er over dat de douchevloer glad is
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=hoev1009 schreef op vrijdag 24 jul 2015, 12:47: Hallo,

Ik heb mijn gladde douchevloer gereinigd met een stoomreiniger. Gaat prima

liesderooij
door liesderooij - Jul 24, 2015 om 13:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

antislip van HG, te fixeren met nr. 11 van HG vele malen te gebruiken hoogstens 1 maal per 1/2 jaar aanbrengen, werkt uitstekend.
kosten voor de 2 flacons ca. 20,--

gb
door gb4u - Jul 24, 2015 om 14:41
6 Antwoorden / 1 Vragen

Een douche vloer en de wanden worden vaak glad en vet door huidvetten en zeepresten.

Probeer dit eens,

http://nl.hg.eu/products/show/id/31/aanslag_van_zeepresten_en_huidvetten_verwijderen

of de vloer inzetten met flink wat schoonmaak azijn.

ro
door ron530 - Jul 24, 2015 om 16:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als de granieten douchevloer spekglad wordt dan moet er water met zeepresten op blijven liggen. Normaliter wordt het douchewater direct door het afvoerputje afgevoerd. Blijft er te lang water op de vloer staan dan blijven er zeepresten op de vloer achter die bij de volgende douchebeurt spekglad worden. Maak de vloer na elke douchebeurt middels een vloertrekker "hoe heet zo'n ding tegenwoordig?" droog en de ventilatie van de doucheruimte doet de rest.

aurora1
door aurora1 - Jul 24, 2015 om 16:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ook mijn gedachte, vloer (en wanden) droogtrekken na het douchen. Na het douchen de vloer (en wanden) bespuiten met azijn in een spuitfles/plantenspuit, eventueel verdund met gekookt en afgekoeld water. Bij gebruik van een badmat idem, en de mat na het douchen ergens te drogen ophangen en pas droog weer terug leggen.
In plaats van een badmat zouden ook anti-slipplakkers gebruikt kunnen worden: klik hier.
O.a. verkrijgbaar bij de Action en bouwmarkten zoals de Gamma en Karwei klik hier.

ro
door ron530 - Jul 24, 2015 om 16:52
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@ aurora1 de vloer droog maken is voldoende want uitglijden op een wand heb ik nog niemand zien doen.

aurora1
door aurora1 - Jul 24, 2015 om 17:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=ron530 schreef op vrijdag 24 jul 2015, 16:52]@ aurora1 de vloer droog maken is voldoende want uitglijden op een wand heb ik nog niemand zien doen.

Dan stroomt het water, al dan niet met zeep, shampoo etc., bij u van de wanden zeker naar boven in plaats van naar beneden?

ro
door ron530 - Jul 24, 2015 om 17:54
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@aurora1, water heeft de nare eigenschap om naar beneden te vallen dus het grootste deel van de gebruikte shampoos e.d. worden met het douchewater weggespoeld. De kans dat wanden zoveel zeep opnemen dat ze op de vloer druipen is van de gekke.

da
door danser - Jul 24, 2015 om 18:37
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Allemaal,

Nogmaals bedankt voor alle goede tips.

Maar ik trek na iedere douchebeurt de vloer en de wanden droog. Ook reinig hem eenmaal per week met azijn. Dus dat kan het niet zijn!

Verder ga ik alles wat jullie me verteld hebben uitproberen!

Bedankt nogmaals!

Met vriendelijke groet,

danser

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 24, 2015 om 18:41
7199 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Danser,
u ook bedankt voor uw reactie en succes met waar u voor kiest.
Vr,gr.

wi
door wijnholds - Jul 24, 2015 om 19:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

antislip voor douche vloer

Fa. Lodewijk Tel.0348-203000
Dit bedrijf "impregneert" met 2 vloeistoffen. Onzichtbaar de gladde vloer. Loop je er met schoenen of op met sokken/kousen over de vloer dan merk je niets van de behandeling.
Direct wanneer je b.v. met natte blote voeten op de vloer komt dan is deze stroef.
Zelfs wanneer je met blote zweetvoeten op de vloer komt dan is in een fractie van een seconde de vloer stroef.
Heb ruim een half jaar geleden de vloer laten behandelen. In één woord fantastisch

ha
door harmes - Jul 27, 2015 om 01:54
26 Antwoorden / 2 Vragen

Ik logeerde vroeger vaak bij iemand die ook zo'n glibbervloertje had. Ik legde dan een handdoek op de douchevloer voor ik ging douchen. Instant oplossing!

da
door danser - Jul 31, 2015 om 13:59
3 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Allemaal,

Ik heb mijn vloer geschrobd met natuur azijn.

Hij is niet glad meer,het werkt fantastisch!

Bedankt allemaal.

Met vr. groet,

danser

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2015 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@danser,

Mooi zo!
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jul 31, 2015 om 20:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dan gelukkig eenvoudig opgelost.
Overigens als u in de toekomst schoonmaakazijn (ca 40ct/liter bij de supermarkt) zou gaan gebruiken dan gaat het mogelijk zelfs gemakkelijker omdat die een hogere concentratie azijnzuur heeft dan natuurazijn.
Lees daarover eventueel klik hier en klik hier.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 31, 2015 om 20:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Aurora,
dit is een niet al te beste tip.
Schoonmaak azijn is zo agressief dat het kalk, marmer en niet geglazuurde tegels aanvreet.
Dat een badkamervloer door azijn stroever wordt kan kloppen.
Het vuil en vet zijn niet alleen weg, ook de gladde toplaag van het gesteente van de tegels verdwijnt.
Waardoor de vloer minder glad is.
Maak je dus regelmatig schoon met azijn dan ben je onverstandig bezig.
Want de azijn vreet de tegels aan.
+++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=aurora1 schreef op vrijdag 31 jul 2015, 20:23: Dat is dan gelukkig eenvoudig opgelost.
Overigens als u in de toekomst schoonmaakazijn (ca 40ct/liter bij de supermarkt) zou gaan gebruiken dan gaat het mogelijk zelfs gemakkelijker omdat die een hogere concentratie azijnzuur heeft dan natuurazijn.

van leyden
door van leyden - Jul 31, 2015 om 22:47
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Echt graniet schijnt dan weer niet gevoelig te zijn voor schoonmaakazijn.
Volgens deze discussie dan.

klik hier.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 1, 2015 om 00:15
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Van leyden,
u geeft een raar advies.
Als je de door u geadviseerde KLIK aanklikt dan kun je daar nou juist lezen dat graniet niet in aanraking moet komen met azijn.
U beweert het tegenovergestelde.
Voor graniet is er een zuurvrij schoonmaakmiddel.
En azijn is een zuur.
++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=van leyden schreef op vrijdag 31 jul 2015, 22:47: Echt graniet schijnt dan weer niet gevoelig te zijn voor schoonmaakazijn.
Volgens deze discussie dan.

klik hier.

aurora1
door aurora1 - Aug 1, 2015 om 01:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Apart eigenlijk dat dan al dat graniet dat vroeger in zo ongeveer alle huizen in keukens en bijkeukens zat en ook voor douchebakken werd gebruikt (en nog steeds in vele woningen zit), die vele tientallen jaren het schoonmaken met o.a. azijn probleemloos hebben doorstaan en ook Vim en bleekwater. Azijn was vroeger een van de belangrijkste schoonmaakmiddelen. Boenen en schrobben deed men, en veelal met azijn. Die moderne schoonmaakmiddelen bestonden toen niet en als er al iets moderner was, kocht men dat in de regel niet.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 1, 2015 om 01:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Aurora, hou nou toch op !
Vroeger werd een aaanrecht niet met azijn schoongemaakt.
Dat deed opoe met VIM en een harde borstel.
En azijn was geen schoenmaakmiddel in het huishouden.
Opoe maakte het houtwerk en andere zaken schoon met groene zeep, opgelost in warm water.
Of met een scheut bleekwater in een emmer water.
Ik probeer het nog eenmaal Aurora : schoonmaakazijn tast graniet aan.
Nu, en vroeger ook.
En vergeet de SUNLIGHT zeep niet.

van leyden
door van leyden - Aug 1, 2015 om 12:17
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Erg kort door de bocht wimmi met je " raar advies".
Verwijzen naar een discussie is GEEN advies!

Ken dat soort types, ze hebben een standpunt en daar blijven ze bij.
Iedereen die ook maar een wat andere denkwijze of idee heeft wordt neergesabeld.

Toedeledoki,

Maar voor is het helemaal niet zonnenklaar dat schoonmaakazijn schadelijk is voor ECHT graniet.

van leyden
door van leyden - Aug 1, 2015 om 12:22
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Je zet er nog bij dat het lijkt en wat anderen beweren en dan nog zeggen dat het mijn advies is.

Hoe dom ben je dan?

van leyden
door van leyden - Aug 1, 2015 om 12:28
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Advies voor wimmy.

Als je iets beweert, moet je het ook hard kunnen maken.
Dat kan je niet.
Kom op dan met je linkie dat schoonmaakazijn schadelijk is voor echt graniet.

En.
Niet met die flauekulsmoesjes komen van geperst steen of wat dan ook, ECHT graniet, daar praten we over.

(en nee, ben niet zo n klein kind dat een linkie bestempeld als "raar advies")

wimmi20
door wimmi20 - Aug 1, 2015 om 13:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

van leyden,
wat een rare reactie van u !
Op 30 juni 22.47 verwijst u met een KLIK naar een site waar je kunt lezen dat het gebruik op granieten vloeren wordt afgeraden.
Met andere woorden : u geeft het advies om te lezen dat azijn op graniet geen kwaad kan.
Dan is dat toch uw advies, want in andere postings beweert u ook dat azijn en graniet goed samengaan.
U adviseert zelf dus graniet met schoonmaakazijn te reinigen.
En dan gaat u dat advies hier ontkennen !
Hoe slim kan je zijn ?
++++++++++++++++++++++++++++++++=======

=van leyden schreef op zaterdag 1 aug 2015, 12:22: Je zet er nog bij dat het lijkt en wat anderen beweren en dan nog zeggen dat het mijn advies is.

Hoe dom ben je dan?