ui
door uitzoeken Sep 16, 2014 om 18:07
Garantie & verzekeringen

Antwoord Aegon inzake aanpak woekerpolis

Ik heb Aegon gebeld met een vraag over een levensverzekeringpolis die reeds tot uitkering is gekomen vóór 1 januari 2008, namelijk in 2006 Ze zeggen dat ik daarover niets meer mag claimen, omdat ik me dan aan had moeten melden vóór 1 januari 2014. Maar hoe kan ik dat doen, als ik daar niet van op de hoogte was gesteld?

1074 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2014 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat antwoord is flauwekul. De vraag is natuurlijk of het een woekerpolis was,

Op hun site staat een formulier om uw claim in te dienen.

Ook zijn er nog groepsacties om te claimen. Sluit u daarbij aan.

tijger1
door tijger1 - Sep 16, 2014 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees ook dit eens door.

Klik hier

Waarom hebt u niet eerder geclaimd?

ge
door gerboe - Sep 17, 2014 om 09:46
806 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad, laat het er niet bij zitten als u een woekerpolis heeft. U kunt op de site van Aegon zien of uw polis valt onder de regeling Spaarbeleg2014. Mocht dat niet het geval zijn maar toch om een woekerpolis gaan, dan zou u eens kunnen kijken bij www.woekerpolis.nl en www.woekerpolisproces.nl waar u zich gratis aan kunt melden.

ui
door uitzoeken - Sep 17, 2014 om 12:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties! Ben er druk mee bezig.

ni
door nico w. - Sep 22, 2014 om 11:37
142 Antwoorden / 4 Vragen

De compensatie van AEGON waarover in de persmedia is te lezen is nog steeds een soort vrijwillige compensatie van Aegon. Een die bovendien niet zo heel veel KAN voorstellen, want AEGON heeft hiervoor 200 miljoen euro gereserveerd, maar in potentie vallen daar circa 800.000 beleggingspolissen van Aegon onder. Dat is maar een paar honderd euro gemiddeld per polis. Peanuts dus ! Men kan deze (kleine en dus tegenvallende) compensatie accepteren zonder aanspraak op een verdergaande schadevergoeding te verliezen. (te behalen via collectieve rechtszaken waarbij men zich kan aansluiten).

Succes ermee !

ni
door nico w. - Sep 22, 2014 om 11:51
142 Antwoorden / 4 Vragen

De regeling Spaarbeleg 2014 is een vrij doorzichtige poging van AEGON om -na de eerdere veroordeling wegens misleiding in de Koersplan-zaak- om vele honderdduizenden beleggingspolisbezitters met een fooitje af te schepen. In plaats van dezelfde volledige misleidingschadevergoeding uit te keren die circa 35000 iets bijdehantere Koersplan-de-weg kwijt deelnemers eerder dit jaar ontvingen.

Bevreemdend dat VARA Kassa een woordvoerster van Aegon onlangs een vrij podium bood om deze ''afscheping'' via de uitzending over het voetlicht te brengen. Kennelijk moeten ze bij de redactie van Kassa zich ook nog eens bij laten scholen over de trucjes van de financiële sector in casu van AEGON.

ge
door gerboe - Sep 23, 2014 om 10:28
806 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo nico w. Helemaal met u eens! Zo zit het inderdaad. En laat iedereen inderdaad het voorstel van Aegon nu maar accepteren maar vooral doorgaan met procederen tegen Aegon om de volledige compensatie binnen te halen.