di
door dianericardo Nov 23, 2014 om 09:44
Auto & vervoer

Anwb-partnerpas

ANWB komt nu met een partnerpas ik vind het de grootste onzin het gaat om de auto die dan hulp nodig heeft en nu moet iedereen die in die auto rijd een pas hebben die in 2016 5 euro gaat kosten waarschijnlijk daarna nog meer.(zo als gewoonlijk) ik rijd ook met de auto van mijn vader die heeft zijn auto nog na het overlijden van mijn moeder maar rijd zelf niet meer. kan na onze mening ook niet meer. maar wil zijn auto niet weg doen maar ik rijd er mee, ben geen partner, woon ook niet thuis, ben zelf getrouwd hoe gaat dat dan met die pas als ik rijd en krijg pech krijg ik dan geen hulp????????? misschien dat jullie mij dit uit kunnen leggen ???

13078 14 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 23, 2014 om 10:01
11537 Antwoorden / 51 Vragen

De pechhulp = persoonlijk, dus niet op kenteken van de auto. Ergo, als u niet de kentekenhouder bent, wordt u gezien als "partner". Uw vader kan voor u een partner pas aanschaffen (voor € 0,01369863 per dag).

5 euro gaat kosten waarschijnlijk daarna nog meer.(zo als gewoonlijk) Zoals gewoonlijk is in mijn visie suggestief. Alles in het leven wordt duurder, maar als het meezit wordt u niet boos als uw salaris hoger = duurder wordt. Dubbele moraal?

di
door dianericardo - Nov 23, 2014 om 10:10
2 Antwoorden / 1 Vragen

nou sorry maar ik vind het niet normaal. maar het staat wel op kenteken want je moet dus een kenteken in vullen dus en zo dom ben ik niet. ook als je pech hebt moet je een kenteken doorgeven. ik vind gewoon dat het moet zijn 1 pas op 1 auto. maar daar ben ik "te dom "voor.

mahadma
door mahadma - Nov 23, 2014 om 10:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

KLIK HIER, ANWB info.

nou sorry maar ik vind het niet normaal, Tja, wat U vindt, daar heeft de ANWB geen notie aan.

ik vind gewoon dat het moet zijn 1 pas op 1 auto. maar daar ben ik "te dom "voor. Wederom vindt U dat weer. Bel eens met de ANWB of ga één van hun winkels en laat het u uitleggen. De kentekenhouder kan vóór 15 november 2015 zich uitschrijven als lid. Vraag wel een bewijs.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2014 om 10:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw vader lid is van de ANWB met pechhulp, moet hij daarvoor ook de voorwaarden hebben ontvangen. Dus lees die eens door, dan weet u wat en wie er gedekt is.

diumenge
door diumenge - Nov 23, 2014 om 10:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

ANWB van je vader stopzetten, hij gebruikt de auto immers niet meer, en zelf ANWB nemen. Hoe simpel kan het zijn.

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2014 om 11:00
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 23 nov 2014, 10:51]ANWB van je vader stopzetten, hij gebruikt de auto immers niet meer, en zelf ANWB nemen. Hoe simpel kan het zijn.
Daar is het nu al te laat voor. Opzeggen voor 15 november.

diumenge
door diumenge - Nov 23, 2014 om 11:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

"De ANWB Partnerpas is tijdelijk het eerste jaar gratis. In 2016 betaalt u € 5,- per pas."

Gratis pas voor 2015 aanvragen en vóór 15/11/2015 ANWB van vader opzeggen dus. Nog steeds niet bijster ingewikkeld.

di
door dianericardo - Nov 23, 2014 om 11:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik kan een pas aan vragen maar ik ben geen kind dat thuis meer woont en mijn man heeft zelf al lidmaatschap met onze auto dus?????

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2014 om 11:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat dus betekent dat u niet verzekerd bent voor pechhulp als u in uw eigen auto rijdt.

gompy2
door gompy2 - Nov 23, 2014 om 11:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dianericardo schreef op zondag 23 nov 2014, 10:10]nou sorry maar ik vind het niet normaal. maar het staat wel op kenteken want je moet dus een kenteken in vullen dus en zo dom ben ik niet. ook als je pech hebt moet je een kenteken doorgeven. ik vind gewoon dat het moet zijn 1 pas op 1 auto. maar daar ben ik "te dom "voor.
Misschien wel...
Quote:

Kenteken versus persoonsgebonden pechhulp.

Één van de verschillen tussen de ANWB wegenwacht en andere pechhulp aanbieders is dekking op naam van persoonsgebonden of kentekende verzekerde (persoonsgebonden), of op het kenteken van de auto. Maar wat is nou voordeliger voor jou?

Eerst even de feiten:

Bij de ANWB heb je dus persoonsgebonden pechhulp. Je kunt dus in verschillende eigen voertuigen een beroep doen op de ANWB wegenwacht service. Maar dit geld wel voor maximaal 2 kentekens per jaar.

Bij de andere aanbieders sluit je de verzekering af op het kenteken van je auto. Wie in de auto rijdt maakt dus niet.

Voordelen ANWB met persoonsgebonden pechhulp

Wanneer je in meerdere auto’s rijdt of bijvoorbeeld een auto èn een motor bezit kun je met 1 ANWB wegenwacht verzekering doen. In dit geval ben je bij de ANWB dus vaak goedkoper uit dan bij andere aanbieders. Daarbij komt dat aangezien je niet je auto of motor maar jezelf verzekert, het er niet toe doet hoe oud je voertuig is. Indien je een oudere auto hebt maakt dit bij de ANWB dus niet uit. Bij andere aanbieders gaat de prijs wat omhoog. Bij pechhulp Europa moet je wel pechhulp per kenteken afsluiten. Meestal is dit niet erg, aangezien je waarschijnlijk toch maar met 1 auto naar het buitenland gaat.
Voordelen pechhulp op kenteken

Wanneer je met je partner, huisgenoot, zoon, dochter, vader, moeder of iemand anders een auto deelt, heb je aan 1 pechhulpverzekering op het kenteken van de auto voldoende. Je bent dan uiteraard voordeliger uit dan wanneer iedere bestuurder afzonderlijk een pechhulpverzekering af zou sluiten. Kenteken gebonden pechhulp sluit je af bij Allianz, Route Mobiel of Bovag. Bij Route Mobiel krijg je nog wel € 20,- korting op registratie van een 2e auto voor pechhulp.
Conclusie

De voordeligste keuze voor jou hangt af van je persoonlijk situatie. Hoeveel voertuigen je hebt, met hoeveel personen erin gereden wordt en de leeftijd van de auto zijn van belang bij je keuze. Naast kenteken vs persoonsgebonden pechhulp zijn er op PechhulpVergelijk.nl nog meer voorwaarden te vergelijken.

Zoals je ziet, allemaal makkelijk te lezen, met name ook door het gebruik van hoofdletters.
Dat zou je ook eens kunnen proberen, het maakt het lezen voor anderen aan wie jij een vraag stelt wat makkelijker.

Bron, klik-> Kenteken versus persoonsgebonden pechhulp.

me
door mein33 - Nov 23, 2014 om 11:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het ANWB-wegenwachtlidmaatschap is niet gebonden aan een kenteken van een auto.
Het lidmaatschap geeft recht op hulp bij pech met elke auto waar u op dat moment mee rijdt.
Indien uw echtgenoot met de auto op weg is heeft hij de lidmaatschapskaart bij zich.
Indien u dan gaat rijden heeft u geen recht op hulp aangezien u geen geldige lidmaatschapskaart kunt tonen.
De partner lidmaatschapskaart is er nl. voor dat ook de partner, op hetzelfde lidmaatschap, recht heeft op hulp en dit middels de "partnerkaart" kan tonen en dat gemak kost u maar € 5.00.

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2014 om 11:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bekijk het anders zo: u mag de auto van uw vader gebruiken, naar ik aanneem betaalt hij de verzekering en de belasting, dan is het toch erg goedkoop rijden om, als u pechhulp wilt, zelf lid van de ANWB/WW te worden?

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2014 om 12:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het kost wel € 5,00 en misschien in 2016 € 6,00. Dat kan bruin niet trekken als je gratis in een auto rijdt. ;-)

m.
door m.smeets - Dec 17, 2014 om 16:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

De anwb pas is persoonsgebonden. We hebben 2 autos en het maakt niet uit welke ik smorgens neem. Als ik mijn pasje maar meeneem.

De partnerpas is echter wel kenteken gebonden. Aangezien het bij ons niet zeker is in welke auto we rijden heeft dit voor ons geen nut. Bij het aanvragen van de partnerpas is het verplicht om een kenteken door te geven. ( In tegenstelling tot sommige teksten die hierboven staan)

Een optie is om te kiezen voor wegenwacht met partnervoordeel maar dit is weer duurder.

Het zijn allemaal keuzes.