re
door rene3d Jul 11, 2014 om 11:55
Auto & vervoer

ANWB wegenwacht opzeggen

Vandaag wilde ik mijn ANWB wegenwacht opzeggen omdat ik deze dienst van mijn Kia garage geheel gratis aangeboden heb gekregen. Ik vroeg bij opzegging dus om de 6 maanden premie kosten van dit jaar ( van juli t/m december ) net als bij een autoverzekering terug te storten.
Ik kreeg te horen dat dit niet mogelijk was en ik gewoon de rest van dit jaar moet betalen en ik pas per 1 januari 2015 wordt uitgeschreven.

Kan dit zo maar ?

16849 11 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Jul 11, 2014 om 12:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Een ANWB lidmaatschap is geen verzekering. Kaart het eens aan bij de ledenraad. Misschien dat die het beleid willen veranderen.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2014 om 12:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rene3d,

.....Ik kreeg te horen dat dit niet mogelijk was en ik gewoon de rest van dit jaar moet betalen en ik pas per 1 januari 2015 wordt uitgeschreven.

Kan dit zo maar ?
.....

Ja, dat kan zomaar.
Je sluit een lidmaatschap af voor een (kalender)jaar.
Dat kun je - volgens de Algemene Voorwaarden - alleen vóór 15 november opzeggen per 1 januari van het daaropvolgende jaar.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 11, 2014 om 12:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rene3d,

Wegenwacht opzeggen

Een opzegging moet vóór 15 november van het lopende lidmaatschapsjaar bij ons bekend zijn. Uw lidmaatschap loopt door tot en met 31 december 2014.

Kijk/lees ook even hier.

Met vr.gr.

emcede
door emcede - Jul 11, 2014 om 12:47
959 Antwoorden / 4 Vragen

Ja dit kan. Niet zomaar, maar omdat u lid bent van een vereniging. Het is geen verzekering en geen abonnement. Hier is op dit forum al veel over geschreven. Typ rechtsboven in het zoekvak 'ANWB' en u heeft een avondje leesvoer!

me
door mein33 - Jul 11, 2014 om 12:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het lidmaatschap loopt van 1 januari t/m 31 december van het kalenderjaar.
Tussentijds het lidmaatschap beëindigen kan niet.
Wilt u het lidmaatschap beëindigen per 31 december as. dan moet u opzeggen voor 15 november as.

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2014 om 13:08
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@rene3d, gelukkig bent u wel op tijd met opzeggen; stel je voor dat het aanbod van de KIA garage pas midden November was gekomen: zat u er nog voor een heel jaar aan vast.

re
door rene3d - Jul 11, 2014 om 15:10
9 Antwoorden / 19 Vragen

Dank voor al jullie reacties, maar ik blijf het raar vinden en zeker niet meer van deze tijd.

Ik vindt dit item ook ANWB onwaardig.

Betalen voor iets waar je geen gebruik meer van wil maken.

Het zal wel weer het nodige geld in het laatje brengen.

Jammer dat dit soort zaken ok niet in de nieuwe wetgeving is verwerkt.

Ik zeg tegen jullie allen

Dag

mahadma
door mahadma - Jul 11, 2014 om 15:17
11522 Antwoorden / 51 Vragen

maar ik blijf het raar vinden en zeker niet meer van deze tijd.

Het is niet raar, gewoon vooraf en goed lezen.

Betalen voor iets waar je geen gebruik meer van wil maken.

Zoals eerder gezegd, gewoon vooraf en goed lezen.

Jammer dat dit soort zaken ok niet in de nieuwe wetgeving is verwerkt.

Dit is juist de wet van Dam en best redelijk nieuw.

macwouter
door macwouter - Jul 12, 2014 om 00:43
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=rene3d schreef op vrijdag 11 jul 2014, 11:55]
Ik kreeg te horen dat dit niet mogelijk was en ik gewoon de rest van dit jaar moet betalen en ik pas per 1 januari 2015 wordt uitgeschreven.

Kan dit zo maar ?.

Vreemd wat moet je dan nog betalen ? In December betaal ik 85 euro voor het komende jaar en dan ben ik klaar. Of betaald u de ANWB in 12 termijnen ? Dan wilt u dus die 42.50 terug van de ANWB ? Erg zielig hoor sorry.

door 1953 - Jul 12, 2014 om 03:34
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 11 jul 2014, 15:54]Die 300k euro voor Guido van Woerkom zal toch ergens vandaan moeten komen..

Staat al meer dan veertig jaar in de voorwaarden voor de leden omschreven, dat het lidmaatschap en de aanverwante abonnementen/supplementen vóór 15 november van het lopend kalenderjaar kunnen worden opgezegd.

door 1953 - Jul 12, 2014 om 03:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=rene3d schreef op vrijdag 11 jul 2014, 15:10]Dank voor al jullie reacties, maar ik blijf het raar vinden en zeker niet meer van deze tijd.

Ik vindt dit item ook ANWB onwaardig.

Betalen voor iets waar je geen gebruik meer van wil maken.

Het zal wel weer het nodige geld in het laatje brengen.

Jammer dat dit soort zaken ok niet in de nieuwe wetgeving is verwerkt.

Ik zeg tegen jullie allen

Dag

Staat al meer dan veertig jaar in de voorwaarden voor de leden omschreven, dat het lidmaatschap en de aanverwante abonnementen/supplementen vóór 15 november van het lopend kalenderjaar kunnen worden opgezegd.

Ook als u [u]bijvoorbeeld[/u] in februari stierf dan volgde er geen restituties.