frutseltje
door frutseltje Sep 30, 2015 om 14:59
Geldzaken & recht

ANWB winkel

Op zaterdag 19 september '15 een jas gekocht in de ANWB winkel in Gouda, ik woon zelf in Groot Ammers dus dat is niet naast de deur. Aangezien ik eerst de jas wilde passen, voor de juiste maat e.d. heb ik hem dus niet via de webwinkel gekocht. De jas waar ik voor ging was er niet, wel een jas die tien euro duurder was. Ik kon wel de jas in de winkel bestellen dan hoefde ik geen verzendkosten te betalen, maar ik wilde juist weten hoe ie zat, uiteindelijk toch de duurdere jas gekocht, krijg ik op 23 september een mail van de ANWB dat de jas die ik gekocht heb 30 euro goedkoper is, ik gelijk een bericht gestuurd naar de klantenservice, krijg ik als antwoord terug, na zes!! dagen dat als iets binnen 10 dagen na aankoop goedkoper is men het verschil terug krijgt, ik had volgens het bericht de jas eerder dan 10 dagen daarvoor gekocht, dus jammer maar
helaas. Ik vervolgens weer een bericht teruggestuurd en vandaag maar eens gebeld. Nu kan ik mijn geld wel terug krijgen, want het moet binnen 14 dagen, maar dan moet ik wel naar de ANWB winkel in Gouda voor zaterdag, dat is heen en terug 34,2 km, 1,80 parkeergeld en 4,00 pontgeld, dat kost me dus om en nabij de 10 euro. Geld terugstorten dat kan niet...Nu ben ik 25 jaar lid van de ANWB maar ik vind dit een hele slechte service van de ANWB.

4343 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was u maar naar Gorinchem gegaan, daar heb je ook een ANWB winkel.
Minder kilometers, geen pont. En via Schelluinen ben je van Ammers in een kwartier in Gorcum.

Maar ja..., toen, W.L. Tukker nog de baas was in Ammers, hadden we zulke problemen niet.... :-)

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 15:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn weten is er helemaal geen ANWB winkel in Gorinchem, zo ja, wat is dan het adres??

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aankopen in een stenen winkel zijn bindend want u bent er zelf geweest om de koop te sluiten maar terzijde. Zo triest, u moet terug naar de ANWB winkel waar u de jas heeft aangeschaft. Nu de jas goedkoper wordt aangeboden kunt u wel het aankoopbedrag terug ontvangen wat opzich netjes is maar de "wereldreis" om naar de winkel te gaan heeft u er niet voor over want blijkbaar wilt u voor die reis ook nog gecompenseerd worden.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo frutseltje,

Het zou natuurlijk het makkelijkst zijn als ze het geld gewoon terug zouden storten.
Blijkbaar is dat administratief lastig voor ze en willen ze het contant terugbetalen.
Trouwens nog mooi dat ze dat doen.
En ja, dan zul je er even wat moeite voor moeten doen.
Je houdt er toch nog altijd zo'n € 20 aan over. ;-)
Alle beetjes helpen.

Die winkel in Gorinchem moet nog geopend worden: klik.
Heb je nu dus niets aan.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

@frutseltje,

U heeft er nu jammer genoeg helemaal niets aan, maar per 25 november 2015 opent er een ANWB-winkel in de Arkelstraat 12-15.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het bericht ontdoet van alle zaken die niet van belang zijn, dan lees ik het volgende. Jas gekocht, jas is nu goedkoper, u kunt het verschil terugkrijgen in de winkel. Niets mis met hun service.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ten eerste ben ik van mening dat ze het in de winkel even hadden kunnen melden, ten tweede heb op woensdag 23 september een bericht gestuurd die vervolgens pas na zes dagen werd beantwoord waarin werd mede gedeeld dat ik binnen tien dagen had kunnen reclameren, dan was ik uiteraard al te laat geweest, bij navraag bleek dat veertien dagen te zijn, dus ik moet voor aanstaande zaterdag terug naar de winkel. Verder ben ik en waarschijnlijk vele met mij niet op de hoogte van die regeling, dus hulde!!

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Best frutseltje, De ANWB winkel in Gorinchem wordt geopend op 25 november a.s. om 9.30 uur. Het adres luidt: Arkelstraat 12-14 4201 KC Gorinchem Elke dag ontvangen de eerste 100 ANWB leden die een geldige ANWB lidmaatschapspas kunnen tonen kosteloos een stormparaplu! Fijne avond. ANWB Webcare / Elif

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 19:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn, dat is een top antwoord, voortaan bestel ik wel online, tenminste ik neem aan dat het eventueel teveel betaalde dan wel teruggestort word, of moet men dan ook naar de winkel?

Ook een fijne avond.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als ze het in de winkel hadden gemeld? Dan had u ook later moeten terugkeren om de jas te kopen, en maar hopen dat die nog op voorraad was, kost precies hetzelfde.

Had u direct even naar de winkel gebeld had u geen zes dagen verloren.

Er zullen nog wel meer regelingen zijn waarvan u niet op de hoogte bent, het is sowieso coulant dat u een jas kunt kopen en binnen veertien dagen nog het verschil met de aanbiedingsprijs kunt terugkrijgen.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

anwb_webcare schreef op woensdag 30 sep 2015, 19:51: Best frutseltje,

De ANWB winkel in Gorinchem wordt geopend op 25 november a.s. om 9.30 uur.
Het adres luidt:

Arkelstraat 12-14
4201 KC Gorinchem

Elke dag ontvangen de eerste 100 ANWB leden die een geldige ANWB lidmaatschapspas kunnen tonen kosteloos een stormparaplu!

Fijne avond.

ANWB Webcare / Elif

Voor het grootste gedeelte vertel je niks nieuws en de vetgedrukte zin lijkt me niet te kloppen. ;-). Ook al is dat keurig van de site overgenomen.
De link naar die site had ik trouwens al gegeven.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ze het inderdaad hadden gemeld, had ik de jas op woensdag bij de webwinkel besteld, de juiste maat wist ik inmiddels, dat was naar mijn mening het beste advies geweest, en naar de winkel bellen kan ook niet, althans niet naar de exacte winkel want je krijgt gewoon een keuzemenu.

Wat betreft die zes dagen, zolang doen ze erover om een bericht te beantwoorden, dat noem ik nog eens lekker snel, dan ben je inderdaad over de tien dagen heen wat de eerste reactie was, daarna nadat ik gebeld had bleek het veertien dagen te zijn. Je moet het bericht goed lezen, Diumenge.

Edrick 3 je hebt helemaal gelijk met bovenstaande bericht van anwb webcare.....

ve
door verwijderd - Sep 30, 2015 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

frutseltje schreef op woensdag 30 sep 2015, 14:59: ... en vandaag maar eens gebeld. Nu kan ik mijn geld wel terug krijgen, want het moet binnen 14 dagen ...

En vandaag lukte bellen ineens wel...

ve
door verwijderd - Oct 1, 2015 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

anwb_webcare schreef op woensdag 30 sep 2015, 19:51: Best frutseltje,

De ANWB winkel in Gorinchem wordt geopend op 25 november a.s. om 9.30 uur.
Het adres luidt:

Arkelstraat 12-14
4201 KC Gorinchem

Elke dag ontvangen de eerste 100 ANWB leden die een geldige ANWB lidmaatschapspas kunnen tonen kosteloos een stormparaplu!

Fijne avond.

ANWB Webcare / Elif

Fantastische reclame uiting voor het openen van een nieuwe vestiging.
Grandioze dat er "elke dag" 100 paraplu's worden weggegeven aan ANWB leden. Dit klopt natuurlijk niet, maar het staat zo vrijgevig.
Alleen is met deze reclame-uiting @frutseltje (Ts.) helemaal niet geholpen.
Dit wordt ook wel een knullige en gemiste kans genoemd om een ANWB-lid te helpen met een probleem.
Ben zeer benieuwd of Elif van ANWB Webcare zich nog meldt met een correctie en om @frutseltje aanbiedt om hem alsnog verder te helpen.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2015 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op woensdag 30 sep 2015, 21:55:
frutseltje schreef op woensdag 30 sep 2015, 14:59: ... en vandaag maar eens gebeld. Nu kan ik mijn geld wel terug krijgen, want het moet binnen 14 dagen ...

En vandaag lukte bellen ineens wel...

Ja, na drie keer en niet in de betreffende winkel wat jij suggereerde. maar gewoon het reguliere telefoonnummer, afgaande op de antwoorden die jij geeft zou ik bijna denken dat je op één of andere manier betrokken bent met het bedrijf....

ve
door verwijderd - Oct 2, 2015 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

mein33 schreef op donderdag 1 okt 2015, 10:16:
anwb_webcare schreef op woensdag 30 sep 2015, 19:51: Best frutseltje,

De ANWB winkel in Gorinchem wordt geopend op 25 november a.s. om 9.30 uur.
Het adres luidt:

Arkelstraat 12-14
4201 KC Gorinchem

Elke dag ontvangen de eerste 100 ANWB leden die een geldige ANWB lidmaatschapspas kunnen tonen kosteloos een stormparaplu!

Fijne avond.

ANWB Webcare / Elif

Fantastische reclame uiting voor het openen van een nieuwe vestiging.
Grandioze dat er "elke dag" 100 paraplu's worden weggegeven aan ANWB leden. Dit klopt natuurlijk niet, maar het staat zo vrijgevig.
Alleen is met deze reclame-uiting @frutseltje (Ts.) helemaal niet geholpen.
Dit wordt ook wel een knullige en gemiste kans genoemd om een ANWB-lid te helpen met een probleem.
Ben zeer benieuwd of Elif van ANWB Webcare zich nog meldt met een correctie en om @frutseltje aanbiedt om hem alsnog verder te helpen.

Ben gisteren terug geweest, er zat niks anders op want het moest voor zaterdag....Alle beetjes helpen dus toch nog 20 euro rijker!!

ve
door verwijderd - Oct 2, 2015 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

frutseltje schreef op vrijdag 2 okt 2015, 18:55: Ja, na drie keer en niet in de betreffende winkel wat jij suggereerde. maar gewoon het reguliere telefoonnummer, afgaande op de antwoorden die jij geeft zou ik bijna denken dat je op één of andere manier betrokken bent met het bedrijf....
Ik zie niet wat het uitmaakt welk nummer er gebeld is. Bij die winkel staat een telefoonnummer, als dat een algemeen nummer is dan bel je dat nummer. De informatie die ze geven is hetzelfde. Mijn punt is dat volgens u allemaal aan de ANWB ligt, terwijl ze wettelijk niet eens geld terug hoeven te geven.

Ja ze zijn wat traag met e-mail beantwoorden, er zitten overigens wel twee weekend dagen tussen, maar een beller is altijd sneller. De ANWB kan er vervolgens niets aan doen dat u ver van hun winkel woont. En het is ook niet vreemd dat het verschil terugstorten niet kan, administratief is dat best lastig namelijk.

In ieder geval fijn dat u uw geld terug hebt ontvangen.

SARCASME AAN/ Klopt trouwens dat ik bij de ANWB werk, ik heb Elif dan ook laten ontslaan.... beetje de rest van het bestaan van onze nieuwe winkel gratis paraplu's weggeven, wat denkt ie wel?

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

frutseltje schreef op vrijdag 2 okt 2015, 18:59:

Ben gisteren terug geweest, er zat niks anders op want het moest voor zaterdag....Alle beetjes helpen dus toch nog 20 euro rijker!!

@frutseltje,

Dank voor het terugmelden en gelukkig is het nu opgelost, al had dit wel iets klantvriendelijker gekund.

Vr.gr. mein33

ve
door verwijderd - Oct 3, 2015 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wow, een wereldreis van 34,2 km. Ik ken scholieren die dat iedere dag fietsen.