no
door norankakie Nov 25, 2015 om 15:37
Geldzaken & recht

AOW gat

Ik ben op mijn 62 half jaar met vervroegd pensioen gegaan na bijna 50 jaar gewerkt te hebben waarvan 38 jaar in ze zorg, bij zorg en welzijn eerst goed uit laten rekenen en ik kon tot dec. 2016 1765,00 euro per maand krijgen dat was meer dan dat ik werkte er was rekening gehouden met het AOW gat.
Vorige week krijg ik een brief van Z en W dat ik contact op moet nemen dit per telefoon gedaan en tot mijn schrik is mijn pensioen naar 970,00 euro p/m. Gegaan waar ik dus niet van kan leven, ik ben alleen staand.
Werd gevraagd of ik een eigen huis had en nee dus W.s. Moest ik dat dan maar opeten.
Ik heb het laten verhogen en omdat het weer 3 mnd. Verlengd is door die geldvreters(sorry) krijg ik pas eind april 2017 mijn AOW en wat er beloofd is door zorg en welzijn ook met ruim 100,00 euro verlaagt per maand.
Ik vindt dit zo schandalig want als ik dat geweten had was ik niet gestopt met werken maar alles wordt woordelijk doorgegeven en op papier krijg je alleen het bedrag.
Je laat het niet voor niets voor dat je stopt goed uitrekenen, het wordt tijd dat er een andere regering komt want zo maken ze Nederland kapot. Een asielzoeker krijgt nog meer per dag.

1998 23 Rapporteer

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Nov 25, 2015 om 16:11
174 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe komt u erbij dat een asielzoeker meer per dag krijgt dan u? U bent dus op 12 jarige leeftijd gaan werken en nooit meer zonder baan gezeten? Knap hoor. Ik doe het u niet na. U geeft aan dat u alleenstaand bent en rond moet komen van €970 wat u niet lukt. Ik neem aan dat u recht heeft op toeslagen en die moet u dus bij uw inkomen optellen. Dat u daar niet van kunt rondkomen vind ik heel erg voor u maar u bent niet de enige.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2015 om 18:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er zitten wat rare stukken in uw verhaal. Op uw 12e gaan werken? Ook toentertijd mocht dat niet.

Vervroegd pensioen kan natuurlijk nooit meer zijn dan wat u verdiende. Dat mag wettelijk niet eens.

Waarom die vut nu met € 700 verlasgd is, kan ik niet beoordelen, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een medewerker van een pensioenfonds zegt, dat u dan maar uw huis moet opeten.

Wat u bedoelt met verhoogd en dan weer verlaagd is niet echt duidelijk.

Ik kan u verzekeren dat asielzoekers dat onder geen voorwaarde per dag krijgen.

haarp
door haarp - Nov 25, 2015 om 18:30
514 Antwoorden / 62 Vragen

Ga indien mogelijk weer bij uw oude werkgever werken. Deze zal u na 50 jaar trouwe dienst wel helpen.

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2015 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.... en ik kon tot dec. 2016 1765,00 euro per maand krijgen dat was meer dan dat ik werkte ......
Lijkt me niet....
Verschil bruto en netto?

re
door respondent - Nov 25, 2015 om 19:12
73 Antwoorden / 8 Vragen

Dat van die asielzoeker klopt dan bijna wel weer: een alleenstaande asielmigrant met status heeft recht op 912,75 euro + 48,04 vakantieuitkering = 960,83 euro per maand

valerius-2
door valerius-2 - Nov 25, 2015 om 19:20
7840 Antwoorden / 95 Vragen

U bent vrijwillig met vervroegd pensioen gegaan heb ik begrepen. Maar dat ben ik ook maar na eerst zwart op wit gekregen wat ik dan in mi8jn handen kreeg en dat heb ik ook gekregen 5 12 jaar lang.Anders was ik gewoon blijven werken.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2015 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=respondent schreef op woensdag 25 nov 2015, 19:12]Dat van die asielzoeker klopt dan bijna wel weer: een alleenstaande asielmigrant met status heeft recht op 912,75 euro + 48,04 vakantieuitkering = 960,83 euro per maand

Misschien even de vraag lezen. De Ts heeft het over per DAG.

re
door respondent - Nov 25, 2015 om 20:18
73 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 25 nov 2015, 19:24][quote=respondent schreef op woensdag 25 nov 2015, 19:12]Dat van die asielzoeker klopt dan bijna wel weer: een alleenstaande asielmigrant met status heeft recht op 912,75 euro + 48,04 vakantieuitkering = 960,83 euro per maand

Misschien even de vraag lezen. De Ts heeft het over per DAG.

P/m = per maand. Waar lees jij per dag?

aurora1
door aurora1 - Nov 25, 2015 om 20:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een asielzoeker krijgt nog meer per dag.

Staat als laatste regel in het verhaal van ts.

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Nov 25, 2015 om 20:34
174 Antwoorden / 1 Vragen

Geloof niks van het verhaal. En dan 50 jaar werken en zo'n laag salaris???

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2015 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=alfaromeo164 schreef op woensdag 25 nov 2015, 20:34]Geloof niks van het verhaal. En dan 50 jaar werken en zo'n laag salaris???

Maar men bouwt niet vanaf zijn 12e al pensioen op.:-)

wi
door wim.bosboom - Nov 25, 2015 om 21:25
11 Antwoorden / 0 Vragen

970 euro pensioen lijkt mij een mooi bedrag, aangenomen dat u dan ook nog AOW krijgt.
Pensioen is aanvullend op het AOW, waar u ook al voor hebt betaald.
970 euro pensioen is best veel bovenop je AOW, mijn moeder is al blij met 200 euro pensioen. Daarbij ga je ook veel minder belasting betalen.
Bent u niet alleen maar een beetje geschrokken van het bedrag en valt het allemaal wel mee?

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2015 om 21:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wim

Even de vraag lezen. De Ts heeft nog lang geen AOW.

wi
door wim.bosboom - Nov 25, 2015 om 21:46
11 Antwoorden / 0 Vragen

Nog even ter duidelijkheid: u ontvangt als alleenstaande ongeveer 1110 euro aan AOW bruto, daar komt dan 970 euro bij aan pensioen, dus bruto ontvangt u 2080 euro. Daar gaat ongeveer als alleenstaande, nog 20% vanaf aan belasting en dan houdt u ongeveer 1660 euro netto over. Dat kan een paar tientjes schelen, maar ik reken even grof, rond de 1650 euro houdt u netto over.
Bent u getrouwd of woont u duurzaam samen, dan is het bedrag voor u beiden hoger.
Valt wel mee toch? meer dan 1650 euro per maand op de rekening (als mijn inschatting klopt is het zeker meer dan 1650 euro netto, maar ik hou het even laag aan, dan valt alles mee).
Laat het ons weten.

wi
door wim.bosboom - Nov 25, 2015 om 21:54
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 25 nov 2015, 21:30]@wim
Even de vraag lezen. De Ts heeft nog lang geen AOW.

Beetje doordenken, april 2017 is niet zo lang meer.
Ik heb al 12 maanden geen enkele vorm van uitkering, zelfs geen bijstand, dat kan ook zomaar binnen de EU. Meestal krijg je wel bijstand als het nodig is. TS kan wel een lening aanvragen op basis van die uitkeringen.
Daarbij heeft TS wel een inkomen ... niet zo hoog, maar wel vroeg met pensioen en dat kost iets.

diumenge
door diumenge - Nov 25, 2015 om 21:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=wim.bosboom schreef op woensdag 25 nov 2015, 21:54]
...
Ik heb al 12 maanden geen enkele vorm van uitkering, zelfs geen bijstand, dat kan ook zomaar binnen de EU. Meestal krijg je wel bijstand als het nodig is.
...

Dat zal dan wel een bijzondere reden hebben, die je voor het gemak maar even niet geeft.

door 1953 - Nov 25, 2015 om 22:01
3725 Antwoorden / 95 Vragen

April 2017 pas AOW en u bent nu 62½ jaar oud. Die april 2017 is ook niet correct. U wordt waarschijnlijk een oor aangenaaid. Vanuitgaande dat u van mei 1953 bent, dan krijgt u op de leeftijd van 66 jaar en 4 maanden uw AOW en dat is geen april 2017! AOW-leeftijd berekenen

Ben net zelf 62 jaar en krijgt pas juli 2020 AOW, op 66 jaar en 8 maanden.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2015 om 22:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Wim

Lezen is blijkbaar moeilijk.

De Ts heeft nu VUT. En dat bedrag is niet hetzelfde als pensioen, maar hoger. Dus wat de TS gaat krijgen als ook de AOW uitgekeerd wordt, weet u helemaal niet. Maar is in ieder geval een stuk lager.

@1953

De Ts is met 62,5 met VUT gegaan, nergens staat dat de TS nu 62,5 is.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2015 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wim

En dat u totaal geen inkomen hebt, moet wel een speciale reden hebben. Veel vermogen, partner met inkomen, ga maar doir.

diumenge
door diumenge - Nov 25, 2015 om 22:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

TS moet van eind juli 1951 zijn om eind april 2017 AOW te gaan ontvangen.

gerbera
door gerbera - Nov 25, 2015 om 23:13
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Kan mij voorstellen dat de Ts geschrokken is maar het bedrag van de Vut-uitkering kan wel kloppen. U vergeet echter dat dit een voorschot is dat uit uw pensioenpot komt. Dat betekend dat er bij uw pensioenleeftijd minder geld in uw pensioenpot zit met als gevolg een lagere uitkering. Ja en de periode tussen uw pensioenleeftijd en de datum dat u AOW ontvangt zal u moeten overbruggen. Maar daar is al een paar jaar bekend.

door 1953 - Nov 26, 2015 om 02:28
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 25 nov 2015, 22:15]@Wim

Lezen is blijkbaar moeilijk.

De Ts heeft nu VUT. En dat bedrag is niet hetzelfde als pensioen, maar hoger. Dus wat de TS gaat krijgen als ook de AOW uitgekeerd wordt, weet u helemaal niet. Maar is in ieder geval een stuk lager.

@1953

De Ts is met 62,5 met VUT gegaan, nergens staat dat de TS nu 62,5 is.

Enfin dan kan het uitrekenen wanneer de AOW ten tonele verschijnt.

Ts had ook beter de huidige leeftijd erbij kunnen vermelden. Gelijk!

ma
door maarten heest - Nov 26, 2015 om 08:17
463 Antwoorden / 0 Vragen

Namens de Nederlandse Overheid kan ik u hierbij meedelen dat uw aanbod om van een uitkering voor een asielzoeker rond te komen is geaccepteerd. Hartelijk gefeliciteerd!

U ontvangt vanaf heden een bedrag van 27,72 euro per week als u in een van onze luxe all inclusive onderkomens verblijft.
Mocht u zelf moeten koken dan verhogen we dit bedrag tot maar liefst 44,60 per persoon per week!

Nogmaals proficiat!