ci
door cici241 Apr 8, 2014 om 16:55
Voeding & gezondheid

Apotheek

hierbij wil ik wat vragen .
daar ik nu veel problemen heb voor mijn medicijnen
ik ben verhuisd van kerkrade naar heerlen
in kerkrade kreeg ik mijn medicijnen maar in heerlen is het hopeloos
ik ben 3 tot 4 keer geweest voor mijn medicijnen ik krijg ze maar niet
heb de specialist in geschakeld krijg ze nog niet terwijl het voor mij wel van belang is dat ik ze krijg
daar ik een hersen infarkt heb gehad heb ik deze medicijnen nodig .
met veel ruzie ben ik weer weg gegaan zonder medcijnen
om dat de arts de specialist in plaats van 2 --- 1 tablet heeft voor geschreven terwijl ik in kerkrade wel 2 kreeg wat ik echt nodig heb .
omdat ik in kerkrade 2 kreeg krijg ik de medicijnen niet belachelijk voor woorden .
dus ik probeer steeds mijn specialist te pakken te krijgen maar lukt mij niet 6 mei moet ik weer op kontrole maar kan niet zolang wachten want ik heb mijn medicijnen nodig .
wat kan ik doen om mijn medicijnen te krijgen wat van mij voor levensbelang is

1486 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 17:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou maar even contact opnemen met uw huisarts als de specialist niet te bereiken is.

ci
door cici241 - Apr 8, 2014 om 18:23
18 Antwoorden / 5 Vragen

hoi ja de huis arts weet ervan maar ze kunnen niks doen .
morgen belt weer de specialist op naar mij en hoop dat die dat in orde kan maken het is afwachten
want ik moet de medicijnen krijgen .
de huis arts heb ik net nog niet zolang die moeten alles eerst gaan onderzoeken
en dat kon nog wel even duren en zolang heb ik de tijd niet meer want mijn medicijnen raken op

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw huisarts kan ook contact opnemen met uw specialist, dan moet het zo voor elkaar komen. Beetje aandringen.

ci
door cici241 - Apr 8, 2014 om 18:33
18 Antwoorden / 5 Vragen

heb ik al geprobeerd dus ze gaan eerst nakijken .ik heb het ziekenhuis gebeld dus ik word gebeld morgen vroeg .
het is alleen dat ik verhuisd ben van kerkrade naar heerlen dat is het hele eier eten ik had het recept van de specialist eerst zeiden ze dat ik naar een psygoloog moest gaan voor de medicijnen maar ik heb de medicijnen gekregen van de neuroloog en van hem heb ik weer een resept gekregen maar omdat er maar 1 tablet was en niet 2 tablet wat ze zagen wat ik in kerkrade kreeg .
kreeg ik mijn medicijne weer niet ik ben al dagen zo aan het lopen straks raken mijn medicijnen op en dan weet ik niet de gevolgen .want dan gaat het het erg flink berg af waarts met mij .want ik ben ook hart patient en nier patient vaat patient en zuurstof en ga zo maar door

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2014 om 18:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe kan dit nu in het digitale tijdperk? De apotheek Heerlen kan toch even contact met Kerkrade opnemen. Normaliter kan men toch zo zien wat u is voorgeschreven? Laat die nieuwe huisarts even een tandje harder lopen (die kan het direct aan de assistente delegeren): als u die medicijnen nodig heeft kan het toch niet bestaan dat de apotheek op eigen houtje anders beslist en minder geeft dan is voorgeschreven.

ci
door cici241 - Apr 8, 2014 om 18:53
18 Antwoorden / 5 Vragen

hoi tenormin

ik heb alles gegeven mijn medicijnen lijst van kerkrade ze weten daar van .maar dat vonden ze niet belangrijk .
alleen wat ik op recept kreeg dan wel
maar dan breng ik het recept toen was het al niet goed moest ik gaan betalen ik heb de medicijnen al 6 jaar .wat de specialist mij heeft voor geschreven .toen woonde ik nog ik horst bij venlo .alles is goed gegaan .
toen na de scheiding ben ik weer terug gekomen naar kerkrade ik heb de medicijnen lijst gegeven ook aan de arts huis arts alles verliep daar dan ook goed geen enkel probleem .
nu zit ik 1 maand in heerlen en ik krijg bijna mijn medicijnen niet nog zoga van de specialist maar die zal mij morgen vroeg meteen bellen zou mij vandaag al hebben gebeld maar er kwamen nood geval er tussen .ik heb alles uit gelegd bij de sekeratresse maar die is er ook niet mee eens wat heerlen aan het doen zijn .daarom laat ze de arts morgen als eerst mij opbellen .ik heb het nu weer zo erg aan het hart want door deze stress slaat het bij mij op het hart

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2014 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw specialist heeft één tablet voorgeschreven, dus de apotheek kan er niets aan doen.

ci
door cici241 - Apr 8, 2014 om 19:03
18 Antwoorden / 5 Vragen

ja dat weet ik maar ze konden mij wel het recept geven ook al staat er 1 tablet op dan had ik nog wel tabletten nu heb ik niks maar ze hebben toch alles van mij de hoeveel heid en alles maar e doen er niks mee .als ik die tablet had gekregen kan ik de arts nog altijd bellen voor een nieuw resept .eerst vinden ze het niet belang rijk wat in kerkrade is en volgens gaan ze an wel kijken geef mij dan eerst de tablet wat die mij dan heeft voor geschreven dan had ik even speling zodat ik weer naar het zieken huis moet gaan in venlo .ik ben al bijna 1 week er mee bezig ik word er hopeloos van

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2014 om 19:04
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@cici241, probeert u a.u.b. rustig te blijven. kost u veel te veel energie. Als er morgen een afgesproken tijd is afgesproken waarop u gebeld word, wacht dit dan af, anders gaat u zelf bellen. Heeft de (nieuwe ?) huisarts u 1 tablet voorgeschreven waar de specialist u er 2 als recept had gegeven? Morgen maar even goed afspreken per telefoon. Ga u nu vanavond niet opwinden hoor, is helemaal niet goed voor U.

ci
door cici241 - Apr 8, 2014 om 19:07
18 Antwoorden / 5 Vragen

dank je wel tenormin

de specialist heeft die fout gemaakt 1 tablet maar ik ga wat rusten mijn hart gaat te snel ik heb al 1 hart stilstand gehad en dan hoef ik geen tweede keer meer .ik ga wat rusten en wat tv kijken .maar ik vind het erg dat het zo moet gaan

zwemmer
door zwemmer - Apr 9, 2014 om 18:16
2638 Antwoorden / 35 Vragen

En gelukt? Misschien lukt het anders om dit medicijn in het uiterste geval via het web te kopen. Daar is zeker controle en toezicht van artsen op de verkoop. Dat is wel duur, maar als de nood zo hoog is zal dat geen bezwaar mogen zijn.

ci
door cici241 - Apr 9, 2014 om 19:38
18 Antwoorden / 5 Vragen

hoi

zwemmer

nee het is nog niet gelukt ik heb nu ook de huisarts gebeld en de specialist ze zijn er mee bezig .
als het kon deed ik ze zeker kopen maar er zijn zoveel medicijnen ik slik 16 stuks per dag
en mijn budget is niet zo hoog daar ik niet meer mag werken met mijn ziektes die ik allemaal heb
ik had ook nergenns last van tot dat ik in heerlen kwam te wonen .maar ik moet morgen weer de huisarts bellen en de specialist om te kijken wat ze doen voor deze week tot zaterdag heb ik nog medicijnen maar dan is het ook op
dus ik hoor morgen wel meer ervan ik zal zeker een klacht bij de ziekte kosten verzekering doen want zo iets moet niet kunnen als ze mij het recept hadden gegeven wat er op stond was er niks aan de hand geweest .maar ik moet afwachten tot morgen dan zien we wel weer verder