ro
door roelofs11 Apr 7, 2014 om 21:57
Computers & telefonie

App voor medicijnen iphone

Hoi wie kan mij helpen aan een app voor de iPhone waar je de medicijnen met barcode kunt scannen en dan op slaan op telefoon voor een medicijn overzicht eventueel met tijdallarm voor inname.
Dit zou voor heel veel mensen een uitkomst zijn en een besparing voor de ziekenfonds in verband met medicijn vergiftiging

7110 15 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 7, 2014 om 22:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een besparing voor het ziekenfonds? Dat bestaat allang niet meer.

En hebt u daar een I-phone voor nodig? Neem een sorteerdoos met morgen, middag, avond er op.

anita1971
door anita1971 - Apr 7, 2014 om 22:11
102 Antwoorden / 5 Vragen

Ik moet op een bepaalde tijd een pil innemen en ik heb gewoon de wekker van mijn iphone er voor gezet.
Dagelijks op de vaste tijd gaat de wekker af en dan moet ik dus mijn medicijn nemen.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

jantje7
door jantje7 - Apr 7, 2014 om 22:54
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Persoonlijk slik ik geen medicijnen, maar vind het best een goed idee. Mogelijk dat er een hobbyist is die een dergelijke app kan schrijven, alleen de barcode inlezen zal wat moeilijk gaan, elke fabrikant gebruikt zijn eigen manier om een barcode te schrijven.

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2014 om 03:18
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bedoelt u zoiets: klik hier?
Verder zou ik zo'n doos gebruiken zoals wordt geopperd en/of een alarm op de gsm instellen.
Besparing vanwege medicijnvergiftiging zie ik niet direct; bij de apotheek is de informatie over de medicijnen die iemand gebruikt en dat is maar goed ook.
Bovendien wil niet iedereen zoiets zoals u bedoelt met de gsm regelen, en je moet dan ook erg precies zijn met het bijhouden van veranderingen qua medicijngebruik, en het overzicht van medicijnen goed bijwerken- en bijhouden.

pi
door pieterwolters - Apr 8, 2014 om 08:56
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=jantje7 schreef op maandag 7 apr 2014, 22:54]Persoonlijk slik ik geen medicijnen, maar vind het best een goed idee. Mogelijk dat er een hobbyist is die een dergelijke app kan schrijven, alleen de barcode inlezen zal wat moeilijk gaan, elke fabrikant gebruikt zijn eigen manier om een barcode te schrijven.

Barcode zijn gestandardiseerd, dus als je een stukje source code hebt om barcodes met een iPhone te lezen kan je de code scannen. Het probleem zit in het onderhouden van de database met medicijnen zodat de app weet welke barcode bij welk medicijn hoort. Alleen hier om is het niet zomaar iets wat een hobbyist kan maken. Je kunt natuurlijk wel crowd sourcing gaan doen om een database met medicijnen en barcodes aan te leggen, maar wie is dan verantwoordelijk voor de juistheid van de informatie?

Daarnaast heb je ook nog te maken met het voorschrift van een arts. Niet ieder medicijn wordt bij iedere patient hetzelfde gedoseerd. Alleen als vanuit het oogpunt van aansprakelijkheid moet je dan heel erg uitkijken met dit soort apps.

Em
door Emmap - Apr 9, 2014 om 11:20
162 Antwoorden / 8 Vragen

Ik weet niet of het per se via een app op de iPhone moet? Voor een familielid heb ik het in de mobiele telefoon via herinnering > frequentie 'dagelijks' geregeld,
Dus om (in dit geval) 9.00 uur gaat er het signaal voor herinnering af, in het scherm staat 'medicijnen innemen' (maar daar had ik ook de naam van het medicijn kunnen ingeven).
Ook op de andere tijden van de dag dat er medicijnen genomen moeten worden, heb ik het herinneringsalarm ingesteld, met deze tekst en de frequentie op dagelijks ingesteld.
In ons geval werkt het perfect, want betr. familielid is nooit zonder mobiele telefoon.
Wellicht een idee voor u en voor heel veel mensen die medicijnen moeten gebruiken en bang zijn dat ze het vergeten?

el
door elninio - Apr 9, 2014 om 11:22
1 Antwoorden / 0 Vragen

waarom een app?? als je ook gewoon je wekker op verschillende tijden kan laten gaan, die kan je instellen op dagelijks weekelijks. waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, en ja je wekker gaat ook af als het geluid uit is van je tel. dus kan ook restaurant mee, zodat je alleen op je medicijn gebruik geatendeerd word.

sh
door short - Apr 9, 2014 om 11:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Pilboxie is een app die ik naar alle tevredenheid gebruik

gr
door gravin4 - Apr 9, 2014 om 12:19
52 Antwoorden / 19 Vragen

Daar gebruik ik mijn smartphone voor.
Eventueel voor elk medicijn een ander geluid.

gr
door gravin4 - Apr 9, 2014 om 12:21
52 Antwoorden / 19 Vragen

PS
Als je verschillende medicijnen gebruikt, zet je verschillende namen in het alarm van je telefoon, naast verschillende beltonen voor het alarm.

hvd1
door hvd1 - Apr 9, 2014 om 13:37
7 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 8 apr 2014, 03:18]Bedoelt u zoiets: klik hier?
Verder zou ik zo'n doos gebruiken zoals wordt geopperd en/of een alarm op de gsm instellen.
Besparing vanwege medicijnvergiftiging zie ik niet direct; bij de apotheek is de informatie over de medicijnen die iemand gebruikt en dat is maar goed ook.
Bovendien wil niet iedereen zoiets zoals u bedoelt met de gsm regelen, en je moet dan ook erg precies zijn met het bijhouden van veranderingen qua medicijngebruik, en het overzicht van medicijnen goed bijwerken- en bijhouden.

De link werkt niet maar misschien is dit een oplossing:

https://itunes.apple.com/nl/app/med2mob-de-medicatiemonitor/id514262632?mt=8

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2014 om 13:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niets mis met die link.

labren
door labren - Apr 9, 2014 om 21:44
862 Antwoorden / 0 Vragen

?????? dit snap ik niet ik slik heel veel medicijnen maar die zitten op een rol , dat is een rol met zakjes waar de medicijn in zit en daar staat een tijd op wanneer je ze in moet nemen , moet je even kort gaan sluiten met je apotheker dat die dat voor jou ook gaat doen

ch
door chantal3 - Apr 10, 2014 om 07:17
7 Antwoorden / 0 Vragen

DoseOrganizer, een app uit de App Store op de Iphone. Werkt heel goed.
Je kunt de naam van de medicijnen ingeven, het aantal tabletten en de tijdstippen van inname.
Op het moment dat je de tabletten moet innemen klinkt er een (zelf gekozen) signaal en verschijnt op je display de naam van het medicijn en het aantal tabletten wat je op dat tijdstip moet innemen.

el
door elze30 - Apr 11, 2014 om 23:07
150 Antwoorden / 3 Vragen

Reactie op Labren: het ontvangen van medicijnen in een rol, is duurder en daarom bepaalt de zorgverzekeraar in welke gevallen je daarvoor in aanmerking komt. Globaal gezegd is dat bij " polyfarmacie" en vanaf een bepaalde leeftijd.